PCOS-vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marloa, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloa

Marloa Lid

1 sep 2015
    65
    1
    8
    Hallo allemaal!

3 dagen geleden is de diagnose bij mij vastgesteld, heb geen maandstonden gehad de afgelopen 3 maanden! Nu moet ik 5 dagen Duphaston nemen. Vanmorgen (dus nog maar 2 dagen dat pilletje genomen) wordt ik wakker met enorme hoofdpijn, steken in m'n buik, rugpijn en een algemeen slap gevoel en spierpijn overal. Al die symptomen heb ik normaal pas de 2e dag van m'n maandstonden. Snap het allemaal niet meer, de gyn zei: 5 dagen pilletje, dan komt je eisprong en dan 14 dagen later je maandstonden.
    Wie heeft er ervaringen? tips? verhalen van erna wel zwanger te geraken?

2. Marleen92

Marleen92 Actief lid

13 okt 2015
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!
    Ik zit in hetzelfde schuitje. Ook dusphaton ofzoiets moeten slikken. Ik alleen 10dgn lang. Gister laatste pil gehad en nu al een bloeding.
    Heb verder niet veel bijwerkingen hiervan gehad. Nu wat rugpijn en ben moe.
    Zie wel een beetje tegen clomid op ivm de bijwerkingen. Hoop dat ik nergens last van heb.
    Succes en hopelijk is het puur een griepje!

3. Marloa

Marloa Lid

1 sep 2015
    65
    1
    8
    Hey Marleen,
    hoe lang is je cyclus dan nu als ik vragen mag? Die van mij +/- 90 dagen.
    Misschien die reden ofzo dat jij dan 10 dagen Duphaston moet nemen?

Heeft je gyn dan al meteen gesproken van Clomid, bij mij zei ze eerst toch af te wachten op maandstonden en als ik ongeveer denk m'n eisprong te krijgen (controle via slijm), dan moet ik opnieuw een bloedname laten doen.

Heb je al meerdere lange cycli?
    Groetjes, ook voor jou veel sterkte!! (ook een kinderwens?)

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Van Duphaston krijg je geen eisprong, het wekt alleen een onttrekkingsbloeding op.

Na het stoppen met de kuur word je ongesteld, vaak komt het na een dag of 3-5 na het stoppen. Als je dus nu met de kuur begint en die duurt vijf dagen, dan zou je over ongeveer 8-12 dagen ongesteld moeten worden. Soms kan het zelfs nog wat langer duren.De medicatie kan wel bijwerkingen hebben, zoals buikpijn, steken, hoofdpijn, duizeligheid.

Na de kuur kan je lichaam als het ware gereset worden, waarna het alles zelf weer gaat oppakken. Als je PCOS hebt, is de kans echter groot dat dat niet gebeurt en dat je hulp van extra hormoonmedicijnen nodig hebt. Als je een eisprong hebt (al dan niet uit jezelf), de zaadkwaliteit is goed en je zit goed qua timing, dan zou je een redelijke kans op een zwangerschap moeten hebben.

Succes!

5. Marleen92

Marleen92 Actief lid

13 okt 2015
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marloa. Ik moest even zoeken want was deze pagina kwijt. Zal hem even opslaan onder favorieten.

Ik heb bijna geen half jaar een goede ongesteldheid gehad. Aan mn temperatuur te zien ook geen eisprong. Daarvoor ook heeele lange cyclussen. Dus wellicht daarom 10 tabletten. Het heeft goed doorgezeten en lig nu met een kruikje in bed.
    Maandag dus starten met clomid. Erg benieuwd. Hoop zo dat ik geen last krijg van nare bijwerkingen :(
    Dus allemaal best spannend.
    Wel jammer dat alles nu via het zh moet he. Maar blij dat iemand ons misschien kan helpen.

Jij ook veel succes!!! Bem benieuwd of het een goede eisprong oplevert!!!

6. Marloa

Marloa Lid

1 sep 2015
    65
    1
    8
    Dag Jippie,

het is me allemaal wel uitgelegd, maar blijkbaar niet zo goed kunnen onthouden hoe het nu precies allemaal zat...
    (mijn man was er niet bij om mee te onthouden :( )

Nu weet ik het weer: dit was idd om mijn lichaam ff te 'deblokkeren' en moest nu in de gaten houden dat ik zelf een eisprong maak. Wordt nog moeilijk gezien ik cycli heb tss 30 en 52 dagen.
    Van zodra ik denk een eisprong gehad te hebben, moet ik één week erbij tellen en opnieuw bloedname laten doen.
    Komt die eisprong niet vanzelf, moest ik weer contact nemen, en ja, vermoedelijk dan Clomid starten. Wil ik natuurlijk liever niet!
    Heb nu al zo'n last van bijwerkingen met die Duphaston :( Gisteren in slaap gevallen in de zetel en 's avonds barstende hoofdpijn!

Welke weg heb jij afgelegd?

7. Marloa

Marloa Lid

1 sep 2015
    65
    1
    8
    Echt niet fijn voor jou zo onregelmatig en zo lange cycli (mijne wisselen tss 30 en 52d). Vandaar idd kans dat jij 10d moest nemen. Hier ook last van die Duphaston: krampen om in slaap te raken, barstende hoofdpijn en 's namiddags extra slaapje gedaan.

Ik hoop dat mijn maandstonden er 'normaal' doorkomen, zonder teveel pijn en daarna op een eigen eisprong.

Veel beterschap en ik duim met je mee dat je niet teveel bijwerkingen op de Clomid krijgt!!

Deel Deze Pagina