Hoi dames, mijn vriend en ik hebben een kinder wens en willen een deze maanden beginnen met pogingen tot zwanger raken. Uiteindelijk hebben we het de afgelope dagen al zonder condoom gedaan, gezien we nie te veel druk erop willen leggen en het gewoon lekker rustig aan willen proberen, terwijl ik (volgens mij) in mijn vruchtbare dagen zit. 16 maart ongesteld geworden en op dag 13 (28 maart)en op dag 15 (30 maart) zonder condoom seks gehad. Ik heb het afgelope jaar mijn cyclus bijgehouden en ik heb de ene maand een cyclus van 28 dagen, dan weer 34 dan weer een keer 32 etc etc. Minimaal 28 en maximaal 34 dagen tot nu toe. Nu heb ik sinds gisteren (dag 17 van cyclus) een lichtroze afscheiding wat al 2 dagen duurt. Wat kan dit zijn? eisprong? Innesteling is nog te vroeg lijkt mij.. ik heb ook lage rugpijn heel de dag vandaag.
Hey meid, ik zag ook je reactie op het andere topic Belangrijk om te weten is wanneer je eisprong valt, komt die vroeg of laat? Of rond dag 14? Weet je de lengte van je luteale fase? Voor mij komt de ovulatie op dag 16-17 en mijn luteale fase is standaard 14dagen, dit rekent wel zo makkelijk Ben je aan de pil geweest of heb je andere anticonceptie gehad? Ik heb zelf maanden nodig gehad om te ontpillen. Bovendien was onze 1e ronde nogal dramatisch (door al die hormonen die mn lijf uit moesten). Ik had toen ook allerlei symptomen die konden wijzen op een zwangerschap, maar ik werd toen heeeeeel heftig ongesteld (En vervolgens werd ik wakker op de 1e hulp vanwege een erg zware epileptische aanval, die waarschijnlijk door hormonen getriggerd werd.) Innesteling is gemiddeld 5-12dpo (dagen na ovulatie), dus daarom is het handig je eisprong te weten/bepalen. Klachten als pijn in de onderrug lees ik hier veel, wat betreft innesteling Voor de rest kunnen we allemaal niet veel meer dan afwachten. Wie weet is het al raak Is denk ik bij jou nog te vroeg om te testen helaas. Als het deze ronde niet raak is, kun je dipsticks gebruiken voor LH om je eisprong te bepalen of je kunt een temperatuurgrafiek maken. Door te tempen kun je eisprong, innesteling EN zwangerschap bepalen. (Heb ik ook vandaag geleerd ) Elke dag bij het opstaan tempen ga ik zelf ook doen, als mijn ongesteldheid komt. Vandaag zit ik op 1 dag voor nod en testte vandaag omo wit Voor mij ook ff afwachten dus
Hi Wanda68, Ik ben in april 2014 al gestopt met de pil dus het kan niet aan ontpillen liggen Nee ik heb geen idee wanneer mijn eisprong of iets is. Het enige wat ik vanaf juli2014 heb bijgehouden is mijn cyclus. Deze is wisselend van 28 dagen tot ook wel eens 34 dagen. Ik heb alleen nog nooit roze afscheiding gehad en ook nog eens tegelijk met rugpijn en paar x steken links onderin ook. Dus het viel me ineens op gezien ik pas tussen 13 en 18 april ongesteld hoor te worden. Toen ben ik gaan kijken wanneer we t dus zonder condoom hebben gedaan en kwam ik op dag 13 en dag 15 van mijn cyclus.. Maar sjonge dat jij daar zo heftig op reageerde! Was dat eenmalig een aanval of zat er meer achter dan alleen hormonen? Ja om te testen voor mij is te vroeg. Als mijn cyclus nu deze x weer 28 dagen is zou mijn nod 13 april zijn. Maar dit kan dus ook 19 april zijn Als het niet raak is, wat ik ook verwacht, zal ik eens kijken om die ovulatie testen aan te schaffen Hoe test je de lengte van je lutealenfase dan?
