even mijn verhaal kwijt

Discussion in 'Zwanger worden' started by Annekeruiter85, Apr 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

Aug 10, 2012
    1,165
    92
    48
    Heey meiden,

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit bericht wil bereiken, denk gewoon even van me afschrijven.. Heb het momenteel even zwaar..
    meiden zijn die nog veel langer bezig zijn, maar soms..
    We hebben dochter van bijna 2. In januari 2014 begon het bij alweer te kriebelen, maar mijn man was er nog niet klaar voor.. Uiteindelijk in juni 2014 de pil de deur uit gedaan..
    Eind september weer zwanger, helaas een leeg vruchtzakje en uiteindelijk na 10 weken zwangerschap gecuretteerd.
    Vond dit heftig, maar goed dit kan..
    Iedere maand dat ik ongesteld wordt lijkt wel een steeds grotere teleurstelling.. Ik probeer het echt wel los te laten, maar ja helaas zit er nergens een uit knop.
    Nu afgelopen week 2 keer een positieve test gehad, maar gister helaas veel bloedverlies..dus een vroege mk.
    10 maanden na het wegdoen vd pil dus nog met lege handen..
    Zou ik nu al de huisarts kunnen bellen en onderzoek vragen of is dat nog te snel?
    Het maakt me onzeker, gevoel dat er heel vroeg iets mis gaat..

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

Feb 19, 2015
    2,068
    39
    48
    Hallo!

Wat vervelend zeg, dat je je zo voelt...! :(..
    Het is ook niet niks natuurlijk....zeker als het al een jaar geleden begon te kriebelen....

Als ik jou was zou ik de huisarts gewoon bellen. Misschien kan of wil hij nog niks doen op dit moment.... maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Misschien geven ze dan direct aan wanneer het wel kan..
    Ook zijn er wel wat dingen gebeurd, waardoor onzekerheid op zijn plaats is...
    Misschien mag je daarom al wel komen..

Sterkte hoor!

3. Danidani

Danidani Lid

Mar 6, 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat je beschrijft is heel herkenbaar. We zijn zelf pas vanaf nov 2014 bezig voor een tweede. De oudste is 3 jaar. De teleurstelling wordt ook hier elke maand steeds groter dat het weer niet gelukt is. Helaas hebben we het niet voor het zeggen.
    En wat SJ86 al zegt misschien dat bezoekje aan ha inderdaad kan helpen. Dikke knuff meis en sterkte

4. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,166
    3
    38
    #4 Trutje89, Apr 4, 2015
    Last edited: Apr 4, 2015
    ah wat balen zeg !wij zaten in hetzelfde nod forum !!
    Verlies je veel bloed ?
    Ik zou gewoon de huisarts bellen en hun je verhaal voor leggen ? Misschien kunnen ze dan kijken ?
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee ben nog nooit zwanger geweest helaas !
    Ik wil je igg ff een digitale knuffel geven !!

X x

5. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Wij zijn sinds juli 2014 bezig voor een derde. Ik bleek ook in september zwanger, maar helaas liep dat niet goed af en sinds oktober niks. En dat terwijl ik bij de andere twee gelijk in 1 keer zwanger was, zonder miskramen.

Wij willen het tot na de zomer afwachten om na de huisarts te gaan. Ik weet ook niet of ik of we voor een derde in heel traject in zouden gaan, maar ik zou wel graag willen weten of er wat mis is.

6. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

Jan 22, 2015
    623
    55
    28
    Female
    Ik snap ook wat je bedoeld, ik ben sinds juni 2014 gestopt met de pil. En ook hier nog niks gebeurd, nu moet ik er wel bij zeggen dat ik sinds januari echt bezig ben met rond mijn ei te vrijen. Vandaag weer mijn menstruatie gehad en heb wel even moeten uithuilen bij mijn vriend.

Ik zal naar je gevoel luisteren, en gewoon de dokter bellen.

