Motivatie weg?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Q1987, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Q1987

Q1987 Niet meer actief

Beetje raar he, maar ik wil erg graag zw. worden, en hoop ook e,ht dat het deze maand gaat gebeuren, en ga er ook met 100% voor, alleen lees ik dat er veel dames een miskraam krijgen dus, ben ik beetje bang geworden, stel ik word zwanger eindelijk na zoveel jaar en dan moet ik me zorgen gaan, maken als het vast houd of niet..... :$ realiseer me echt dat het een hel momentje is die 2,5maand!!! :( naar vooruitzicht zo mja... beetje demotiverend,

bestaat er eigenlijk een grafiek of procenten hoe vaak het mis loopt?;)

liefs Q

2. MrsP

MrsP Actief lid

14 okt 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook hoor! Als ik zwanger blijk te zijn zou ik ook bang zijn dat het niet blijft zitten. Volgens mij heeft elke vrouw dat wel.

Als je ontdekt dat je zwanger bent, dus geen vmk, dan is er volgens mij een kans van 1 op 10 dat het mis gaat. Best veel, maar op zich valt het nog mee!

Hopelijk heb je hier wat aan!

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik herken je gevoel hoor....

hier hebben we het er ook wel eens over...
    Zal je zien, zijn we eindelijk zwanger...gaat het nog mis ook:(:(

Ik probeer er nog maar niet teveel aan te denken..eerst maar zwanger worden, en dan gaan we weer piekeren of we zwanger blijven...dan komen de zorgen of het gezond is...en daarna...dan zullen de zorgen over ons kindje de rest van hun leven blijven;)

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik ben er ook heeel goed in om van iets positiefs toch wel een negatief puntje te kunnen bedenken...

nu ben ik bang niet zwanger te worden.
    als ik zwanger ben ben ik waarschijnlijk bang voor een miskraam
    als dat allemaal goed gaat verzin in wel weer iets anders...

komt denk ik toch door onzekerheid waardoor je dan niet 100% durft te hopen dat alles goed gaat

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    zeker als je al lang bezig bent, is het extra eng zeg maar...dat herken ik heel erg! wij hebben er ruim 5 jaar over gedaan (is op natuurlijke manier gekomen!) en ik was de eerste tijd heel bang dat het een miskraam zou worden. na de zwangerschapstest heb ik wel aardig duidelijke symptomen gehad maar een dagje minder en ik raakte in de stress!!! ik werd rustiger toen ik de tweede echo had en een hartje zag/hoorde en daarna later weer een kindje zag bewegen...maar het heeft wel even geduurd voor ik echt gerust was. toch heb ik er van genoten, ik wilde dat zoooo graag omdat je nooit weet of het de eerste en laatste keer zal zijn...

probeer je niet te fixeren op wat er fout kan gaan. is moeilijk dat weet ik maar nu moet je daar niet meebezig zijn. die angst kan een eventuele bevruchting ook ontregelen, echt waar!ga ervan uit dat als je zwanger bent straks, dat het allemaal goed gaat komen.

bij ons kwam het in een heel hectische periode, tussen twee oogoperaties van mijn man in!!! en in de familie was er een hoop gaande...ik heb me toen wat afzijdig gehouden en me geconcentreerd op het wonder in mn buik...ik heb echt vaak geroepen en gedacht: dit neemt NIEMAND of NIETS mij nog af!!!dwing het af, dat helpt iig je gevoel te versterken...

ik hoop dat je snel een positieve test mag hebben en probeer positief te denken...geef t niet op...

6. Q1987

Q1987 Niet meer actief

Echt he, het is eigenlijk gewoon al een onderdeel van het moeder zijn, "zorgen maken" ahahaha :)

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    kan alleen maar zeggen da thet inderdaad rete spannend is... Succes meis!

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meis heel spannend is het idd zwanger worden.
    Blijf positief hoe lastig ook.
    Stel je raakt zwanger probeer het dan positief te bekijken . want heel bijzonder is het ook hoor.

Succes

9. Q1987

Q1987 Niet meer actief

'rete spannend' zegt ze, hahahahaha ik moest even hard lachen!! :D

10. aukje1980

aukje1980 Lid

14 nov 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    je moet maar zo denken; het gaat vaker goed dan fout.

maar na die 12 weken krijg je ook geen garanties hoor. die stress blijft toch vind ik.
    we hebben er hier 2 jaar over gedaan om zwanger te raken, toen een miskraam bij 9 weken, hadden het hartje al zien kloppen maar is toch fout gegaan.
    daarna weer vrij snel aangeteld, lang bloedverlies gehad, bleek een tweeling te zijn en 1tje was niet verder ontwikkeld als 6 weken en die is wat ze noemen opgelost. heb toen niet echt kunnen genieten de eerste weken en achteraf had ik dat wel moeten doen.

zou proberen als je zwanger bent het van je af te zetten en gewoon te genieten van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina