Hoi dames. Deze maand begonnen met onderzoeken bij de fertiliteit sarts. Vandaag de uitslag gehad. Zaad manlief was erg slecht. 4% a en 1% b. Nu beginnen we direct aan iui-traject. Van de ene kant blij dat er wat is gevonden. Aan de andere kant balen dat het zo slecht is. Ze weten niet wat de oorzaak is. Wordt dat normaal niet eerst uitgezocht? Verder heb ik een cyclus tussen de 28 en 32 dagen. Op dag 14 heb ik pas echo. Dan kan ik waarschijnlijk pregnyl spuiten. Zodat ze evt woensdag dag 16 e iui kunnen doen...maar als je een cyclus van28 dagen hebt. Ben je danniet al te laat? Allemaal vragen na die tijd.. pff... Domperdag. .kans op zwangerschap is nu wel flink gedaald. .. Hoop dat jullie meer geluk hebben.
Waarom doen ze iui met maar 5% goede zwemmers? Dit moeten toch wel 50% zijn eigenlijk. Na opwerking 1 miljoen nodig. Hoeveel zaadcellen heeft hij totaal?? Lijkt mij geen normale gang van zaken hoor!
Eens met meissie... Is er een andere arts/ ziekenhuis waar je voor een 2nd opinion heen zou kunnen? En je zou altijd nog even kunnen bellen met de poli nu er nog vragen bij je opgekomen zijn hoor!!!
@meissie: min 50% is inderdaad normaal. Totaal aantal spermacellen 15 miljoen is normaal, dit was 3, 5 miljoen, dus ook veel te weinig. Die 1 miljoen heb ik ook gehoord, 800000 na bewerking.. Ik ben onder behandeling bij een fertiliteitskliniek, neem aan dat ze daar de meeste expertise hebben toch?
In de tussentijd de arts telefosch gesproken. Er was echt wel een kans op xwangerschap door iui, anders begonnen ze er helemaal niet aan. We mochten ook best doorgestuurd worden naar uroloog, maar ze gaf al aan dat er bijna nooit een oorzaak wordt gevonden. Verder moesten we dit ook deels zien als second opinion van t sperma. Alleen dan gingen ze er ook direct wat mee doen ipv weg te gooien. Gelukkig heeft ze me geru kunnen stellen en gaan we volgende week de behandeling doen. Als t niet lukt gaan we kijken om we nog nadere onderzoeken voor mijn man gaan doen.