Hi allemaal, Ik ben nieuw hier.. heb een zoon van 12 jaar en gaan nu alsnog voor een 2e ( kon eerst niet vanwege bepaalde situatie ). Maar ben zo bleu.. zat vroeger niet op forums en zelfs afkortingen als NOD moest ik opzoeken .. nu ben ik 39+ en willen we het toch proberen. Ik voel sinds 2 dagen menstruatie klachten; pijn in mn buik alsof het eraan komt, maar NOD duurt ‘officieel’ nog 6-8 dagen, gevoelige borsten, krampen, soort misselijkheid, steekjes links/rechts onder.. is dat niet te vroeg voor eventuele zwangerschapssymptonen? Kan ook zijn dat m’n cyclus nu raar doet en eerder ongesteld moet worden? Bij onze zoon was ik ben 2-3 maanden zwanger, dus nooit bezig gehouden met cyclus, ovulatie enz.. en hadden alle tijd.. nu ligt dat toch anders.. en tikt de klok nu juist erger.. zit nu in ronde 3 zoals ik dat hoor zeggen. Slikte altijd de pil maar gezien de vorige snelle zwangerschap geloof ik zelf niet in ontgiften van de pil in lichaam zeg maar.. ik weet t gewoon allemaal niet, zoals ik al zei; voel me bleu op dit gebied, beetje eenzaam en dacht ga naar een forum in de hoop op wat antwoorden en steun van anderen.. misschien zijn er meer met hogere leeftijd of die m’n klachten herkennen en er iets over kunnen zeggen of hoe t bij jullie is gegaan? Stel reacties en hulp zeeeeeer op prijs. Bedankt alvast!!
Als ik het goed lees, zit je nu in ronde 3 na gebruik van een Anti conceptie pil? En heb je die langere tijd gebruikt? Want je geeft zelf aan, in verband met eerdere snelle zwangerschap geloof je niet echt in ontpillen, maar dat is wel degelijk nodig voor je lichaam. De anticonceptie pil zorgt er voor dat je hormoonspiegel helemaal vlak ligt. Dus er zijn geen stijgingen en dalingen in de hormonen zoals die er normaliter wel zijn met een gewone cyclus. Eer dat je lichaam dit weer goed heeft opgepakt (en zeker op latere leeftijd) kan toch eventjes duren helaas..