IVF: Lucrin en endometriose

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotte1981, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Wij staan aan het prille begin van het starten van IVF en nu moet ik (ivm endometriose) eerst 3 maanden lucrin gebruiken.

Ik vroeg me af of er meer dames hier zijn die hier ervaring mee hebben. Hoe reageerden jullie hierop? Hebben jullie meer of minder last gekregen in het begin van de endometriose?

Alvast bedankt!

Liefs Lotte

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Lotte,

Ik heb ook endometriose en gebruik inmiddels al een geruime tijd lucrin. Aan het begin had ik er nog niet zo veel last van, maar de laatste tijd lijk ik wel een hormoonbom. Paniekaanvallen, warm/koud, migraine, last van botten. Dit is natuurlijk niet altijd zo maar af en toe.

Wel ben ik al een jaar of 3 endometriose vrij. Dus voor mij werkt het wel.

Heel veel succes de aankomende tijd.

Groetjes
    Elvira

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn buurvrouw heeft het gebruikt voor endometriose/IVF.
    Zij vond het te zwaar (overgangsverschijnselen en idd wandelende hormoonbom) en had het niet nog een ronde IVF aangekund (zegt ze zelf). Gelukkig was het bij haar bij poging 2 raak...

4. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties!
    Ik moet er eigenlijk over 2-3 weken mee beginnen maar ik ga ca 7 weken trouwen, en ben bang dat ik er dan erg ziek van ben qua endopijnen... Ik heb zelf een darmvernauwing erbij (door endo) en de arts weet niet precies wat dat gaat doen op die hormenen. De hormoonproblemen qua overgang moet ik maar voor lief nemen, als ik maar niet ziek wordt qua darm/endopijn....
    Hebben jullie daar ervaring mee?

Anders moet ik de behandeling 2 maanden uitstellen... maar iedereen in mn omgeving vindt dat ik het er gewoon op moet wagen en niet altijd bang moet zijn voor mijn pijn...

ik weet het dus eigenlijk niet meer.... WHAHAHAHHAH (help)

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Lotte,

Juist door de lucrin heb ik geen endopijn meer. Ik heb periodes gehad dat ik kruipend van de pijn naar boven moest, in verhouding is lucrin een eitje. Dan heb ik maar af en toe jankbuien, warm/koud etc. En het allerbelangrijkst door de lucrin ben ik al een hele tijd endo vrij.

Lekker makkelijk gezegd van je omgeving dat je niet moet weglopen van de pijn, kan me daar echt boos om maken.

Trouwen behoort tot 1 van de mooiste dagen, mag je die aub pijnloos beleven?

Succes met je keuze.

Liefs,
    Elvira

6. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Lotte, voor ik aan mijn ivf begon heb ik 6 maanden lucrin moeten gebruiken. Ik heb ernsige endometriose en de cystes zouden daardoor verminderen. Ook heb je geen/ minder pijn omdat je niet meer menstrueert.

Bij mij heeft het goed uitgepakt. Ik had totaal geen last van de bijwerkingen van de overgang. Ik had na een maand al geen endo pijn meer en de cystes zijn zwaar vermindert. En het belangrijkste ik ben zwanger geraakt van de 1e ivf. Dat was zonder die lucrin echt niet gelukt. Ik kan het dus echt aanraadden.

Na mij miskraam heb ik geen endo pijn meer gehad. Ik slik nu de pil door tot mijn 2e poging. Langer dan 6 maanden lucrin wordt niet aangeraden in een jaar wegens botontkalking anders had ik het weer gewild. Maar de pil is ook voldoende nu omdat de lucrin het grote werk al heeft gedaan. Succes met je beslissing en een mooie trouwdag toegewnst zonder pijn.

7. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik durf nu wel een keuze te maken en zo snel mogelijk aan de lucrin te gaan!
    Ik moet de pil dan nog 14 dagen doorslikken na de prik, weten jullie of je daarna nog condooms moet gebruiken? (klinkt stom deze vraag, maar k begreep dat je tijdens lucrin niet zwanger mag worden)

Herma wat ontzetten KL*** dat je een miskraam kreeg zeg na de 1e ivf... ik wil je veel sterkte toewensen met het verdriet, en ik wens je dan ook heeeeeeel veel succes in augustus!!!

Liefs Lotte

8. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi lotte, nee ik weet niet of je dan nog voorbehoedsmiddelen moet gebruiken, volgens mij kun je door lucrin niet zwanger raken omdat je geen eisprong krijgt. Maar dat weet ik niet zeker. Fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen. Groetjes Herma

Deel Deze Pagina