Succes en hopelijk snel een mooie plak baby :)

7. Annekeruiter85

Aug 10, 2012
    1,165
    92
    48
    Thanks meiden voor jullie reacties
    Ik ga dinsdag gewoon even bellen. Al is het voor nu alleen al om even mijn verhaal te doen en misschien te bespreken hoe over een aantal maanden verder. Kijken wat de huisarts zegt. Ik hoop dat het me rust geeft en dat we binnen enkele maanden gewoon zwanger zijn..

8. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Als je meerdere miskramen hebt gehad kan je n verwijzing krijgen voor de gyn. Maar verwacht daar geen wonderen.. Ik was blij dat we 'iets' konden doen maar uiteindelijk kwam er niks uit de onderzoeken en moesten we alsnog zelf een jaar aan de slag. Ze tellen mk mee als zwangerschap en pas na 1 jaar zonder zwschap gaan ze iets doen.. Misschien.. Sterkte het is niet makkelijk

9. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,086
    314
    83
    HI Anneke,

Wat een rot berichten zeg, maar helaas hier hetzelfde verhaal....
    Wij in Jan 2014 pil weggedaan, April en Aug 2014 zwanger, alle 2 miskraam. Intens verdrietig.n
    En hoe langer het duurder des te meer ik mee in me maag kwam te zitten.

uiteindelijk huisarts begin November gebeld
    Nou ik werd gewoon totaal niet serieus genomen.
    Ik had al een kindje van 2,5, ben 2 x zwanger geweest, dus ja alles is mogelijk.
    En ze snapte dat het moeilijk was, maar omdat ik er zo mee bezig was, kon ik misschien het beste langs gaan bij maatschappelijk werk... Belachelijk vond ik hoe ik behandeld ben. Misschien dat ik van deze reactie nog wel veel meer van de rel was.

Uiteindelijk ben ik half november in Amerika een week geweest, alleen, zonder thermometer zonder ovu testen, zonder kind zonder man. Kwam thuis en weer eens leuke sex gehad. En 2 weken later had ik positieve test.

Ik probeer hier mee te zeggen, dat iedereen wel weet dat je het los moet laten, maar dat is gewoon verschrikkelijk moeilijk!!!!

Maar wees wel voorbereid om een domme advies van de huisarts.
    En staar je dus niet blind er op dat hij weet wat je moet doen.

Ik kan namelijk nog steeds heeeeel erg kwaard worden als ik er weer aan terug denk.

Heel veel succes!!!!

10. Annekeruiter85

Aug 10, 2012
    1,165
    92
    48
    Thanks.. nee ik verwacht geen wonderen en weet van dichtbij idd dat je soms heel lang moet wachten..
    Meiske En cw26 jullie hebben ook een lang traject achter de rug. Pff.
    Nou misschien moet ik maar even een week ofzo op vakantie.
    Wat een belachelijke reactie cw26 van je huisarts. Die van mij inschattende zal hij anders reageren..
    Hou jullie op de hoogte!

11. Annekeruiter85

Aug 10, 2012
    1,165
    92
    48
    Maar positief meiden. Nu allebei zwanger dus gefeliciteerd! !!

12. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Gewoon naar de huisarts gaan. Ik zou leen dat ik destijds eerder was gegaan en niet heel wat maanden had verspild aan zelf doen...
    Al is het maar voor een doorverwijzing voor een echo. Om eens even te spieken of alles ok is in je buik. Vandaar uit zie je dan wel weer verder.

13. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,086
    314
    83
    Anneke,
    Inderdaad nu gelukkig zwanger!
    Hoop echt dat je een beter begrijpelijke huisarts heb dan ik.
    Ik kom er al bijna nooit, en nu al helemaal niet meer!,
    Dat zei ik in vorige stukje ook al. Ik kan me er nog steeds over op winden, hoe stom ik behandeld ben....

We horen het wel van je!
    Succes morgen!!

