Ola, Ik behoor helaas tot de categorie "fulltime roker", en rook dus redelijk wat. Niet handig als je zwanger wilt worden. Sowieso niet eigenlijk. De roker gaat steeds meer tot een uitstervend ras behoren, wat ik eigenlijk alleen maar toe juich. Morgen is de 1e dag als niet-roker. Hoe? Geen idee,ik ben inmiddels weer in het boek van Allen Carr begonnen. Soort van cold turkey dus. Ik wil geen extra rommel in mijn lijf in de vorm van nicotine of tabletten die je via de huisarts kan krijgen. Ik wil stoppen voordat ik aantel, omdat je al genoeg aan je hoofd bent als je zwanger bent. Het lijkt me dan ook moeilijk om ze te laten liggen. Zijn hier nog meer medestanders of inmiddels ex-rokers? Alle tips zijn welkom. Ik ben al eens 1,5 jaar gestopt en dat beviel me eigenlijk prima. Ik kan me alleen ook nog herinneren dat de eerste periode het moeilijkste was. Daarbij rookt mijn huidige partner, dus dat maakt de uitdaging nog wat groter. Maar ik heb al met dat bijltje gehakt, dus dat moet lukken. Momenteel zit ik 'overwerkt' thuis, dus ben ik druk bezig om weer in balans te komen. Of dit dan wel een handig moment is?? Hmm, er is altijd een excuus te verzinnen, dus waarom niet meteen nu. Wish me luck!
Allereerst: super van je! Ik ben zelf gestopt toen we voor ons eerste kindje gingen. Dat ging eigenlijk best makkelijk, alleen na een miskraam ben ik weer begonnen. Toen pas gestopt toen ik een positieve test in mn handen had, ging ook best makkelijk moet ik zeggen (pakje per dag rookte ik dus verbaasde mezelf). Omdat ik de babytijd erg zwaar vond ben ik 4 weken na de bevalling weer begonnen. En in oktober weer gestopt (had me voorgenomen om voordat m'n zoontje 1 was gestopt te zijn) dmv Champix pillen. Ik vond dat super! Had het anders niet gered denk ik. Ben er nu erg blij mee, vooral omdat ik niet meer stinkend na het roken in de tuin bij m'n zoontje hoef te zijn en het scheelt veel geld! Vind het soms lastig, mijn man rookt ook, maar wil het graag volhouden. Weet niet of je er wat aan hebt maar ik hoop dat de reden je genoeg motivatie geeft om het vol te houden, heel veel succes!!
hey hier ook een (ex)-rookster.. Goed van je dat je zo denkt!! ik ben eigenlijk gestopt omdat ik nu weer zwanger ben..maar voor mij was het ook best moeilijk, maar omdat ik 2 mkramen achter de rug heb is de motivatie erg groot..tuurlijk mis ik het nog wel hoor! maar ja ik was niet een grote roker ik rookte ongeveer 8 sigaretten pd. daarvoor was ik 7 maanden gestopt en was ik, voordat ik gestopt was, wel een goeie paffer!
Hi! Super dat je gaat stoppen met roken!! Ik heb het boek van Alan Carr ook gelezen. 2 keer.. maar dat had andere redenen dat ik destijds opnieuw was begonnen.. ik zat destijds midden in een uhm.. mentale ziekte zeg maar... Iom mn shrinky toch opnieuw begonnen en afgesproken dat zodra ik weer beter was, dan zou stoppen. Zodat ik niet te veel stress op mezelf zou gooien, na al t andere wat al liep zeg maar. Maar met dat boek was het ontzettend makkelijk!! Ik raad t zelf iedereen aan. Mn schoonouders zijn ook zo kunnen stoppen met het boek en hadden nadat ze t boek uit hadden ook als mij, absoluut geen behoefte meer aan een peuk. 1 aanrader, wanneer in het boek staat dat je een peuk moet roken, rook m dan ook!! Het helpt, raar maar waar! En het laatste hoofstuk waar je je laatste peuk gaat roken, ik hoop dat ie net zo smerig was als bij mij K heb het boek nu 2 keer gelezen, en allebei de keren, heb ik na 2 hijsen die peuk uitgemaakt.. Hij was smerig! Dus ik hoop echt dat het bij jou net zo gaat als ik, dan is het echt piss easy! En die pleisters, kauwgom en andere nicotine troep die ze verkopen heb je echt niet nodig! Heeeeel veel succes! Maar dat lukt wel
Hallo Ilja, Bedankt voor je reactie. Voor jou heeft Champix dus echt geholpen? Ik ben een beetje huiverig om nu dat soort dingen te slikken aangezien ik niet weet wanneer ik aantel natuurlijk. Hoe ben je de andere keren gestopt? Ik zie dat ook bij mijn zus. Haar sigaret is even haar moment om het zo maar te zeggen. Ze is begonnen toen haar man er tussenuit piepte (kinderen waren 2 en de andere nog geen jaar). Alleen vissen de kids vaker mijn sigaretten uit mijn tas om aan mij te geven als ik de jas aan trek (om inderdaad te gaan roken). Ik wil hen en hopelijk ook mijn eigen kids het goede voorbeeld geven. En natuurlijk wil ik dit voor mezelf doen. Andere stomme vraag: ben je aangekomen? Ik de laatste keer niet echt. Denk een kilo of 2 omdat mijn stoelgang wat anders werd, maar dat was er ook snel genoeg af gelukkig.
