Zwanger na 1 kuur clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lolabeauty, Jun 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op deze pagina! Mijn naam is Lola en ben de trotse mama van een dochter (1,5 jaar). Zij is geboren na 3 kuren van 150mg Clomid.

Nu het volgende mysterie; wij proberen momenteel zwanger te worden van ons tweede kindje. Door medische problemen (pcos en paar maandjes terug een te hoge PAP score) is mijn menstruatie alles behalve stabiel. Mijn laatste menstruatie begon 4 mei. Ik ben dus op 6 mei begonnen met de eerste clomid kuur voor 5 dagen.

Op 14 mei had ik een redelijk eisprong gezien op een ovulatie test. Geen knal streep.. Maar wel een duidelijke.. Ik heb zeker tot 17/18 mei een duidelijk streepje gezien op de ovulatie test.

Het is nu 11 juni en ik ben nogsteeds niet ongesteld! Voel me zwanger (kan best tussen mn oren zitten).. Afgelopen woensdag had ik deze zwangerschapstest van de kruidvat gedaan (zie foto).. Maar vandaag een test van de action en die gaf niks aan...

Ik weet het even niet meer hoor! Iemand met een soortgelijk verhaal?

Bedankt alvast!

Attached Files:

2. FerryH

FerryH Lid

May 4, 2017
    15
    4
    3
    Hey lolabeauty, wat raar dat de actiontest niks aangeeft... het zou zo kunnen zijn dat die van kruidvat toch net iets gevoeliger is dan die van de action.. ik heb dat heel vaak gelezen. Je kunt het over een paar dagen weer proberen misschien dat het wel aanslaat?

Ik heb ook pcos en zat aan de clomid behandeling wat dus resultaat heeft geleverd:) ik heb vanaf 7 juni (4 dagen voor nod) de action early detection gebruikt en liep goed heb de kruidvat er tegen aan gegooid, ook positief en vandaag clearblue digital ook positief 1-2 weken. Ik hoop dat jij hetzelfde mag meemaken♡

Groetjes, Ferry

Lolabeauty likes this.
  3. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL

Wat fijn voor je!! Gefeliciteerd. Heel bijzonder. Ja ga het over een paar dagen nog een keer proberen.. Vind het alleen zo vreemd gezien mijn eisprong had ik allang een feller streepje moeten zien als ik echt zwanger ben.. Zo onzeker dit! Bah. Misschien de poli maar even bellen voor een echo? Twijfel twijfel..

4. FerryH

FerryH Lid

May 4, 2017
    15
    4
    3
    Dankjewel! Het zou kunnen dat je een late innesteling hebt? Maak je geen zorgen hoor het komt vast goed! Zou er al iets te zien kunnen zijn op de echo? Tis ook allemaal nieuw voor mij haha

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Die ovulatietesten, was de teststreep even donker of donkerder dan de controlestreep? Want dan pas is de test positief. Een dikke streep dunner dan de controlestreep zegt niets.

6. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL

Geen dank! Hoop dat je een heerlijke zwangerschap hebt.

Het is ook pas onze eerste 'poging', met onze dochter duurde het bijna 2 jaar voor ik zwanger was. Ik heb er ook niet veel verstand van hoor, helemaal met zo een onregelmatige en lange cyclus met pcos snap ik er de ballen niet meer van.

Ja inwendige echo moet wel wat te zien zijn. Krijg nu elke maand een echo na ik de clomid ben gestart om naar mn eieren te kijken hahaha. Maak me niet perse zorgen, maar wordt gek van die onduidelijkheid haha..

7. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL

Ehhhhhh.. ik ga kijken of ik een foto kan vinden die ik toen gemaakt heb. De testen zijn van 11 tm 15 mei. Thnx voor je reactie

Attached Files:

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Die 3e van boven neigt misschien naar positief maar zoals ie er nu uitziet niet. De rest is verre van positief. Bij ovulatietesten heb je heel vaak een streepje maar ze moeten echt even donker of donkerder zijn dan de controlestreep.

9. FerryH

FerryH Lid

May 4, 2017
    15
    4
    3
    Het klinkt misschien gek maar toen ik mijn ovulatietesten deed (ook van de action) was het net zo donker als de donkerste van jou lola en dat was 28 mei... en nu ben ik toch echt zwanger... dus geef de hoop echt niet op!

Lolabeauty likes this.
  10. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL

Serieus? Ik ging er gewoon vanuit dat dat de eisprong was, omdat dat de enige 'piek' was en de rest allemaal lichter was qua streep. Dus jij denkt dat ik later dan deze testen een eisprong heb gehad en daardoor nu negatief test? Zou kunnen! Blijft het wel raar dan ik woensdag een mini positieve test had en nu niet meer ☹️..

11. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL

Ah dat is wel fijn om te horen. Ik blijf positief! Maar loop dan toch wel een flink aantal dagen achter.. We gaan het meemaken, ik zal nog even geduld moeten hebben. Lief je reactie

12. FerryH

FerryH Lid

May 4, 2017
    15
    4
    3
    Misschien kan jij mij antwoord geven hierop want ik ben nog nooit zwanger geweest tot nu dus. Ik heb sinds gister last van buikkrampen in vlagen... het is niet heel pijnlijk het is meer als verdraagbare ongi krampen en het lijkt alsof ik steeds aan t lekken ben down under (sorry voor de niet smakelijke beschrijving) duss ik ren daardoor steeds naar de wc omdat ik bang ben dat ik bloedt maar dat is dan niet zo... in mn inlegkruis is het gewoon doorzichtig maar bij het afvegen is het een beetje doorzichtig gelig ( nogmaals sorry voor de beschrijving) ik hoop dat het normaal is. Voor de rest alleen last van brandend maagzuur, moe en pijnlijke borsten.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Vooral omdat je nog niet ongesteld bent en geen duidelijke positieve tekst hebt nu vraag ik me af of je wel een eisprong hebt gehad. Je zou kunnen vragen of je bloed mag laten prikken, dan kunnen ze kijken naar bv hcg en progesteron om te kijken of je zwanger bent of waar je in je cyclus zit.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ja in principe werkt het wel zo. Die test kan ook vals positief zijn geweest, of juist gevoeliger dan de test die je erna hebt gedaan. Of het is een hele vroege miskraam en daalt je hcg snel, maar dan zou je wel bloedverlies moeten krijgen. Daarom zou ik denk ik vragen of je bloed mag prikken. Maar ergens denk ik dat je misschien helemaal geen eisprong hebt gehad. Ik kreeg destijds echo's tijdens de cyclus om te kijken wat mijn follikels deden en of er een eisprong aan zat te komen. Gebruik je nu ook weer 150 mg? Is wel erg veel om mee te starten vind ik zonder controle. Je lichaam kan na een zwangerschap heel anders reageren op hormonen.

15. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL

Hier had ik ook last van hoor. Die innesteling js nogsteeds bezig en ik volle gang aan het vermenigvuldigen, dus is wel normaal dat je iets voelt. Ook dat lekken hoort erbij, is extra afscheiding wat je lichaam aanmaakt. Brandend maagzuur kan ik me nog niet in vinden, maar wie weet heb je daar altijd al sneller last van? Ik kreek dat pas rond 25 weken toen die kleine echt omhoog begon te duwen.

Gauw een afspraak bij de huisarts maken dan krijg je een verwijzing voor de verloskundige/gynaecoloog.

16. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL

Hmmmm wat een gedoe. Ben er ook weer even uit geweest dus is weer erg wennen allemaal. Nee hoor niet meteen aan de 150mg. Gestart met 50mg. Deze eerste afspraak was in een ander ziekenhuis, vandaar dat ik vanaf de volgende keren wel een echo vooraf ga krijgen.

Misschien waren die ovulatie testen ook niet betrouwbaar, maar vreemd dat ze dan toch kleur afgeven! Vreemd vreemd.. Ik ga vandaag de poli even bellen hoe of wat. Misschien hebben zij een plan of idee. Dankje voor de uitleg

17. FerryH

FerryH Lid

May 4, 2017
    15
    4
    3
    Haii Lola, bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat het toch een beetje erbij hoort! Ik heb 28 juni een echo staan in het ziekenhuis heel spannend!!

18. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL

Ooooh zo spannend!!! Laat je het nog even weten? Ik heb net de poli gebeld en de assistente wil toch graag dat ik langskom voor een echo ivm mijn geschiedenis.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ovulatietesten geven eigenlijk altijd wel streepjes gedurende je cyclus, dus dat is gewoon normaal ;). Kan best zijn dan 50 mg te weinig is voor je aangezien je de vorige 150 mg had, dus dan zal je misschien geen eisprong krijgen. En met 150 mg heb je meer kans op veel te veel eitjes, dus inderdaad maar goed dat ze daar niet meteen mee zijn begonnen zonder echo's ;). Sowieso zijn echo's wel heel fijn om te zien wat er gebeurt, als je eenmaal een nette eisprong hebt met bv 100 mg clomid, kan je daar best een paar rondes mee doorgaan, maar alle eerste keren zou ik dat zelf niet fijn vinden. Ik heb gewoon aangegeven dat ik echo's wilde hebben tot de eisprong en dat vonden ze hier prima, dus kan je zelf ook aangeven. Fijn dat ze nu even verder willen kijken! Is niets zo die onzekerheid!

20. Lolabeauty

Jun 14, 2015
    14
    1
    1
    NULL
    NULL
    Nou hier een hectische dag achter de rug.. Mocht langskomen voor een echo en de echoscopiste begon de echo goed door te melden dat er best kans was op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?! Schrok me rot.. Maar er was niks te zien. Volgens de gyn kon dit dus niet het geval zijn en besloot ze bloed te prikken. Geen hcg gevonden, en dus ook niet zwanger. Volgende week is de afspraak in het ziekenhuis, dan weer opnieuw beginnen met een kuur provera met clomid erachteraan..

Lekker begin van ons nieuwe avontuur! Not

Share This Page