Uitslag na plaatsen Mirena?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door DeeLighT, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Gistermiddag heb ik een Mirena laten plaatsen in de hoop dat mijn menstruatie minder pijnlijk word. Dus niet voor anticonceptie.

Vanmorgen werd ik wakker met soort rode bultjes op mijn linkerbeen/heup. Verder niet op gelet. Vandaag viel het me op dat er op mijn benen meer bij kwamen en nu komen ze ook op mijn armen tevoorschijn.
    Hier zijn ze (nog?) niet echt rood. Ze jeuken niet en ik voel me verder goed. Lijkt niet echt op urticaria/galbulten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zal sowieso morgenochtend de huisarts bellen of de poli gyn.

2. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg een paar maanden na het plaatsen van mn milena ontzettend jeuk op mn bovenbenen, Krabde mn hele benen open, hierbij had ik ook bobbeltjes. Toen dit een tijdje aanhield ben ik gaan zoeken op internet en kwam ik erachter dat dit een bijwerking was die niet vaak voorkwam. Tijdens het verwijderen van de mirena dut met de gynaecoloog besproken, hij vond het grote onzin volgens heb had het niks met de mirena te maken, maar paar dagen erna was het helemaal weg. Weet natuurlijk niet of het zo snel al kan, maar niks is onmogelijk natuurlijk ;)

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dankje voor je reactie.
    Nu komt het ook op mijn armen en voelt warm aan, sommige plekjes jeuken en ik probeer niet te krabben. Dus wellicht toch urticaria/galbulten.....

4. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik heb er zelf geen last van.
    Wel ben ik er inmiddels achter (wat ik dus uit berichten van anderen lees) dat huisartsen vaak bepaalde symptomen ontkennen terwijl deze dus weldegelijk tussen de bijwerkingen van de mirena staan.

Deel Deze Pagina