Ik heb het boek nog niet uit, maar morgen wordt er niet gerookt hier. Ik lig momenteel ook even in de knoei met mezelf (soort van burnout). Maar aangezien ik toch bezig ben om mezelf in balans te krijgen, kan ik dit er meteen bij doen lijkt me. Ik ben heel enthousiast en ook soort van verdrietig over het stoppen met roken. Ik kan het me moeilijk voorstellen dat ik van de zomer op het terras zit met een wijntje en zonder sigaret... En dat terwijl ze me nu gewoon al niet smaken. Mijn geest haalt gewoon steeds een raar spelletje met me uit...
hehe, ok ik zal niet meer vertellen over het boek, maar die spelletjes worden uitgelegd en het helpt. Ik vond hetzelf ook erg raar om mezelf als een niet roker te zien, want zo ga je wel denken als je het boek leest, want je bent dan niet gestopt met roken.. nee je bent een niet roker Mij leek dat ook ontzettend vreemd. De laatste keer (eerste keer ook nu ik erover na denk) had ik het boek 2/3 dgn uit voordat er bij ons thuis een bday was (die van mn vriend).. En ja bij ons binnen wordt gerookt. Ik had er absoluut geen moeite mee dan men om me heen heerlijk zat te paffen. Het stoorde me absoluut niet. Ik had die avond ook een paar wijntjes gedronken, maar had geen moment gedacht van "oww ik heb zin in een peuk!". En dat viel me aan het einde van avond eigenlijk pas op, omdat mensen er naar vroegen of ik het miste. En ja, omdat je nu een burnout hebt, en wilt stoppen, ik ken dat! Dan wil je idd alles nu ook terug in balans hebben En dat lukt ook wel! Komt helemaal goed!! Dikke knuffel!
thanks voor je lieve reactie. Ja ik ga er gewoon voor. Ik rook nu onderhand de helft van mijn leven. Ook worden die dingen scheitduur nu. Kan ik beter uitgeven aan nieuwe parfums, aangezien die geur dan toch beter blijft hangen en ik het beter kan ruiken haha. Ja heel apart dat boek. Ik heb het al een paar keer gelezen, maar ben blijkbaar niet echt standvastig ofzo. Maar nu heb ik een stok achter de deur. Voor mezelf en ons toekomstig kindje. En heb inderdaad de neiging om nu alles in balans te krijgen. Ik zit toch thuis nu. Al ga ik vrijdag weer een paar uurtjes naar kantoor en gaan we heeeel langzaam weer wat dingen opbouwen. Maar ik wil dan al kunnen zeggen: ik rook niet.
oeh oeh oeh, een topic voor mij! Ik sluit me bij je aan (hoop ik) Ik wil ook stoppen. Tijdens de zwangerschap compleet gestopt, cold turkey, maar na de bevalling weer begonnen. Nu wil ik weer stoppen, maar het lukt me maar niet grrr Iedere dag denk ik; morgen stop ik! Máár dan heb ik nog wat sigaretten liggen, of moet ik boodschappen doen en ga ik weer voor de bijl.
Doe 'gezellig' met me mee zou ik zeggen. Ik heb hier nog wat dichte pakjes liggen (maar die vind ik niet lekker, mijn pa neemt geregeld wat voo rme mee als hij op zakenreis is), maar die gooi ik dadelijk of morgenvroeg weg. Dan kunnen we elkaar op de hoogte houden hoe het gaat . Are you in??? En ik geef mezelf ook wat alternatieve hulp. Ik heb Reiki 1, dus geef me nu even dagelijks zelf een behandeling (op de een of andere manier doe ik dat alleen als ik een 'reden' heb). Ook heb ik mijn oom gevraagd om me op afstand te helpen. Baat het niet, schaad het ook niet en wie weet helpt me dit de eerste paar dagen...
