Hallo allemaal, Vandaag 1 maand geleden heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Ik zou heel graag zwanger willen worden. 3 dagen nadat de spiraal eruit gehaald is werd ik ongesteld. 10 dagen daarna verloor ik wat lichtbruine afscheiding en na 2 dagen werd ik ongesteld. Dit ging gepaard met een heel strak gevoel in mijn onderbuik, vaak plassen en misselijkheid. Afgelopen zaterdag begon weer precies hetzelfde, lichtbruine afscheiding en nu opnieuw ongesteld. Nu zit er steeds zo'n 10 tot 14 dagen tussen. Ik weet nu dus ook niet meer wanneer ik een eisprong heb en wanneer ik het beste kans maak om zwanger te worden. Vanmorgen heb ik gebeld met de polikliniek gynaecologie waar mijn spiraal ook verwijderd is. Zij zeiden dat ik het nog even een maand aan moet zien. Ik wordt zo onzeker van dat wachten. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik doe mijn best om er niet steeds aan te denken maar dat lukt niet zo goed helaas.. Ik lees op forums veel vrouwen die na het verwijderen van de mirena direct zwanger waren en ben nu zo onzeker want ik wordt steeds weer ongesteld
Ik heb in september mijn spiraal laten verwijderen en mijn cyclus is nu nog niet echt regelmatig. Ik denk dat je het idd het de tijd moet geven. Ik ben nu steeds 2 dagen ongesteld en deze maand heb ik weer oud bloed verlies 3 dagen na mijn ongi. Ik weet niet of het allemaal met het spiraal te maken heeft maar we kunnen niet meer doen als afwachten. Ik vind het ook moeilijk om er niet aan te denken maar heb het gelukkig al meer los kunnen laten.
De bloedingen die ik heb lijken wel op een normale menstruatie, ze houden dan ook wel 4 dagen aan, het lijkt iedere keer wat heftiger te worden, was dit bij jou ook zo en dat de bloedingen iedere 10 dagen komen?
Nee bij mij zijn ze tot nu toe 2 dagen. Wel genoeg om het maandverband steeds te moeten verschonen maar niet heviger als voor het spiraal. Ook is het bij mij niet na 10 dagen weer. Mijn eerste cyclus was 31 dagen en afgelopen cyclus 33 dagen. Alleen was ik vorige week woensdag ongi geworden tot vrijdag en sinds maandag weer wat bloed bij afvegen. Dag nu echt oud bloed is en af en toe wat slijmpropjes met zich mee brengt alleen niet bij het plassen...
Hoi Draakje, Ik heb 6 November mijn mirena laten verwijderen. Aangezien ik niet wist hoe mijn cyclus zou zijn na verwijdering hebben we besloten om de eerste maand nog met condoom te 'oefenen'. Ik had altijd een cyclus van 27 dagen. Direct na het verwijderen had ik 2 dagen bloedverlies, dit is normaal na het verwijderen. En ik werd precies ongesteld op de dag dat het zou moeten, wel een zware ongesteldheid gehad! En nu zijn we dus voor het eggie bezig... Heel spannend! Bij mij zijn er dus eigenlijk geen gekke dingen na het verwijderen van m'n mirena. Ik vind dat je nu wel heel veel ongesteld word. Misschien was de eerste ongesteldheid ook gewoon een bloeding van het verwijderen? Afwachten maar, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk! Maar het heeft in ieder geval geen zin om je nu al druk te maken.. Die spanningen zijn nergens goed voor
Ik heb in april mijn spiraal laten verwijderen en toen een cyclus gehad van 25 en 35 dagen. Daarna was ik zwanger, hellaas mk gehad. Nu heb ik weer n cyclus gehad van 31 dagen en 30 dagen. Ik heb dus een redelijk normale cyclus na verwijdering van het spiraaltje. ( ben vroeger altijd onregelmatig geweest, dus dat is normaal voor mij)
Ik heb mijn mirena laten verwijderen in augustus. 2 weken na verwijderen weer gewone cyclus terug, gelukkig. Toch kan het zijn, ook al heb je je gewone cyclus terug, dat er toch nog hormonen in je lichaam zitten van de mirena is mij verteld. Dat is voor iedereen anders. Dus een gewone cyclus daarna, een hele lange, korte, het kan allemaal nog met de mirena te maken hebben. KAN, ook genoeg meiden waarbij dat niet zo is en snel zwanger zijn. Het is en blijft een wonder!! Ik ook ben nog steeds onzeker, ook na die regelmatige cyclus of het allemaal wel goed is..... tijd zal het leren!
je hebt het ding pas 1 maand geleden laten verwijderen.. Gun je lichaam even de tijd om zichzelf 'terug te vinden'. Ik was zelf 9 maanden na het verwijderen van mijn Mirena zwanger en had na 1,5 maand weer een regelmatige cyclus van 28 dagen.
Ik had precies hetzelfde, 4 dagen mini ongi en 3 weken die er ongeveer tussen zat net vier als ik geluk had! Na vier maandjes zwanger!
Echt heel erg bedankt voor al jullie reacties, mijn onzekerheid is er helaas nog steeds, het lijkt nu net alsof ik nergens anders meer aan kan denken dan zwanger worden. Ik zit eraan te denken om vanavond voor de zekerheid toch eens te testen aangezien ik steeds zo raar trekken en pijnlijk gevoel heb in mijn onderbuik, mijn darmen rommelen enorm en ik ben zo emotioneel steeds. En ook na een volle nacht slapen nog steeds moe. Blegg ik hoop dat ik na de test dan wat minder onzeker ben..
Hallo Dames, Vanmorgen test gedaan, zoals wel verwacht negatief. Ik hoop dat we komende maand voor het eggie kunnen gaan en dat ik niet meer zo vaak ongesteld word. Voel me nu na de test gelukkig niet meer zo onzeker. Weet nu tenminste waar ik aan toe ben! Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!
toch altijd wel een (kleine) teleurstelling zo'n negatieve test. ook al had je het al verwacht.. wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent, geen onzekerheid meer.. hopelijk is de volgende test wel positief!
Hoi meid, wilde toch nog even reageren.. Ik heb mijn mirena verwijdert de 18oktober, en had daarna meteen een bloeding.. vervolgens werd ik pas na 36 dagen ongesteld.. en ben nu aant afwachten... De ovulatietest was pas geleden positief en dat betekend dat ik weer een cyclus heb van 28 dagen! heel benieuwd dus!