Hoi allemaal, In het topic dat ik eerder heb geopend kwam al naar voren dat mijn vriend en ik onlangs hebben besloten te proberen een kindje te krijgen. Mijn vriend heeft samen met zijn ex ook geprobeerd een kindje te krijgen, zonder resultaat. Als ik het goed heb begrepen had zij toen ergens last van, maar was er ook iets met de kwaliteit van zijn sperma. Ik heb verschillende verhalen gehoord dat de kwaliteit van sperma kan verbeteren en dat het ook prima kon zijn dat zij geen match waren. Mijn vader kon met zijn ex ook geen kinderen krijgen maar met mijn moeder uiteraard wel (ik heb nog een broer en en zus). Ik weet niet wat hier het probleem is geweest vroeger. Is er iemand die ook deze ervaring heeft? en het wellicht wel is gelukt? Ik vind het wel spannend en hoop uiteraard dat het wel lukt! Groetjes!
geen ervaring maar als je zeker wil weten kan je vriend toch nog een keer zijn zaad laten onderzoeken?? succes
Dat is iets dat we ook zeker gaan doen mocht het lang duren om zwanger te worden. Ben erg benieuwd of er hier vrouwen zijn dit dit ook hebben meegemaakt of iets. Ik vind het allemaal erg spannend hihi.
Weet je, het kan aan zoveel zaken liggen waarom paren niet zwanger worden en dat de respectievelijke partners bij een nieuwe partner wel "ineens" zwanger zijn/worden. Ik zou zeggen, kijk het eerst eens aan, probeer het een poosje en wanneer je een aantal rondes verder bent is sperma-controle altijd nog een idee. Voor eerst zou ik zeggen, geniet er voorlopig nog lekker van, "moeten" kan altijd nog.
Bij kennissen was ook verminderde sperma kwaliteit vastgesteld. Zij waren na 4 maanden proberen zwanger.
Het hoeft dus eigenlijk helemaal niets te zeggen? Voor nu genieten we lekker van elkaar, ik wil niet "moeten" klussen. Maar als ik eerlijk ben kan ik niet wachten hoor om in verwachting te zijn
Vruchtbaar ben je samen. Het gaat toch om de combinatie. En als de ene verminderd vruchtbaar is, kan dat 'gecompenseerd' worden door de ander. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat je alerter bent en sneller aan de bel zult/kunt trekken als het langer gaat duren, omdat je weet dat het mogelijk niet zomaar snel gebeurd. Heel veel succes!
Bedankt voor jullie reacties, ik moet zeggen dat het me wel goed doet..stiekem maak je je toch een beetje zorgen
Is toch heel begrijpelijk?!? Wij kennen de situatie ook andersom hoor.... Mn stiefdochter heeft er met haar partner drie jaar overgedaan om hun eerste wondertje te mogen krijgen. Terwijl haar vader en moeder behoorlijk vruchtbaar zijn/waren. Haar moeder twee keer in eerste ronde (of tweede) en ik was twee keer in de vierde ronde zwanger van haar vader (ben dus tweede partner)
Ja ikke! Mijn man had voor mij een relatie, en ik had voor mijn man een relatie. Zij hadden ook geprobeerd een kindje te krijgen, dat was niet gelukt na een jaar oefenen. Ik had met mijn ex 2 missed abortions gehad. Dus toen wij na 7 maanden klussen nog niet zwanger waren zijn we met dit verhaal naar de huisarts gegaan en die heeft ons serieus genomen en doorgestuurd. Bleek dat mijn man niet vruchtbaar was, of zeer vermindert en ik bleek later Hashimoto te hebben wat invloed kan hebben op de zwangerschappen, kwam ook wel uit, gezien mijn 5 missed abortions. In totaal zijn we 12 jaar bezig geweest eer we ons eerste kindje hebben mogen krijgen, uit China. Ziekenhuis in en uit, alles geprobeert..en een adoptieprocedure. Zie banner, nu krijgt ons zoontje een zusje erbij!
Wat een verhaal ukoldaatje! Na al die tijd moet het vast geweldig voelen om in verwachting te zijn. Mocht het na een jaar niet lukken wil ik naar de huisarts gaan maar voor nu hoop ik heel erg dat het wel lukt