Hoi, Ik ben geen (ex) roker. Maar wil je wel even bemoedigend toespreken Goed dat je dit doet! Mocht je nog wat extra motivatie nodig hebben om volte houden terwijl je nog niet zwanger bent: De kans om zwanger te worden als je niet rookt is groter. De kans dat het (in vroeg stadium) misgaat is kleiner. Je algemene conditie gaat vooruit, dus als je straks zwanger bent krijg je minder lichamelijke problemen En wat ook een leuke motivatie kan zijn: Elke euro die jeuitspaart (en dat zijn er best wat) in een potje stoppen voor jezelf. En alsjedan zwanger bent, dan neem je dat potje mee naar de prenatal (of andere zaak) om allemaal mooie luxe spulletjes voor te kopen. succes!
Thanks voor je leuke reactie Niet roken heeft ook alleen maar voordelen, dat weet ik. Ik moet er alleen nog naar gaan leven . En centjes overhouden om nieuwe dingen te kopen is alleen maar leuk. dank je.
Hoi, super dat je gaat stoppen met roken! Ik ben gestopt met roken nadat ik de positieve test in mijn handen had. Dat was echt een goede stok achter de deur voor mij. Ik heb er toen ook helemaal geen moeite mee gehad. Er bestaan tegenwoordig ook van die elektronische sigaretten zonder nicotine die kun je evt gebruiken als je de handeling van het roken erg mist. Zo kun je misschien makkelijker afbouwen. Veel succes!
Hier een ex-roker die zonder voorbereiding succesvol is gestopt. Ik rookte 5 a 10 sigaretten per dag. Op een dag toen mijn pakje leeg was en ik geen zin meer had om naar de winkel te gaan en ik vervolgens de avond en ochtend prima doorkwam, besloot ik helemaal geen sigaretten meer te halen. Dat is nu acht jaar geleden. Geen moment moeite mee gehad. Heel af en toe heb ik zo'n moment dat ik denk: "nu zou ik best eens zin hebben in een sigaret", maar die gedachte vliegt ook heel snel weer. Succes met stoppen! Het is echt geweldig dat je niet meer afhankelijk voelt van die dingen!
ik heb vandaag dag 34 niet-roken erop zitten. mij helpt het om gewoon geen pakje meer te kopen... heb genoten van het laatste pakje, en ik hou in mijn achterhoofd dat het voor een goed doel is. Verder ga ik expres wel mee met de rokers naar buiten. Ik heb het iedereen verteld zodat ze het weten, maar doordat ik toch naar buiten ga "mis" ik de gezeligheid niet.
hier nog een niet (meer) roker. ik ben 2 januari gestopt en het gaat goed. belangrijk is (voor mij iig) dat je er klaar voor bent! en ik heb het iedereen, collega's, familie, vrienden, een paar weken van tevoren verteld. als ik het dan niet zou doen, zou ik ontzettend voor gek staan, hahahaha. heb een tijdje het geld in een potje gestopt en allerlei leuks van gekocht! helpt hoor! mijn vriend rookt nog wel, ook gewoon naast mij soms, maar hij houdt er wel rekening mee, rookt minder en vaak buiten. eigenlijk hoeft het niet van mij, vind het niet moeilijk, maar wat stinkt hij!! ik stonk ook zo! nog een goede reden! heel veel succes aan de stoppers! jullie kunnen het ook! toitoitoi!
Ik val in dezelfde 'catagorie', ik rook veel. Ik wil ook eigenlijk van te voren stoppen, ook ivm met mijn vriend die dat beter lijkt, anders is het gelijk zo 'meteen'. Nu zit ik in mijn wachttijd, of ik wel of niet zwanger zou zijn. Ben ik dat nou niet, dan ga ik naar de HA, ik wil ook graag Champix proberen. Liefs,
Aaah crisis... Ben nu al de mist in gegaan. Vriend lief had sigaretten voor mij thuis laten liggen :-S. Nou, ik lees in ieder geval het boek lekker uit vandaag. Wat zijn het toch stomme dingen...die sigaretten...
Ahh joh, gewoon doorzetten! Ik heb het boek ook gelezen, en was echt overtuigd, dacht ik... paar dagen later hield ik het niet meer... Liefs,
Of een e sigaret gebruik zit geen teer en andere zooi in alleen nicotine heb je in verschillende mg zo kan je ook makkelijker afbouwen