Ow en vergeten te zeggen; ik hoop dat het bij jou raak is ! Zo 1 dag voor je nod zal nog zenuwslopender zijn dan mijn probleempje mijn eerste ronde hihi
Hey meid, Ja na die aanval heb ik er nog 1 gehad, exact op dezelfde dag van mijn cyclus. Voor mij is het heel duidelijk hormoongerelateerd. Heb toen veel onderzoeken gehad en blijkbaar hoort het bij mij, ondanks dat ik voor mijn 31e nog nooit zoiets heb meegemaakt. Zonder medicatie ben ik bijna een jaar aanvalsvrij, dus dat geeft mij genoeg hoop en bevestiging dat ik zonder chemische hormonen (de pil) me toch een stuk beter voel Ik vind het heel spannend nu, vanwege het eispronggevoel op 9dpo, een Omo witte test gisteren en vage klachtjes. Normaal altijd gevoelige gespannen borsten rond deze tijd, nu zijn ze gevoelig en opvallend zacht. Ik heb vanmorgen voor het eerst getemperatuurd (37,6), dus mijn warme gevoel klopt heel goed. Deze kan natuurlijk morgen weer gedaald zijn, wat dan mijn menstruatie aankondigt (scheelt weer weggegooid geld voor een test). Ik zal blijven temperaturen, want dan kan ik ovu, innesteling en menstruatie bepalen. Voor ovu zou temp laag moeten zijn, misschien een dipje vlak ervoor. Daarna gaat de temp iets omhoog, met dips tijdens innesteling en vlak voor menstruatie. Luteale fase (lf) is met temp of ovu tests (positieve test= ongeveer binnen 24u ei) te bepalen. Ovu tijdstip kan bij mij verschillen (dag16-19), maar daarna kan ik de klok erop gelijk zetten dat 14dagen later ik in de nacht of ochtend ongesteld word. Dat is dus mijn luteale fase. Sterkte met wachten
Spannend inderdaad! Ben benieuwd ! Ik heb dag 18,19&20 heel veel afschheiding gehad die er heel 'romig&eiwit' uitziet zoals ze dat wel eens noemen haha Sinds vandaag weer dik en normaal Wat is dat voor teken mits je of iemand daar ervaring mee heeft? Gezien ik op dag 16&17 roze afscheiding en buiksteken had Weet t allemaal niet meer haha. Zie zoveel theorieen en heb zo weinig ervaring ermee dat ik geen idee heb wat ik aan veranderingen moet zien of kennen
Klinkt bijna alsof je eisprong laat was en je vruchtbare fase er net weer op zit. Misschien had je dus een laat ei en kan innesteling nu nog gebeuren? Zenuwslopend he dat wachten, en dan nog te bedenken dat je lijf je voor de gek kan houden (of jezelf). Hier nog geen duidelijkheid, 3e dag 37 graden bij opstaan, geen ongi, veel honger en veel twijfel. Vanochtend mn urine opgevangen en zo naar de kruidvat voor nieuwe testen Hopelijk niet weer een Omo witte
Ja aan ene kant zou dat kunnen ja. aan andere kant hoop ik dan maar dat die roze afscheiding (en tegelijk verandering van structuur van afscheiding) al te maken had met mijn eisprong dan heb ik misschien nog een kans van slagen haha..en heb gisteren weer een raar drukkend gevoel gehad onderin mijn buik. Uurtje en toen was het weer weg.. ach als je zwanger wil worden heb je spontaan overal last van lijkt het wel hahaha zo typisch. Vanaf volgende maand (als het nu niet raak is) ga ik ovulatietesten halen en eens kijken hoe het er bij mijn lichaam aan toe gaat is beter dan al die onzekerheid en maar gokken.
Flabbergasted en in shock Ochtendurine en de volgende plas, 2 positieve testen. Lichte streepjes, en ik kijk er steeds weer naar, durf het niet te geloven Elke keer dat ik kijk staan ze er nog Trillen en huilen
Wooww super!!! Kan niet meer mis zijn toch?? alvast, toch nog maar ff voorzichting, GEFELICITEERD meid !!! Heel gaaf! Vraag me toch af wat er op dat moment door je hoofd gaat hihihihi kan niet wachten Ps heb jij een regelmatige cyclus of? En hoeveelste ronde was dit voor je?
Ronde 14, regelmatige cyclus (na ontpillen pas) van 30 dagen, met ovu rond dag16-18. Nog steeds kijk ik op die testen, ben bang om te blij te zijn, maar nu om de haverklap een traan en ik kan niet ophouden te grijnzen
Hihii ja geloof ik heel goed.. vier het alvast stiekem en wanneer ga je een extra test doen? just in case... Morgen of overmorgen? Wat is normaal het beste? Maar ik zag op een ander onderwerp een foto dat je 2x getest heb en beide dezelfde uitslag,,dan kan ik het niet meer foutgaan lijkt me.. misschien komt het luteïniserend hormoon gewoon wat later bij jou op gang wat die lichte streep veroorzaakt. Ik ben heel blij voor je !! had je veel symptomen uiteindelijk die nu toch echt zwangerschapssymptomen blijken te zijn ?
