Vandaag gaat dag 3 in van bloedverlies. Het begon zondagavond met een klein beetje helderrood bloed bij afvegen. Ik was toen 5+1. Ik ben erg verkouden en heb de afgelopen dagen echt heel veel moeten hoesten. Gisteren is het bloeden een groot deel van de dag gestopt geweest. Tegen de avond begon het weer. Ook vannacht is het doorgegaan. Het blijft helderrood bloed zonder weefsel, ik heb geen krampen, er zit geen slijm bij. Maar toch... het blijft bloeden. De hoeveelheden zijn niet enorm groot, maar ja. Ik denk niet dat dit goed gaat. Ik ga vandaag een verwijzing naar de gynaecoloog regelen. (Vanwege vorige zwangerschap kan ik niet bij een verloskundige onder controle blijven.) We waren zo blij met deze spontane zwangerschap. Ons zoontje is net 1 geworden, die hebben we gekregen met iui. Er staat wel al over 4 weken een afspraak bij de kliniek. Mocht deze zwangerschap niet doorgaan dan kunnen we meteen weer verder. Ergens is dat wel fijn. Het is zo’n rollercoaster. Het ene moment probeer ik hoopvol te zijn, het andere ben ik zooo verdrietig. Mijn zoontje begrijpt er ook niks van en komt telkens knuffelen en me zijn speentje brengen als troost.
Hoi meis! Wat heftig voor je dit! Ik kan wel een positief verhaal geven. Met 5 weken had ik ook last van bloedverlies. Omdat ik bang was voor een miskraam heb ik een echo gevraagd. Met 5 weken was er alleen een vruchtzakje te zien. Maar op de echo met 7 weken zagen we toch een klein knipperend hartje! Het resultaat is nu een lieve, gezonde peuter van bijna 2. Volgens de dokter kan het een late innestelingsbloeding zijn, of gewoon iets onverklaarbaars. Ik hoop dat het voor jou dezelfde uitkomst geeft. Veel sterkte iig!
Het bloeden is bijna helemaal weg. Alleen als ik hoest komt er heel soms nog een klein beetje. In totaal is het veel minder geweest dan bijv. Een menstruatie. En er was ook nooit slijm of weefsel, en ik had ook geen krampen. Alleen helderrood bloedverlies (meestal na hoesten). Het is afwachten. Het voelt natuurlijk niet fijn. Ik mag morgen bellen met de gynaecoloog voor een afspraak voor een echo. Dat is dan vast rond 7 - 7,5 week.
Spannend zeg. Ik had hetzelfde in de 5e week. Het stroomde er echt uit.. bleek een hematoom te zijn. En zie mijn onderschrift Hopelijk heb je snel duidelijkheid!
@Astrid040 Dat is inderdaad niet fijn, maar hoeft gelukkig niets te betekenen. Een gesprongen vaatje klinkt heel onschuldig maar kan bijvoorbeeld echt een bloedbad opleveren.. Ik hoop op een mooie echo met 7 weken, hou je ons op de hoogte?
Ik hoop ook dat de echo goed zal zijn. Er is gewoon niks van te zeggen. Het zien van bloed doet je echt wanhopen. Maar ik kan toch nog een beetje hoop houden. Mijn ouders hadden we het net een dag verteld. Eigenlijk fijn want we hebben even mogen dromen, en anders hadden we de zorgen nu ook niet kunnen delen. Ik hou jullie op de hoogte!
Ik heb over 2 weken de 1e afspraak bij de gynaecoloog. Tenzij het bloedverlies weer heel erg wordt. Dan mag ik eerder komen. Dat is nu niet nodig. Ze waren daar echt niet onder de indruk van de mate van bloedverlies. Ze feliciteerden me zelfs gewoon. Voor een miskraam verwachten ze minstens het bloedverlies van een menstruatie. En ik had geen krampen gehad en geen weefsel verloren. Ik mag er nu dus nog van uit gaan dat ik zwanger ben. En als de echo niet goed blijkt te zijn dan kan niemand daar wat aan doen, dat zien we over 2 weken. Hopelijk zien we dan een mooi kloppend hartje!
Hey meid, ik heb met 6 weken ook een paar dagen helderrood bloedverlies gehad, was echt in tranen en overtuigd dat het mis was.... maar baby zit er nog steeds! Volgens de vk heeft wel 50% van de vrouwen bloedverlies in eerste trimester en is het dus veel normaler dan iedereen altijd denkt. De kansen zijn nog steeds goed!!
Heb je al nog een x een test gedaan? Jij had toch die hele vage testen van de week? Ik zou nog eens een testje doen om te zien of die streep wel donkerder js geworden intussen
Ik had gisteren nog een positieve test op de kruidvat 2v5. En donkerder dan een paar dagen ervoor. Maar dat zegt helaas dus niks. Het bloedverlies was al veel minder geworden en is nu al 24 uur helemaal weg.
Je testje had echt al flink donkerder moeten zijn gezien t feit dat je op 3 februari al vaag testte met 5 dagen over tijd.