eisprong later dan ook korter zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik ben gestopt met de pil halverwege de strip omdat wij graag een tweede kindje wilde. Daarna kreeg ik ongeveer drie weken later een onttrekkingsbloeding op 4 februari. Ik vermoed dat ik 22 of 23 feb. Mijn eisprong heb gehad. Dit denk ik mede omdat 10 dagen daarna de zwtest net zo licht positief was als bij mijn zoontje op 10 dpo en omdat we die maand alleen gemeenschap hebben gehad op 16 en 22 februari.

22 februari had ik een opdroog streepje op en zwangerschapstest wat mogelijk ook kan reageren op een eisprong. (ik had vage klachten en dacht eerst mijn eisprong eerder te hebben gehad, vandaar)

Als ik dus geen cyclus van 28 zou hebben gehad maar een week langer, ben ik dan ook korter zwanger? Ik lees overal dat wordt gerekend vanaf de eerste dag van her laatste menstruatie, maar sommige worden ook terug gezet bij een echo en mijn menstruatie was een onttrekkingsbloeding van de pil, dus kan ik hier dan wel vanuit gaan?

2. Sayenna

Sayenna Actief lid

13 mrt 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Bij een regelmatige cyclus ga je uit vanaf de eerste dag van de menstruatie, omdat de eisprong dan ( ongeveer ) op dezelfde dag is. Als je eisprong later is dan ben je ook pas later zwanger..
    X

3. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Hier beetje hetzelfde verhaal. 10 februari eerste dag laatste ongi. Mijn eisprong was ongeveer 1 maart. HA gaat uit van 10 februari terwijl volgens mij de vk bij 10 weken kijkt naar 'leeftijd foetus' wat vanaf 1 maart is begonnen met groeien.
    Ik ben in mijn banner 1 maart aangehouden, maar volgens HA ben ik dan 5+ weken. Mijn cb digitaal zegt 2-3 weken en dit komt neer op 4+ weken.

Euhh beetje lastig maar hoop dat je het snapt.

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hay! Had ik ook!

En je moet met een onregelmatige cyclus 2 weken voor je eisprong plakken

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je eisprong later is geweest, ben je inderdaad korter zwanger.

De rekenmethode met de eerste dag van je cyclus werkt alleen als je een standaard en regelmatige cyclus van 28 dagen hebt. Heb je die niet, dan klopt de berekening al niet meer. Het meest exact is terugrekenen naar de dag van de eisprong en daar twee weken bij optellen. Dan heb je de zwangerschapduur. De dag van de eisprong plus 38 weken is je uitgerekende datum. Alleen weten heel veel vrouwen niet precies wanneer de eisprong was, vandaar dat er gerekend wordt met de eerste dag van je cyclus. Wat heel vaak dus gewoon niet overeenkomt.

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Je bent inderdaad dan korter zwanger , hier hetzelfde gehad.. had een positieve ovu test maar uit de termijn echo bleek dat ik niet toen bevrucht ben maar 2 weken later.. ik had waarschijnlijk 2 eitjes of mijn ei was toch blijven zitten en is toen later gesprongen !

7. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eisprong is ook wat later geweest waardoor ik bij de echo 6 dagen terug ben gezet ;) mijn cyclus was dus 34 dagen

8. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Bij mij is het anders om, ik heb/had ;) een lange cyclus dus ik moest er meestal 4-5 dagen optellen bij een 28 dgn cyclus.
    Tijdens mijn eerste echo ben ik 4 dagen vooruit gezet:(;):D Tot je echo weet je t gewoon niet zeker!

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja precies, nou ik ga er van uit dat het ongeveer vijf dagen kan schelen. En ik zie het wel met de echo., het maakt me niet zoveel uit die paar dagen op negen maanden, maar de uitgerekende datum wil je natuurlijk wel zo nauwkeurig mogelijk ivm groei van de kleine etc.

Deel Deze Pagina