Even met verhaal... Ik heb vorige maand 2 dagen achter elkaar de pil vergeten, dit was in de laatste week. Ik had nog 5 pillen over, en ben toen gestopt. 2 dgn later ook ongesteld geworden. De week erna weer begonnen op de dag dat ik gestopt was. Nu gewoon weer aan de pil gegaan (laatste maand, omdat we toch nog graag een derde willen) Nu voel ik me zo raar... -pijnlijke en opgezette borsten -trekkerig gevoel in baarmoeder -in de ochtend misselijk Zou het toch kunnen dat ik zwanger ben? Ik las dat als je de pil slikt een soort van nep ongi krijgt?
Nep ongi; klopt. De pil zorgt voor een onttrekkingsbloeding. Dit is alleen baarmoederslijmvlies dat loslaat. Er zit geen eitje bij want de vorming ervan wordt door de pil tegengegaan. Je bent de pil vergeten in de meest gunstige week; in de eerste week van slikken heb je de meeste kans dat je zwanger raakt bij het vergeten ervan. Omdat je 2 pillen bent vergeten en meteen gestopt bent, is de bloeding op gang gekomen en kan er geen eitje zijn ingenesteld dus zwanger zul je niet zijn. Je lijf kan wel een beetje ontregelt zijn door de veranderde duur van de cyclus; waardoor de kwaaltjes.Of het is gewoon een griepje.
Thnx voor je antwoord. Maar ik las ook ergens dat je de maand na je de pil vergeten bent ook niet goed beschermd zou zijn? Klopt dit ?