eisprong geweest, niet ongesteld, niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sdeterink, 10 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Hoi, hoi.
    Weet iemand hoe dit kan:
    Ik heb een eisprong gehad op dag 20 van mijn cyclus (positieve ovulatietest) De 14 dagen na de eisprong zijn inmiddels voorbij, ik had 4 dagen terug ongesteld moeten worden (dag 34) maar dat is niet gebeurd. Ik heb een zwangerschapstetst gedaan en die is negatief, verder heb ik ook geen klachten. Zou alleen wel graag willen dat de ongesteldheid op gang kwam.
    Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Volgens mij kan je luteale fase 10 tot 18 dagen duren, dus je zou een deze dagen nog ongesteld kunnen worden.
    Ook kan het zijn dat je nog te weinig hcg hebt voor de zwangerschapstesten, dus mocht je over 2 a 3 dagen nog niet ongesteld zijn, even een nieuwe test doen.

3. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    welke ronde ben je bezig zou best kunnen dat je aan het ontpillen bent en dat je cyclus gewoon wat langer duurt

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jeetje vervelend altijd weer die onzekerheid rond de verwachtte mensruatie datum. Het kan natuurlijk dat je ongie gewoon wat later komt. Of wie weet ben je wel zwanger en heeft je lichaam nog niet genoeg hcg aangemaakt. Ik testte zelf toen ook pas na kleine week positief en daarvoor negatief. Heel veel succes!

5. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik heb ook wel eens een positieve ovulatietest gehad maar dat er dan geen ei sprong (bleek na een echo en bloedwaardes en ook de uitblijvende menstruatie) Dus dat is ook nog een mogelijkheid... Succes met afwachten en duimen natuurlijk voor een positieve test!

6. kaat11

kaat11 Niet meer actief

hoi sdeterink,
    Inderdaad een positieve ovu-test zegt niet dat er ook een eisprong is geweest. Misschien kun je nog een paar dagen een ovu-test doen. Het kan zijn dat het lichaam nog een paar keer door een hoge LH een ei probeert vrij te laten en als dat niet lukt, dan gaat LH weer omlaag om het een paar dagen erna weer te proberen.

gr,
    Kaat

7. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties allemaal.

@vogeltje: ik ben nu in de 3e ronde na het stoppen met de pil. Ik heb microgynon 30 gebruikt, dacht dat dat altijd een lichte pil was.

Dus als je op de ovulatietest een "eisprong test" dan kan het dus best zijn dat dit niet zo is en is het dus eigenlijk handig om nog verder te testen met de ovulatietest?
    Dan moet ik dat maar eens proberen de volgende keer.

Ik dacht namelijk dat ik een eisprong heb gehad (ook gevoeld) en dat ik dan 14 dagen later ongesteld zou worden, als ik dan aan het ontpillen ben is dat ritme dus nog verstoord?

Zwanger zal ik wel niet zijn want ik ben kiplekker te pas, geen misselijk heid, niet moe, geen pijnlijke borsten noem maar op. 2 testen gedaan en die waren ook negatief.

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik zit in hetzelfde schuitje..nega test...wel ovutestpositief...en eigen een cyclus waar ik de klok op gelijk kan zetten....maar goed het is afw8ten!

9. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik heb ook microgynon 30 geslikt. Dacht ook dat het een lichte pil was, maar mijn lichaam heeft toch behoorlijk moeten ontwennen. Ik was de eerste twee maanden echt beroerd.

De menstruatie kan inderdaad nog tot 18 dagen na de eisprong komen.
    Bij mij is de fase na de eisprong meestal wat aan de korte kant. Deze maand had ik mijn eisprong op dag 20 en ik werd op dag 32 ongesteld.

Als je je eisprong hebt gevoeld, kun je er bijna wel zeker van zijn dat je hem ook hebt gehad.

Natuurlijk hoop ik voor je dat je zwanger bent en alsnog een positieve test hebt aan het einde van de week.

10. Els van Aalst

13 mei 2008
    33
    0
    0
    Ik heb hetzelfde probleem!hoe is het nu met jouw!

11. Els van Aalst

13 mei 2008
    33
    0
    0
    Ha SDeterink,
    Ik heb hetzelfde probleem heb ergens rond dag 17 mijn eisprong gehad(of eerder)maar de gynaecoloog zag dat hij op dag 17 al was gesprongen, ik ben ook nog niet ongesteld zit nu op dag 32.Afwachten maar!Heb je wel al getest? gr Els

12. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Ik herken dit helemaal. Ik dacht ook dat ik door ovulatietest m'n eisprong gezien had maar nu ben ik 3 weken verder en nog geen menstruatie te zien en ben ook niet zwanger. Vorige cyclus had ik dit ook. Volgens de huisarts kan het voorkomen als je graag zwanger wilt worden, de hormonen reageren daar dan op ofzo...Deze ronde was ik er juist heel weinig mee bezig en dan toch duurt het weer zo lang!
    Misschien heb ik inderdaad de eisprong helemaal niet goed ingeschat en was deze veel later of is nog helemaal niet geweest.
    Het vervelende is dat ik al wel 1,5 week heel veel buikkramp heb steeds en huilbuien etc...wat ik normaal alleen 1of 2 dagen voor de menstruatie heb.
    Vervelend he als je zo in onzekerheid zit!

13. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    @ Els: ik ben nog steeds niet ongesteld. Doe zaterdag voor de zekerheid nog een test, als ik dan nog niet ongesteld ben.
    Wel vervelend dat je gewoon niet ongesteld word wanneer je dat zou moeten.
    Succes met afwachten.

Ik wil me er ook niet te druk over maken. maar aan het einde van mijn cyclus krijg ik toch die spanning en als ik dan niet ongesteld word en negatief test dan baal ik best wel.
    Onbewust ben ik er dan toch wel mee bezig.

14. Els van Aalst

13 mei 2008
    33
    0
    0
    Ha Isa,
    Nou zeg dat wel,die onzekerheid valt niet mee!
    Ik heb mijn eisprong wel gehad, dat hebben ze op de echo gehad maar dan zou de menstruatie toch ook moeten komen.We wachten maar af, kunt toch niet meer doen maar valt niet mee. Als ik volgende week nog niet ongesteld ben ga ik mijn gynaecoloog bellen of ik langs kan komen.
    Misschien van het weekend nog een x testen?
    Ik hoop voor jou ook dat de volgende cyclus wel goed gaat!
    Groetjes Els

Deel Deze Pagina