14. Annekeruiter85

Aug 10, 2012
    1,165
    92
    48
    Heey meiden

Huidarts gebeld. De fijne huisarts heeft pas volgende week vrijdag plek. Dus dan ga ik naar hem toe.
    Ik verwacht niks, behalve dat ik mijn verhaal kwijt wil en misschien kijken wanneer we evt verder gaan kijken..
    Mijn vruchtbare periode komt er weer aan. . Dus we gaan er een gezellige week van maken!

15. milanijhuis

Jun 22, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    gekke vraag misschien, heb je bij je vorige kindje een keizersnee gehad? Ik heb nml complicaties opgelopen door mijn keizesnee. Ik had een niche (holte in mijn baarmoeder) Hierdoor kon ik niet zwanger worden, of als er een zwangerschap zou plaatsvinden in de niche zou het niet goed gaan. 60% vd vrouwen heeft dit na een keizersnee. Er is heel weinig over bekend. En niet te zien op een echo als je er geen verstand van hebt. ben inmiddels 2 x geopereerd en 2 jaar verder. Nu eindelijk zwanger. En als je geen keizersnee hebt gehad zou ik toch ook vragen of ze je bij een gynaecoloog kunnen bekijken. Als is het maar om je gerust te stellen. Je hebt er alle reden toe. Hoop dat je snel geholpen wordt meid. Sterkte

liefs

16. lietjuh

lietjuh Bekend lid

Mar 9, 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar wat je schrijft. Wij zij vanaf oktober 14 bezig. Maar lukt ook nog niet ondanks dat ik al 2 keer positieve testen heb gehad en vervolgens gewoon ongesteld word.
    Ook nu verlies ik al bruine afscheiding een teken dat het ook deze maand weer niet gelukt is.
    Ik heb nu besloten om aankomende maand even een rustpauze in te lasten. En daarna wil ik met ovulatie testen gaan beginnen om te kijken wanneer die eisprong plaats vind.
    Zo krijg je ook een beter inzicht in je cyclus. En hopenlijk kan ik dan in de lente van 2016 hopen op een gezonde baby.
    Heb jij al ovulatie testen gebruikt?
    Heel veel sterkte meis.

17. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

Jan 7, 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ook hier heel herkenbaar!
    Wij zijn nu inmiddels precies een jaar bezig en ook nog steeds niets. Mijn zusje daarentegen is nu 25 weken zwanger en dat was niet gepland. Dat is helemaal lastig! Je wilt voor haar blij zijn maar dat lukt niet altijd even makkelijk.

Op dit moment zou ik in mijn vruchtbare moeten hebben maar ik heb zo veel overduidelijke symptomen dat ik er vd week maar even een test tegen aan gooi. ondanks ik 2 weken geleden mijn menstruatie gehad heb. Ik heb lage buikpijn, moe, misselijk, last van brandend maagzuur en ga nog maar even door. Dus wie weet.

Maar nog totaal geen positieve test in handen gehad dus dat scheelt dab misschien wel. Miskraam lijkt me heel moeilijk.
    Het is goed dat je naar de dokter gaat. Misschien kan hij je niet helpen maar misschien ook wel.

Succes!

18. Annekeruiter85

Aug 10, 2012
    1,165
    92
    48
    Ja mijn vorige bevalling is inderdaad geƫindigd in een keizersnede.
    Ik neem je verhaal mee mila. Bedankt voor het delen
    Ovulatietesten gebruik ik al sinds december, maar heb een heel regelmatige cyclus. Mijn eisprong is altijd op dag 12-13..
    Nog een week wachten tot het gesprek! We zullen zien en tot die tijd gewoon genieten van elkaar en onze prachtige dochter!

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook nog niet prijs, terwijl ik van mijn eerste twee redelijk snel zwanger was (na 1 maand en na 4 maanden). Wel een vroege miskraam gehad begin november. Ik hou zelf ook maar 1 jaar voor ogen, maar omdat ik de vorige keren zo snel zwanger was knaagt het wel ergens. We zijn wel veel ziek geweest de afgelopen maanden, dat helpt natuurlijk ook niet mee!
    Hopelijk wordt ons geduld snel beloond dames.

Share This Page