Kijkoperatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yasmijn78, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Hoi,

Twee weken geleden heeft de gyn vastgesteld dat ik en mijn partner verminderd vruchtbaar zijn en daardoor voor vruchtbaarheidsbehandelingen in aanmerking komen. In ons geval zal er eerst met IUI worden begonnen. De gyn geeft echter aan dat van te voren een kijkoperatie moet worden gedaan om eventuele verklevingen op te sporen en eventuele verstoppingen in de eileiders te verwijderen. Er is een variant kijkoperatie onder algehele narcose waarbij twee sneetjes in je buik worden gemaakt en er blijkt een nieuwere variant te zijn waarbij je plaatselijk zal worden verdoofd en dan wordt er vaginaal geopereerd dmv een sneetje net onder je baarmoedermond. Hebben jullie ervaring met één of beide varanten? Zo ja, wat waren jullie ervaringen? Ik zie er nogal tegen op en zou graag vernemen of het mee of juist tegenvalt.

Gr.
    Shareeza

2. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi ik heb in Maart ook een kijkoperatie gehad. We zijn nu ook bezig met IUI.
    Ik ben blij dat we een operatie hebben gehad want dan kun je kijken of er iets aan de hand is en dan kan de iui niet voor niks zijn.

Ik heb algehele narcose gehad en 2 sneetjes een in mijn navel en een in mijn schaamgedeelte.
    Het is mij volledig mee gevallen.

Succes en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.
    Ik ben trouwens een klein weekje thuis geweest en kon toen alles weer doen.

Liefs

3. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Ik heb ook een laparoscopie (kijkoperatie) gehad, wel voor een andere indicatie maar het gaat om de ingreep zelf, die viel achteraf heel erg mee! Ik had dan 4 sneetjes in totaal (navel-schaambeen-en links en rechts 2 minisneetjes) Ik had een paar dagen daarna wel wat spierpijn in mn buik en wat last van mn schouders. Ik werd savonds 22:00 uur geopereerd (het was spoedoperatie) en de ochtend erna stond ik al weer zelf te douchen en ging om 12:00 uur ging ik al weer naar huis.
    Ik begrijp dat het eng is van te voren, maar denk dat een ingreep via je vagina pijnlijker/grotere nasleep is. Wij hadden na een week ook al weer (voorzichtig) gevreeen.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen geruststellen! Veel succes met het maken van een keuze.

Liefs Lotte

Deel Deze Pagina