Ja ik geloof 3 dagen achter elkaar positieve testen, dat je dan naar de dokter mag Voor mijn part pies ik de hele dag over testen heen als het nodig is. Al is het maar ter demonstratie voor vriendlief (Piesen moet ik toch wel haha) Morgen en overmorgen doe ik ze weer in de ochtend en daarna ga ik de huisarts lastigvallen Kan nog zoveel misgaan, heel dubbel, want ook heel blij! Mijn eerste positieve testen ever Owja kwaaltjes: -9dpo voelde ik een soort eisprongpijn rechts onderin mijn buik, dit vond ik zo opvallend, ik twijfelde zelfs of mijn ei niet superlaat was ineens of er een 2e eisprong was in 1 cyclus. -honger!!! nee HONGER!! -meer dorst en plassen -warm voelen, zelf koud-warm, warm aanvoelen voor een ander (mn ma vroeg al of ik opvliegers had, met het grapje; zit je ook in de overgang? Woest werd ik ervan!) -prikkelbaar!!! en emo ook nog (gelukkig niet 24/7, maar toch) -temp bleef hoog (zaterdag voor het eerst getempt, maar ochtendtemp blijft boven 37graden) -gevoelige, maar zachte borsten (normaal veel spanning erop voor menstruatie) en laatst dus drupje bruin(?) vocht uit de tepels -sinds gisteren af en toe blauwe aders op de borsten (maar niet als ik het koud heb. verwarrend!) -heb 1 dag constipatie gehad, terwijl ik met pds dat noooit heb, diarree helaas weer wel -rommelende buik/darmen; soms lijkt het alsof ze me hele verhalen vertellen Dat was het wel zo'n beetje, heb vooral de dingen die ik opvallend vond vermeld
Hahahah ja inderdaad.. even alle testen die je in huis hebt uittesten wauw een hoop symptomen haha. als ik mijn eisprong had op dag 16 of 17 met die krampen en roze afscheiding, gisteren die krampen eventueel innesteling , zou ik toch ook wel wat meer symptomen moeten hebben lijkt me..maar voel weinig..behalve jeukende huid en gisteren dan rugpijn beetje. ik weet alleen even niet wat dpo betekent haha ik ben nog een groentje met al die termen??
9dagen na de ovulatie, denk ik dus de innesteling gevoeld te hebben Hoop dat ie goed genoeg zn best heeft gedaan
Nou die symptomen kan ik geen touw aan vast knopen hoor Ik word wakker met HONGER (geen misselijkheid, ja van de honger als ik lang wacht) en dan moet ik al rennen naar de wc. Want anders loopt het er gewoon uit. Dat plassen merk ik heel erg, maar heb bijvoorbeeld nog geen trek in rare dingen. Gewoon de hele dag trek/honger. Ik wilde natuurlijk ook graag symptomen voelen Het begint nu allemaal een beetje te zakken. Vanmorgen bij de huisarts geweest en die felicitaties moet ik nog aan wennen hoor. Heeft denk ik ook te maken dat het zo kort is en nog alle kanten op kan Maar na maandag krijg ik een oproep voor de gyn, dus daar leef ik nu erg naar uit! Wel heel moeilijk hoor, zou het graag willen vertellen aan mn moeder bijvoorbeeld. Maar als het misgaat? Die zal bij het goede nieuws alleen al, nog harder janken dan ik Echt zo cool, ik zit, sinds ik de innesteling voelde, op dit forum, ik googlede dat namelijk omdat ik er niets van snapte En ik kon mijn positieve testen hier delen, dat is ook zo fijn, want "in het echt" betrek ik er liever geen mensen bij de eerste maanden
Hey Wanda! Ja het is misschien nog te onwerkelijk voor je..maar al die aandacht en felicitaties al is natuurlijk heel leuk hihi geniet er nou maar gewoon van .. komt vast goed allemaal! je hebt in ieder geval al een last van je schouder en nu kun je lekker ontspannen.. wel goed dat je de innesteling hebt gevoeld zeg.. ik heb nog geen idee hoe het bij mij staat. zit nu op dag 25... ik word sinds 2 dagen ook wakker met hele erge honger..terwijl ik toch normaal eet elke dag.. ging ook wel naar bed met honger,,en had 2 uur daarvoor bak pudding naar binnen gewerkt hahah.. maja ik noteer het voor mezelf allemaal wel maar wil er niet te veel bij nadenken..ik maak mezelf gewoon helemaal gek als ik een cyclus heb van 28 of 29 dagen deze keer weer kan ik al vroege test doen..maar ik hou mezelf nog even in bedwang.. ik test maandag ochtend, voor ik naar de huisarts moet. dan is het dag 29.. wie weet... maar verder heb ik geen symptomen dus ik denk niet dat het raak is helaas nog even geduld hebben en ik hoop dat je snel een oproep krijgt van de gyn! weer een hoop op naar uit te kijken vanaf nu voor jou hihihi en inderdaad het is fijn om hier een hoop te delen.. kunnen we het tenminste even ergens kwijt he hahaha