Hoi hoi, Ik ben vanmorgne bij de arts op het cb geweest.. Ons meisje is veel en vaak ziek geweest in de afgelopen 6 maanden. met 4 weken lag ze in het ziekenhuis, we hebben haa rmoeten reanimeren, ze had zich ergens in verslikt en verloor het bewust zijn. Toen ze ongeveer 3 maanden was kwamen we er achter dat ze reflux had, heeft hier medicatie voor gekregen toen ze net geen 5 maanden was heeft ze even in het zeikenhuiis gelegen met het RS virus. (op een haartje na uitgedroogd) Nu, is ze vanaf afgelopen vrijdag aan de diarree, ze heeft een paar dagen slecht gegeten en er echt ziek uitgezien. Volgens arts stond ze wederom op het randje van uitdrogen Hoe dan ook.. Ik ben vanmorgen op het CB geweest, ze is 64 cm en weegt maar 5,8 kilo.. veel te licht dus, en, ik had het zien aankomen. Plannen campagne nu is, alleen maar pap(flesse) potje groente en potjefruit met liga, en over 2 weken terug op nieuw wegen Heeft iemand ervaring met een te licht kindje, en op welk termijn verbeterde dit? liefs!
Allereerst staat je topic in het verkeerde forum, maar deze zal zo wel goed gezet worden. Wat vervelend dat je kindje zo ziek is geweest, ik zie dat ze bij geboorte al niet heel zwaar was. Dat helpt natuurlijk ook al niet. Wijkt ze nu ook af van haar eigen groeilijn? en zoja veel? Ik kan helaas mijn CB boekje nu niet vinden, onze dochter was bijna 3300 gram bij geboorte, redelijk gemiddeld wel maar iets aan de kleine kant. Zij groeide ook niet superhard maar hield wel echt haar eigen groei lijn aan. Ik werd behoorlijk zenuwachtig van de berichten van CB en heb dat ook aangegeven. Je kan immers niet meer in een kind proppen als dat t wil eten Voor jouw idee.. onze dochter is vandaag precies 20 maanden en ze weegt nu ongeveer 9 kilo. Wat je nu doet is denk ik wel oke, met papfles bedoel je denk ik rijstebloem in de melk? Ik zou namelijk niet teveel pyjamapapjes ed geven, daar zit weinig echt goede energie in. Groente, fruit en liga is volgens mij goed voor nu. Kindje heeft natuurlijk ook gewoon even tijd nodig om te herstellen van de buikgriep. Rijstebloem is ook goed tegen de diarree.
zie idd dat ik hem verkeer gepost heb.. hopelijk word hij goed gezet? idd met rijstebloem maak ik de papflessen. Ze heeft bij de geboorte een moeilijke start gehad met een score van 5... Wat de curve betreft... ze zit er ve r onder t gemiddelde... -3... dus het enige wat ze "mag" is bij komen.
***Heb zelf nog geen kleintje! dus kan zijn dat ik iets zeg wat helemaal nog niet mag*** is dit het geval dan alvast mijn excuses! Misschien is een flesje met rooibos thee wel lekker voor der (met een beetje melk erdoor) of kamille (word ik zelf heerlijk ontspannen van)
Waarom sturen ze je niet naar een diëtist(e) misschien moet ze wel bijvoeding in de vorm van medische bijvoeding met extra calorieen vvoorgeschrevendoor een diëtist of kinderarts!
Meid het cb kan dit wel zeggen maar ga aub naar een kinderarts. Hier ook telicht kind en heel veel gezeur van het cb en maar vermisten moest is want het kind en,moest op de middelijn komen. Ik ben bij de kinderarts terecht gekomen en weetje wat die zei? Je kind is heel ziek geweest vind je het gek? En nu zijn we een jaar verder en serieus het is met een normaal dieet zonder pap en andere meuk gewoon lekker gaan groeien. Je moet echt geen papdieet gaan doen dat werkt niet! Je kindje neemt dan minder voeding omdat het eerder vol zit. Dus minder voedingsstoffen langer vol gevoel is nog niet groeien. Bel de huisarts en vraag een verwijzing,
Je moet trouwens ook geen explosieve groei willen. Dat werk niet als ze dan een keer ziek is is het zo eraf
verwacht niet dat ze ooit op de middellijn komt, want daar heeft ze altijd al onder gezeten... Echter, nu lijkt haar ondergewicht door te werken op haar energie pijl. Ze is snel moe, neemt de moeite niet om bijv actief te zijn als z eop der buik ligt. Ze komt wat lui over en niet onderzoekend genoeg... Ik wacht af, over 2 weken moeten we terug, en, gelukkig staan we sowieso onder toezicht van de KA ivm reflux
Rijstebloem heeft 0,0 voedingswaarde...het vult alleen,en dus eet ze wss minder als zonder rijstebloem Dus beter die rijstebloem eruit en extra fles ofzo Ow sorry zie dat ze 6 maanden is:: dan kan je beter gewone pap geven van bambix 6+ maanden.. Daar zit tenminsste iets van voeding in.. En zou ook eens een bezoekje brengen aan KA ofzo... Ben niet zooooo verzot op cb's als k die verhalen wel eens hoor