Heeft iemand wellicht ervaring hiermee? Ik heb normaal een keurige cyclus, gemiddeld eisprong op dag 18 en verder ziet alles er keurig uit qua waardes etc. Heb in oktober de eerste IUI gehad, ik spuit fostimon. Deze cyclus verliep prima, follikel groeit vrij langzaam (gebruikelijk bij mij) maar heb op dag 17 de IUI gehad. Deze is niet gelukt, ben op dag 4 geweest voor een uitgangsecho. Daar begon het eerste afwijkende al; - baarmoederslijm was al mooi dun - er zal wel rechts een grotere follikel of cyste van ruim 11mm De fertiliteitsarts vond het opvallend, normaal is er nooit veel te zien bij mij zo vroeg. Moest toch beginnen met spuiten en iets eerder dan normaal terugkomen voor een echo, op CD8. Op dag 8 was er nog steeds 1 grotere follikel rechts en links eentje en verder hoop kleinere. Baarmoederslijm begon weer te groeien, zag er allemaal prima uit. Echo op CD12 en was allemaal wat gegroeid maar niet groot genoeg dus moest op dag 14 weer terug. Paste nog steeds qua groei binnen mijn normale cyclussen. Echter kreeg ik dag 13 bruinverlies wat in de avond flink helderrood bloedverlies was. Dat hield aan, en bij de fertiliteitsarts aangekomen leek het wel alsof ik ongesteld was geworden. Baarmoederslijm was iets dunner tov dag 12, de follikels zaten er wel nog maar waren niet gegroeid (waren 14,5mm) Omdat het slijm afgenomen was en het bloedverlies echt veel was icm wat kleinere stolsels is er besloten te stoppen met de hormonen en geen IUI te doen in deze cyclus. Uiteindelijk heeft de bloeding 4 dagen aangehouden, daarna extreem veel slijm en na 3 dagen weer wat bruinverlies. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Kan het een reactie zijn op de fostimon? Ik herken dit echt totaal niet.
Ja ik herken het wel. Ik zit pas sinds kort in een IUI-traject. Daarvoor altijd mooi herkenbare cycli (vruchtbaar slijm, ovulatietesten en temperatuur volgens het boekje). De eerste IUI is meteen afgeblazen omdat er teveel follikels ontwikkeld waren. Daarna mocht ik ook niet zelf klussen, maar ik heb wel mijn temperatuur bijgehouden en ovulatietesten gedaan.Bleken die eitjes helemaal niet gesprongen te zijn! Vervolgens kreeg ik geen echte menstruatie. Een paar dagen bruinverlies en heb toch maar een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Zij konden niet bevestigen of dit menstruatie geweest was. Ze zagen net als bij jou ook al enkele grotere follikels. Misschien waren dit degene die niet gesprongen waren, misschien waren het nieuwe. Ze konden het niet zeggen. Maar ik mocht niet met een nieuwe hormoonkuur en dus IUI beginnen, want de eitjes waren al te groot (groter dan op cyclusdag 3 of 4 in elk geval). Nu dus een maandje zelf mogen/moeten klussen. Wel een positieve ovulatietest en vruchtbaar slijm maar geen temperatuurstijging En nu (als ik uitga van mijn ovulatietest en slijm uitga) 6 dpo en nu weer veel bruinverlies of menstruatie. Lang verhaal kort: dus ja, ik denk dat de mmm met hormonen ervoor kan zorgen dat alles ontregeld raakt