Hoi, Ik ben een beetje verdrietig. Al twee maanden houd ik mijn temperatuur bij op FF. Mijn man en ik zijn al een jaar bezig om zwanger te worden en zijnn nu bezig met ronde 18... (korte cyclus). Maar FF ontdekt geen eisprong bijmij. Heb ik die dan wel of niet? Kan ik wel zwanger worden als ikgeen eisprong heb? Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt!
Hoi Marieke21, een tempertatuurcurve is geen zaligmakend middel om je eisprong te vinden hoor. Bij veel vrouwen stijgt de temperatuur wat wanneer de eisprong is geweest, maar bij een hoop vrouwen is er ook echt geen pijl op te trekken. Ook moet je zo'n methode wel even de tijd geven. Je kunt er bij jezelf misschien wel een patroon in vinden als je de temperatuur steeds elke maand vergelijkt. Let op de dagen rond de 14e dag vóór je menstruatie. Omdat je wel menstrueert is de kans groot dat je wel steeds een eisprong hebt. Maar zonder eisprong kun je inderdaad niet zwanger worden. Wanneer na een jaar van kinderwens een zwangerschap nog niet is gelukt, kun je als je wilt naar de huisarts gaan. Die kan eerst wat kleine onderzoekjes inzetten om een aatal mogelijke oorzaken te onderzoeken. Of je kunt er heen gaan om eens advies in te winnen. De meeste vrouwen worden binnen een jaar wel zwanger, maar ook een hoop niet en daar zijn al die testen voor uitgevonden. Het is heel vervelend als het tot nu toe niet lukt op de natuurlijke manier. Maar niet getreurd hoor, er zijn nog legio mogelijkheden en wie weet lukt het gewoon nog op de natuurlijke manier. Ook na dat jaar worden nog genoeg stelletjes natuurlijk zwanger. Groetjes Brigitte
Dank je wel Brigitte! En zo snel ook! Je hebt me best wel wat meer duidelijkheid gegeven en een beetje meer zekerheid. Ik heb met mijn man afgesproken dat we in februari naar de huisarts gaan. Groetjes!