Eisprong maandag: Vrijen zondag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door laney, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi Meiden,

Ik maak me een beetje zorgen.

Wij kregen van de gyn. advies om vanaf zondag te beginnen met klussen. Dit hebben we dus ook gedaan.
    Maar omdat wij hadden gehoord dat het beter is voor het sperma om 1 keer in de 2 dagen klaar te komen dan elke dag, hadden wij besloten om maandag niet te vrijen en dan dinsdag weer.

Dinsdagochtend had ik weer een echo om te kijken hoe de eicel zich ontwikkelde. En tegen de verwachting in was hij al gesprongen.

Nu maak ik mij dus zorgen omdat wij maandag niet gevreeën hebben, alleen zondag. Denken jullie dat het erg is als er 1 dag tussen zit?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat is denk ik niet zo heel erg :) op zich moet dat ook gewoon goed kunnen

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    er mag ook wel twee dagen tussen zitten. zou me geen zorgen maken :)

4. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Denk ook dar het niet zo veel uit maakt. Meestal is 1 dag ertussen beter voor de kwaliteit van het sperma. Het kan ook een aantal dagen overleven.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Een ei leeft niet zo heel lang en de kwaliteit neemt snel af. Je bent vruchtbaar vlak voor je ei tot ongeveer 1 a 2 dagen erna. Mijn inziens kun je dus aan de late kant zijn, maar er is weinig over te zeggen. Maak je niet druk, het komt wel goed!

6. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik had vrijdag seks gehad en zaterdagavond was mn eisprong! en...zwanger!!!
    dus volgens mij geen probleem. volgens mij juist meer kans van slagen dan tijdens de eisprong! de zaadjes zijn al op plek van bestemming!
    succes!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

voor je ei heb je idd veel kans, na je ei een stuk minder. heb ik het verkeerd gelezen dan? t zou niet voor het eerst zijn haha!

8. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Bedankt voor de reacties meiden.

@Tresje: Ik hoop dat ik ook zo'n geluk heb.

Ik heb inderdaad 1 dag voor de eisprong seks gehad, niet erna.
    Nu maar wachten tot 9 januari, dan zou ik ongesteld moeten worden (of niet natuurlijk)

9. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vraag me ook altijd af wat nu beter is, elke dag of om de dag. Voor jou in elk geval veel succes gewenst met afwachten tot 9 januari!

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Als je vruchtbaar slijm had, is sex 1 dag voor je ei juist prima! in principe maak je al kans bij klussen vanaf 4 dagen voor en de dag van je ei. Daar zijn percentages over en ik heb ergens al eens gelezen, dat de dag voor je ei eigenlijk nog de meeste kans geeft. Dus er zijn echt nog wel mogelijkheden!

Deel Deze Pagina