Pffff gaat het nog gebeuren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hopefor2, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Dag 12 dpo en een negatieve test. Afgelopen 2 cyci werd ik op dag 13 O. Zie de bui dus alweer hangen. Volgende maand is het 2 jaar geleden dat ik mijn laatste prikpil heb gekregen. 2 jaar!!! Sjonge wie had dat gedacht. Eerste 2 zwangerschappen was het steeds snel gwbeurt en nu?? Het is inmiddels sinds die 2 jaar 1x gelukt werd een mk im september. Nu dus alweer maanden verder.
    Geen bloed is moed zeggen ze maar met een negatieve test zie ik het niet positief in. Komt denk ik ook omdat ik met mijm dochter op dag 9 al positief testen.
    Hebben jullie ervaringen met laat positief testen? Wie kan me geruststellen??

2. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Niemand die laat positief teste??

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Sorry, ik testte eigenlijk altijd rond 12/13dpo wel duidelijk. Heb dus geen andere ervaringen voor je. Sterkte!

Kan je ei evt later geweest zijn?

4. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ja weet eigenlijk niet Waneer mn ei is geweest. Heb 13 dagen geleden vruchtbaar slijm gehad. En daar een dag bij op geteld. zou het kunnen dat ik mis zit? Ben gestopt met tempen etc voor het wat meer loslaten idee.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, natuurlijk kun je er dan naast zitten.. Slijm is niet betrouwbaar genoeg ;)
    Ik snap het willen loslaten, maar helaas kun je dan nu ook niks zeggen over hoever je zou zijn... Dan moet je gewoon afwachten en misschien (als je dat wilt) elke dag of om de dag een test doen...

6. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ja ga volgende maand toch maar weer ovu testjes doen. Vind het erg verwarrend. Naja duimen maar! thx!

7. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    De prikpil... Zucht!
    Hier ook slechte ervaringen. Oktober 2012 gestopt met de prikpil & nu nog steeds geen positieve test. Ben inmiddels ruim 2 jaar verder
    Hopelijk heb je snel een positieve test!!

8. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Mijn gyn vind dat de prikpil niet goed is voor jonge meiden die nog zwanger willen worden. Ik heb jaren geleden ook de prikpil gehad, duurde toen een jaar totdat ik normaal ongesteld werd.

9. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Indien je het niet met ovu-testen wilt doen, ik werk met een app, welke tot nu toe iedere maand klopt. Zowel ei als NOD.

Ik testte mijn beide zwangerschappen pas na NOD positief. De eerste 5 dagen na NOD en de tweede ca 14 dagen na NOD (omdat ik niet dacht zwanger te zijn i.v.m. bloedingen).

Houd je verder wel e cyclus bij qua duur?
    Zo ja, is die wel regelmatig?

10. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ja vreselijk he. Maakt je lichaam echt kapot.

11. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    En welke app gebruik jij?
    Nou voor mijn mk was mijn ei meestal rond dag 18, en dan 12 dagen later werd ik ongesteld.
    Nu sinds de mk dus is het; 30,29,26 en eisprong rond dag 14. Die ik aan de hand van vruchtbaar slijm bepaal. Volgende maand dus maar weer ovu testen doen. Zit vandaag op dag 25 dus vandaar dat ik wel dacht te kunnen testen maar als je naar de cycli kijkt kan ik nog wel even wachten

12. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    De app die ik gebruik heet Mama apps. Kun je alles in bijhouden. Slijm, ovutesten, temp, bloedingen etc.

Ik word standaard 14 dagen na mijn ei ongi.
    Als jij nu op dag 25 zit en je ei is rond 18, zit je dus op 7 dpo, Dan zou het inderdaad nog wat aan de vroege kant zijn.

Ik zou nog een dag of 4/5 wachten (maar ik weet hoe moeilijk dat is ;) )

13. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Nee voor mn mk zat hij op dag 18.
    deze maand had ik dag 12 vruchtbaar slijm dus denk dag 13 eisprong dus vandaag dag 12. Maar kreeg al te horen dat vruchtbaar slijm niet zeker genoeg is.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Een app kan je niet vertellen wanneer je eisprong is. Dat is onmogelijk.

Je luteale fase, de periode tussen eisprong en NOD, mag in een gezonde vrouw fluctueren tussen de 10 en 16 dagen. Bij een cyclus van 28 dagen (ik noem even wat), betekent dat dus dat je eisprong tussen dag 12 en dag 18 kan zijn. Dat is bijna een week verschil en maakt dus ook in DPO nogal uit.

Het enige wat echt info geeft over of je eisprong geweest is, is temperaturen.

15. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ja klopt heb ik ook een tijd gedaan. Maar dat is behoorlijk intensief, en verpeste hier wel beetje de sfeer zeg maar.
    ik kan het ook merken aan mn borsten. Die zijn dan gevoeliger en meer opgezwollen.

16. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Dat ben ik niet met je eens. Aan mijn temp was niet af te lezen waar ik in mijn cyclus zat.
    Het is niet voor iedereen de beste manier.

De app vertelt ook niet wanneer je ei is. Maar door alles erin bij te houden, vormt er zich wel een patroon.
    Mijn cyclus is 29 dagen met mijn ei dus op dag 15. Door slijm of ovu-testen geeft de app dit ook aan. Het is een handig hulpmiddel.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je temperatuur moet dat aangeven. Als het dat niet doet, dan temp je niet op de juiste manier of er is een probleem met je cyclus. De kans dat je temp niets aangeeft en dat er verder niks aan de hand is, is echt heel erg klein.

Edit: teruglezend staat het hier wat lomp... Maar als je temp het niet aangeeft zoals jij zegt, hoe weet je dan zeker dat je een eisprong hebt?

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vond het ook niet fijn hoor, dus ik snap dat je er klaar mee bent. Als je op een gegeven moment weet hoe lang jouw luteale fase is, dan hoef je ook niet per se meer te tempen. Zeker niet als je cycli zeer regelmatig zijn.
    Hoe stom de MMM verder ook is, ik vond het wel fijn dat ik het hele tempen en ovu-testen los kon laten, omdat alles toch bepaald werd door het spuiten en de controles. Geluk bij een ongeluk ;):D

19. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Helaas weer ongesteld geworden. ...

20. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb geen hinder gehad van de prikpil, moet er wel bij vertellen dat ik in november 2013 mijn laatste prik heb gehad en toen ben overgestapt op gewone pil. Daar afgelopen zomer mee ben gestopt. Omdat ik inderdaad verhalen had gelezen dat de cyclus wel jaar weg kon blijven van de prikpil. Ik heb de prikpil zo'n 11 jaar gebruikt.

Ik hoop dat het snel raak is dames.

Deel Deze Pagina