Hallo dames, Als je eisprong dagen later is dan berekend, is je menstruatie dan ook 2 dagen later? groetjes Amanda
hallo amanda! ja in de meeste gevallen komt die dan ook twee dagen later! maar dat verschilt pp liefs annelies
ligt eraan of je de vorige keer je ei ook later had. Als je dat niet weet, weet je ook niet of je ongi nu later zal zijn. Misschien is het wel heel gewoon voor jouw lichaam om je ei pas op bijv. dag 19 te krijgen en dan op dag 30 ongi te worden. Bij de meeste vrouwen is de lf (lutheale fase, tijd tussen ei en ongi) altijd ongeveer gelijk. Deze tijd varieert van 10 - 18 dagen, per vrouw verschillend, per cyclus ongeveer gelijk. Als je je lf weet, tel je die op bij de dag van je eisprong en heb je je nod. hoop dat je het snapt
Hoe bedoel je dat je je eisprong later had dan berekend? Had je dat berekend met behulp van je vorige cyclussen of via een calculator? Wisselende LF is ook nog mogelijk hoor. Die van mij wisselt ook wel eens.
Hoi Desiree, Ik bereken mijn vruchtbare dagen d.m.v. slijmspotting. Ik ga uit van een cyclus van 28 dagen. Stel nou dat ik op dag 16 mijn ei krijg i.p.v. op dag 14, heb ik dan een cyclus van 30 dagen ? Of blijft dat 28 dagen? Groetjes Amanda
Hoi, Ook even een vraagje over je eisprong ten aanzien van je menstruatie. Mijn cyclus is heel erg onregelmatig. Schommelt de laatste maanden tussen de 31 en de 37 dagen. Nou was mijn eisprong denk ik 28, 29 of 30 maart en ik werd 10 april ongesteld. de tijd daartussen is dus niet zo heel groot. 10 a 12 dagen. Is dit dan wel gewoon? Ik denk dat ik mijn eisprong had omdat ik verschrikkelijke pijn in mijn buik heb en dit klopt wel met de endometriose die ik heb. Hele erge pijn tijdens menstruatie en eisprong en daar tussen in wat minder pijn. Is er iemand die mij antwoord kan geven.
Vaak is het zo dat als je eisprong later komt dan gepland, dat je cyclus ook langer duurt. Je menstruatie komt dan ook later. Maar dit is niet altijd zo, vooral als je je lutteale fase niet weet. Je kan het beste dan maar 14 dagen aanhouden, omdat dat het gemiddelde is, en rekening ermee houden dat je menstruatie eerder maar ook later kan komen. Testen kan je dan het beste op 15 dagen na ovulatie doen. suc6
Ok hartstikke bedankt. Wordt erg moe van het feit dat ik mijn cyclus niet meer ken. Ik had tot 6 maanden na de bevalling van mijn zoontje een practige cyclus van strak 28 dagen. Ik kon ongeveer de klok gelijk zetten. En nu door de endometriose is het een zooitje en ik wordt er echt gek van. Maar we zijn deze maand pas begonnen en ik vond het zo vroeg om te temperaturen en met ovulatietesten te beginnen. Maar ik ga denk ik toch temperaturen als ik weer ongesteld wordt, want ik wil gewoon duidelijkheid.