ik ben 2 weken geleden bij de gynaecoloog terecht gekomen omdat ik geen regelmatige cyclus heb. Hierom een bloedtest gehad en daaruit bleek mijn prolactine waarde te hoog. Ik moest meteen de week erna de MRI scan in. vandaag de uitslag gehad. Nu is deze twijfelachtig, er is een kleine verdikking te zien, maar omdat het niet helemaal duidelijk is moet ik over 3 maanden nog een keer de MRI in, om te kijken of het is gegroeid. Nu hebben wij, natuurlijk net als jullie allemaal een kinderwens. Ik lees bij iedereen dat ze geen menstruatie hebben bij een te hoog prolactine, mijne is te veel. ben het soms wel 2, tot 2,5 weken met soms 6 weken er tussen en soms maar 2 weken ertussen. de kans op zwanger worden is nu natuurlijk klein maar ik mag wel zwanger worden zei de gynaecoloog. had zo gehoopt vandaag een uitslag te hebben. maar moet 3 maanden wachten op een plan van aanpak.... iemand hier ervaring mee patricia
Hoihoi Ik heb ook een verhoogde prolactine, alleen ik heb wel netjes een 'keurige' cyclus die varieert van 29-32 dagen. Ik heb alleen wel andere lichamelijke symptomen en dat is, vermoeidheid, melk uit mijn borsten, erg pijnlijke en opgezette borsten1 week voor mijn menstruatie. Ik heb 8 oktober mijn mri scan en ik heb al een recept klaar liggen voor medicijnen die ik gelijk mag gaan gebruiken zodra ik de mri scan heb gehad, ik hoef gelukkig de uitslag niet eerst af te wachten.
Mijn prolactine was ook veel te hoog. Mri liet niks zien en wel gewoon een regelmatige cyclus. Uiteindelijk ben ik met groot geluk gewoon zwanger geworden, zonder medicatie. Het resultaat wordt alweer bijna 2!! Hoe hoog was/is je prolactine?
Ha Patries, Ik ben ook bekend met verhoogde prolactine. Ik had geen menstruatie voor bijna 2 jaar en er is een prolactinoom geconstateerd van 12 mm die d.m.v. medicatie is geslonken. Er is een clubje (wel klein weliswaar, maar met meer meiden die deze ervaring hebben) http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/368067-wie-prolactine-waarde-hoog.html Misschien dat je daar eens kan kijken/dingen kan lezen! Ik hoop dat je over 3 maanden duidelijkheid krijgt, bijv door medicatie te gaan slikken. Heel veel succes!!
hoi mamavanmimi mijn prolactine was 0.60, maar begrijp uit eerdere berichten dat die weergave overal anders is. maximaal mocht hij 0.50 zijn. nu dus 3 maanden afwachten. Hoop daarna wel een uitslag te hebben. en een plan van aanpak, ik word gek van dat wachten. Wat goed dat het bij jullie wel zonder medicatie is gelukt, misschien bij ons ook de komende 3 maanden!!