eisprong herkennen.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ButterflyPassion, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Goede morgen dames.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over het herkennen van je eisprong, zonder ovulatietesten. Ik ben hier benieuwd naar omdat mn man en ik pas 4 maanden aan het proberen zijn, en nu in de 2e ronde zitten (na pilgebruik).
    Ik vind het nog te vroeg om met ovulatie testen aan de slag te gaan omdat ik vind en denk dat ik er dan teveel mee bezig ben.

16 dagen voor mn laatste menstruatie, had ik steken links onder. Ik denk dus dat dit zo rond mn eisprong geweest is. Ik heb alleen niet echt gelet op mn afscheiding.. Op dag 7 van deze cyclus (2 dagen nadat mn ongesteldheid over was) weer een ontzettende steken links onder. Maar echter geen verandering in mn afscheiding.

Hebben jullie altijd verandering in je afscheiding rond de eisprong? Herkennen jullie de komst van je eisprong aan steken of afscheiding? Of merken jullie helemaal niets??

Groetjes Jamie

2. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    toen ik bezig was voor ons 1ste kindje had ik altijd op de dag voor de eisprong een stekende zeurende pijn onder in mijn buik.
    Nu we bezig zijn voor onze 3de en ik al 3 jaar van de pil af ben is het sinds een half jaartje echt heel duidelijk geworden. Ik heb de dagen voor eisprong echt vruchtbaar slijm en een stekende pijn rond mijn eierstokken. Ik begin deze maand wel met ovulatietesten omdat ik die symptomen altijd meer dan 4 dagen heb en nog niet weet welke dag dan mijn ei is. Dus ik wil weleens weten of al die symptomen ver voor mijn ei zijn of tijdens mijn ei.

3. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, Ook nog lekker aan het uitzoeken dus. Spannend wat de ovulatie testen zullen aangeven.

Omdat ik nog maar 1x 'echt' ongesteld geweest ben na het gebruik van de pil moet ik echt even mn lichaam weer leren kennen op dit gebied. Ik ga het nog even aankijken maar mocht ik over een paar maanden nog niet zwanger zijn dan ga ik ook wel naar de ovulatie testen inderdaad.
    De steek die ik afgelopen keren voelde was maar heel even, gelukkig niet 4 dagen.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb bij mijn derde getemperatuurd, dan kun je met zekerheid de eisprong vaststellen en hierdoor leerde ik mijn lijf wel kennen. Heb namelijk ook gevoeld naar baarmoedermond en baarmoederhalsslijm, en daarmee kon ik vrij duidelijk mijn vruchtbare periode vaststellen. Iedere ochtend dat de temp dan nog niet gestegen was en ik nog steeds waterige/slijmerige afscheiding had, wist ik: ei nog niet gesprongen dus nog maar eens gezellig maken ;).

Daarnaast kon ook dingetjes die ik in mijn lijf voelde (bijvoorbeeld misselijkheid, drukkend gevoel van onderen, gevoelige tepels) dus relateren aan de (naderende) eisprong en wist ik dat mijn luteale fase 13-14 dagen duurde.

Heb dit 4 maanden gedaan, de laatste maand voor het echie zonder condoom en meteen raak.

Buikpijn, steken e.d. dat zei in mijn lijf overigens niets... Voordeel van temperaturen vond ik ook dat je zeker wist hoeveel dpo je was en wanneer testen dus zinvol zou zijn.

Deel Deze Pagina