mijn verhaal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door oudjaarsvlinder, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Bij deze wil ik met jullie mijn verhaal delen.

Sinds halverwege januari ben ik gestopt met de pil. Ik heb een ontrekkingsbloeding gehad, maar ben sindsdien nog niet ongesteld geworden. Een aantal zwangerschapstesten gedaan, maar elke test was negatief. Ik heb voor die tijd zo'n jaar of negen de dianapil geslikt. Ik merk wel dat er lichamelijke veranderingen zijn, zoals puistjes (waar ik erg blij mee ben, niet dus :x) Voordat ik met de pil begon was ik ook onregelmatig ongesteld.
    Ik vind het erg vervelend dat ik niet waar ik aan toe ben. Het niet weten of ik al een eisprong heb gehad of wanneer die komt en wanneer ik ongesteld moet worden.

Soms voel ik mij wel is onzeker of ik wel de juiste keuze heb gemaakt om te stoppen met de pil. Dit in verband met nog maar korte relatie met mijn vriend (in juni een jaar) en de financien, studeer nog voor verzorgende en hoop mijn diploma in juli te krijgen.
    Ik ben sinds augustus vorig jaar ingetrokken bij mijn vriend en sinds november wonen we in een heel leuk huisje.
    Maar aan de andere kant heb ik een hele lieve leuke vriend die ook heel graag kinderen wil. Verder zie ik al die dikke buiken en hoor mooie verhalen dan krijg ik toch weer de kriebels. Maar ik heb nu ook zoiets van ik ben gestopt en dat zet ik ook gewoon door.
    Ik wil ook heel graag een kindje :D

vragen en tips zijn altijd welkom!

groetjes oudjaarsvlinder

2. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Hai! Het is waarschijnlijk ontpillen waar je over schrijft, heb maar even geduld want bij sommige vrouwen kan dit ontzettend lang duren! Tja, je bent gelukkig met je vriend zeg je en hij wil het graag maar zelf twijfel je. Wij kunnen niet voor jou beslissen of je toe bent aan een kindje of niet. Denk er nog eens goed over na. Een kindje krijgen en opvoeden is een hele verantwoordelijkheid en moet je niet doen omdat een ander dat graag wil...hoe oud ben je eigenlijk? Aan de andere kant kan het ook nog een hele poos duren voordat je in verwachting bent...in die tijd kan er qua gevoel heel veel veranderen. Groetjes

3. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

bedankt voor je reactie,

ik ben 25 jaar oud, en ik weet zeker dat ik ook een kindje wil.
    Het probleem is dat het mij heel soms onzeker maakt omdat je niet precies kan weten wat de toekomst gaat brengen. Ik weet dat het een hele verantwoordelijkheid is, en dat het leven nooit meer het zelfde zal zijn als nu. Uiteindelijk blijven we proberen om een kindje te maken, want dat willen we allebei heel graag.

Ik had al ergens gelezen dat het een jaar kon duren voordat je ongesteld word. Het is alleen soms erg vervelend als je niet ongesteld wordt want bij elke misselijkheid denk je wel eens dat je zwanger kan zijn.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hoi,
    Ik heb precies hetzelfde gehad als jij, het lichamelijke deel dan.
    Ook vroeger onregelmatige cyclus en (veel) last van puistjes. Diane pil hielp heel goed, en toen ik daarmee stopte kwamen de puistjes weer terug, en geen menstruatie. Ik ben na ongeveer een half jaar naar de HA gegaan, en deze heeft mij gelijk doorgestuurd naar de gyn.
    Deze gaf me primolut waardoor mijn cyclus weer op gang gebracht werd, daarna moest ik beginnen met Clomid omdat ik geen (regelmatige) eisprong had.
    Ik ben dmv (1 ronde) Clomid zwanger geworden, zonder Clomid was dat dus waarschijnlijk helemaal niet gelukt, dus ik ben blij dat ik naar de HA gegaan ben!

Ik geef je wel het advies om echt heel goed na te denken of je dit echt op dit moment wilt! Ik voel ook nog wel wat twijfel bij je.
    Je moet er wel samen helemaal voor willen gaan! Wij kunnen idd niet voor je beslissen, dat kun jij alleen.
    Succes meid!

Deel Deze Pagina