Hoe ver gaan jullie voor een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suzie80, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzie80

    suzie80 Bekend lid

    14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi meiden,

    Zal ff in het kort vertellen waarom ik deze vraag stel.

    Ik heb 1 gezonde dochter van bijna 3.

    In januari dit jaar ben ik zwanger geworden.
    Dit is helaas na 3 maanden mis gegaan.

    Beide keren was ik zo zwanger.

    Nu zit ik in de 4e ronde na mijn MK en moet zeggen dat ik het er steeds moeilijker mee krijg.
    Elke keer als ik ongi word zit ik in een dip.
    Het zwanger worden is nu een heel groot ding in mijn leven.

    Ook wordt het leeftijdsverschil tussen mijn dochter en een brusje steeds groter en dat vind ik moeilijk.

    Ik zit nu zo te twijfelen hoe ver ik zal gaan voor een tweede.
    Heb nu tenslotte een gezonde meid en een 2e kind hoeft niet zalig makend te zijn.
    Kom er gewoon niet uit.

    Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik spijt krijg als we er niet voor gaan.

    Hoe zijn jullie overwegingen hierin?
     
  2. lila07

    lila07 Actief lid

    29 okt 2007
    298
    0
    0
    Belgiƫ
    Op dit moment zwanger van de 2e na 4 rondes (1e zwangerschap na 6 rondes). Ik weet natuurlijk nog niet of dit blijft goedgaan. Mijn dochtertje zal 2 jaar en 4 maand zijn als ons 2e kindje er hopelijk is.

    Ik denk dat ik vanuit mijn gevoel alleen kan zeggen: als je aanvoelt dat je gezin nog niet compleet is, dan ga je ervoor tot 'het uiterste'.
    Maar, tot hier toe weinig problemen gekend om zwanger te geraken, dus ik heb gemakkelijk spreken.

    Nu lees ik precies toch dat het bij jou ook niet echt al een probleem is. Maar kan wel begrijpen (gevoel ken ik ook) dat elke maand verder een eeuwigheid lijkt.
     
  3. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Meid ik weet precies wat je bedoelt, el heb ik dit keer geen miskraam gehad maar zit ik wel al in de vierde ronde.
    Terwijl ik van de eerste twee zwangerschappen (1miskraam) meteen zwanger was.
    Het is dus een beetje frustrerend maa rja we kunnen wel zwanger worden want we hebben immers al een kindje!
     
  4. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn meisje is 4 jaar en ik ben nu pas zwanger van de 2e...
    Maar het kan voordelen opleveren hoor.
    Ze gaat maandag naar school en dan heb ik mijn handen vrij, kan ik rusten en als de baby er straks is, kan ik daar veel aandacht aan geven zonder dat ik me schuldig voel naar mijn dochter.
    daarbij leeft ze erg mee met de zwangerschap en vind ze het geweldig! Ze wil straks graag helpen met flesje geven etc etc.....erg leuk dus als je 1e wat ouder is.

    Anyway....bij nr 1 was ik zwanger in ronde 11. Van de 2e in de 1e ronde meteen. MAAR bij de 1e was ik zwanger van een andere man, dus dat kan ermee te maken hebben.

    Wat ik hiermee wil zeggen: als je graag een 2e wilt, ga er voor! En bedenk je dat als het wat langer duurt voor je zwanger bent en je 1e al wat ouder is, dat ook zo leuk kan zijn en voordelen kan opleveren!
     
  5. suzie80

    suzie80 Bekend lid

    14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Vind het zo moeilijk.

    Ben iemand die altijd graag alles organiseert.
    En dan denk ik hoe moet dat dan als ik net met een heel kleintje zit en mijn dochter moet dan voor het eerst naar school.

    Misschien zie ik ook teveel beren op de weg.

    Maar aan de andere kant, het gezin draait nu ook goed.
     
  6. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik snap echt wat je bedoeld, mijn oudste is al 7 jr en jongste is 4.5 jr, dus als de kleine komt is de jonste al 5 jr. En nu heb ik zoiets van waarom ik niet eerder ermee ben begonnen. Maar tja je begin eraan als je er klaar voor bent toch?

    Grt Jeanney
     
  7. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel zo prettig vind, want nu ben ik zo moe als wat en slaap ik de hele dag door en de kids hebben geen last ervan, want ze gaan beide naar de basischool en als ze thuis komen heb ik alle tijd voor hun en als de kleine straks komt, heb ik ook alle tijd voor de kleine.
     
  8. lonny

    lonny Fanatiek lid

    9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    hoi hoi,

    Wij hebben een gezonde jongen van 8 en wij zijn bezig voor een tweede kindje.
    Mijn zoon wilt heel graag alleen naar school op zijn fietsie. De school is vlak bij ons huis, maar ik vind het toch nog een beetje eng.
    Een voordeel is, dat we hopelijk tegen de tijd we een 2e hebben, mijn zoon lang en breed alleen naar school kan fietsen, en ik dus rustig de tijd heb voor de baby. Verder had ik allang een 2e gewild, maar mijn vriend wou nog even wachten. En het brengt toch wel wat meer voordelen mee. ;)
    Verder was ik van de 1e zwanger toen ik een keer mijn pil was vergeten. Dus dat was een verassing. En nu zitten we in de tweede ronde voor de 2e. :D
     
  9. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik weet wat je bedoeld. Ons zoontje is nu 3,5 jaar, wij wouden er ook maximaal 2 jaar tussen hebben. Van ons zoontje was ik gelijk de 1e ronde zwanger maar met deze is het heel anders gegaan. Ik heb vorig jaar maart een bbz gehad. Ze hebben mijn linker eileider toen verwijderd. Tijdens de operatie kwamer ze er al achter dat de rechter verkleeft lag. Deze is tijdens de operatie los gemaakt. Na een half jaar ben ik terug gegaan omdat ik voelde dat het niet goed zat (ivm medisch verleden heb ik wat voorrang gekregen) en inderdaad na een hsg onderzoek bleek rechts zo verkleeft te liggen dat het er maar een hele kleine kans is dat ik nog spontaan zwanger zou raken.
    Wij hadden toen maar 1 optie en dat was ivf. Wij twijfelde heel erg omdat wij ook net als jij dachten, van we hebben een gezonde zoon waar we heel blij mee zijn. We waren al compleet met zijn drieen maar een tweede kindje zou een geschenk zijn.

    Wij hebben toen besloten om er toch voor te gaan, ik wist van mezelf dat als ik het niet zou proberen ik altijd spijt zou krijgen en zou denken wat als?
    Gelukkig waren wij gezegend want het is gelijk de eerste keer gelukt en zie mijn banner, ik hoef nog maar 10 weken.

    Meid heel veel succes met je keuze,

    knuffel
    conny
     

Deel Deze Pagina