Hallo dames, Ik heb een beetje vaag verhaal, en maak me een beetje zorgen. Ik heb dus een hond die een bacteriele infectie heeft aan haar poot. Er zijn drie bacterien gevonden de Ecoli, de erwinia en de scinetobacter. De eerste twee zijn goed te bestrijden met antibiotica maar die laatste is een hardnekkige. Het is een bacterie die ook bij mensen voorkomt en in ziekenhuizen op ic afdelingen echt dodelijk kan zijn. Het is ook een bacterie die, net als zoveel bacterien, op de huid van mensen voor kan komen men dan niet gevaarlijk is tot je iets oploopt en het huis gaat houden. Nu is het zo dat ik ruim 19,5 week zwanger ben en (op dit moment) een fikse verkoudheid heb, dus mijn weerstand is wellicht laat. Ok, ik weet dat het heus niet zo laag is als bij ernstig zieke mensen, maar ik maak me nu toch een beetje zorgen..Ben ik nu vatbaar voor deze bacterie? Is het gevaarlijk voor mij en voor het kind? Is het handig als ik die hond om mij heen heb (zeg nee alsjeblieft wat het is mijn schaduw...) Ik heb mijn vk geprobeerd te bellen maar die hebben vandaag geen spreekuur en zijn dus alleen voor spoed te bereiken Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen... groetjes, Greyhound
Hoi, Ik heb geprobeerd er iets over op te zoeken, maar kan niets duidelijks vinden. Met logisch nadenken zou ik zeggen dat als de bacterie van dier naar mens over te dragen is, dat je er mee moet uitkijken. Maar missschien is dit toch even handig om je eigen verloskudnige te overleggen. Misschien kan zij met de gyn overleggen wat je hier mee aan moet. Ik zou als ik jou was gewoon even op het spoednummer bellen, daar is het voorbedoeld bij dit soort gevallen. Groeten Evelien ps. laat het me even weten anders! In een prive bericht
Bedankt voor je reactie Evelien. Ik kon zelf ook niet zoveel er over vinden helaas. Misschien scheelt het wel dat ik de hond nu zo'n 4 dagen al niet gezien heb, aan de andere kant heeft ze die infectie al een tijdje... Lastig want kan ik hiervoor het spoednummer bellen...? Vind ik moeilijk in te schatten... Ik voel me ( op die verkoudheid na) gewoon prima... ojee..wordt je onzeker van he...