Help! Ik heb de afgelopen maanden met ovulatietesten mijn cyclus in de gaten gehouden. Al minstens 6 maanden lang heb ik een knaller op de testjes rond dag 19/20. Verder een keurige cyclus van rond de 28 dagen. Echter wel vaak al eerder licht bloedverlies waardoor ik nu utrogestan gebruik. Vorige ronde voor het eerst. Deze hele maand viel me al op dat ik eigenlijk sinds menstruatie best veel voelde gebeuren in mijn buik, steekjes etc. Normaal heb ik dat niet, of pas later. Vandaag voelde ik ook weer van alles dus ik heb getest, en ja hoor.. Een knaller. Ik zit op cd 14... Voor mijn doen dus 5/6 dagen vroeger dan normaal. Briljant getimed ook, want vriendlief zit in het buitenland en we gingen er vanuit dat het vlg week pas zo ver zou zijn :x. Kan dit komen door de utrogestan? Iemand hier ervaring mee?
In principe heeft Utrogestan geen effect op de eisprong zelf. Je gebruikt het pas na je eisprong. En na je menstruatie begint je cyclus opnieuw. Progesteron zorgt er niet voor dat er een follikel gaat groeien, daar heb je andere hormonen voor. Ik denk dat het puur toeval is.
Ja, daarom. Misschien is het toeval. Maar dan wel een heel toevallig toeval . Ik googlede het en ik zie dat het af en toe voor komt, maar ja, ook dat kan toeval zijn.