Sinds deze maand gaan wij proberen een kindje samen te krijgen. Dus alles op het gebied van zwanger worden is nog vrij nieuw voor mij Afgelopen dinsdag ochtend merkte ik in de ochtend ineens heel veel slijm op denk dat dit vruchtbaar slijm is. Helaas hebben mijn partner en ik nog geen sex kunnen hebben (man is vanwege werk niet thuis, pas vanavond weer ). Heeft het dan nog wel zin om sex te hebben? Of is deze maand helaas "verloren" ?
Nee hoor, ik had zelf mijn eisprong pas 2 a 3 dagen na het hoogtepunt van het heldere cervixslijm. Dus het is niet per definitie zo dat je dan al binnen 24 uur een eisprong hebt. Niet geschoten is altijd mis
Sex heeft altijd zin . Je doet het natuurlijk niet alleen maar om zwanger te worden. Wat betreft het slijm.. aan de hand van alleen slijm kun je niet zeggen of je je eisprong hebt. Meestal is het idd een paar dagen na het slijm. Maar het kan ook zijn dat het al is geweest.
Mijn vruchtbaar slijm begint al 5 tot 6 dagen voor de eisprong. Dus ik denk dat je nog wel kans hebt als je man vandaag of morgen thuis komt. Sex moet sws leuk zijn en daarnaast is het ook goed om het zaakje regelmatig te laten legen, om het maar even plat te zeggen haha. Je kunt met ovulatie testen werken als je echt gerichter te werk wilt gaan. Die zijn bij action niet zo duur. Succes!
Partner is (helaas) pas vanochtend thuis gekomen van t werk. We hebben vanavond wel meteen al sex gehad Tuurlijk moet sex gewoon leuk blijven, maar met zo'n eisprong blijft t toch spannend, vind ik.
Natuurlijk is het spannend! Je moet alles uitvogelen en ondertussen voel en denk je van alles... is het een idee om je cyclus bij te gaan houden? De app fertility friend is heel fijn! Maar zo zijn er nog veel meer... dan ontdek je hoeveel dagen je voor je vermoedelijke eisprong al vruchtbaar slijm hebt enz. Mocht je over een tijdje met ovulatietesten gaan werken raad ik to be sure aan. Of sensitest. Kan je online bestellen en zijn echt heel goedkoop. Heel veel succes en hoop dat het snel raak mag zijn!