Hallo allemaal, Ik zit met het volgende probleem. Ik zit in ronde 13 en voel altijd mijn ei op het moment dat het springt. Deze maand is het anders. Keurig netjes begonnen op dag 10 met ovulatietesten en tot mijn verbazing positief! Dag 11 en 12 waren weer licht... Echt licht haha. Die avond van dag 10 en de dag erna enorme eipijnen. Dag 12 nog een beetje eipijnen dag 13 niks meer. Dag 13 is mijn temp pas omhoog gegaan. Dus ik dacht netjes mijn ei op dag 12. Maar nu lees ik overal dat je ei geweest is als de ovulatietesten weer negatief zijn. Maar dan zou mijn temp pas 2 dagen na mijn ei gestegen zijn ipv 1 dag na mijn ei. Wat denken jullie? Ei gehad op dag 10, 11 of 12? Liefs
Hoi Tinkerbell, Als je temperatuur omhoog gaat is je eitje al gesprongen en ben je eigenlijk aan de iets late kant met klussen (het beste is dus om te klussen net voor de dag dat je temp. stijgt). Dus ik denk dat jouw ovu-testen wel kloppen en dat je inderdaad op dag 11 of 12 je eitje hebt gehad. Wanneer je een positieve ovu-test hebt zou je ei moeten springen binnen 24-36 uur. Hoop dat je goed geklust hebt! Grt Vanilia
Wanneer een test positief is springt je ei niet gelijk of is hij ook nog niet gesprongen. Pas 24-36 uur later springt een ei na een positieve test. Daarom zijn die dingen dus zo handig omdat je nog genoeg tijd hebt om te klussen.
Ok, ik weet dat je te laat bent als je temp stijgt. Maar omdat er tussen de posi ovutest en de tempstijging nog 2 dagen zitten met lage temp en inmiddels al negatieve ovutesten. Ik dacht dat ik mijn ei op dag 12 gehad had moeten hebben omdat de temp op dag 13 stijgt. Maar qua eipijnen enzo zou ik zeggen dag 10 mijn ei, maar dan weet ik niet of dat wel kan aangezien mijn temp pas de 13e dag gestegen is. Is het mogelijk dat de temp pas 2 dagen na je ei stijgt?
Dat kan volgens mij wel. Je weet immers niet wanneer je ei springt ookal voel je de krampjes. Het kan net zo goed de volgende dag springen. Ik heb meestal 2 dagen last van mijn eisprong. En ik denk toch dat hij niet gelijk de eerste dag al springt. Maar ja zeker weten kunnen we het natuurlijk nooit. Succes. Grt Vanilia
wat ik al zei als ie sochtends is gesprongen stijgt je temp pas de volgende dag beste is ook 2 maal op een dag ovu testen te doen dan zit je nl altijd goed
Ok danjo. Maar wat ik dan nog niet begrijp is dat de ovutesten op dag 11 al weer negatief waren. En op dag 12 dan mijn ei is gesprongen.
ja ik ken de ovu testen niet zo mijn temp klopt iig altijd dag na iui steeg ie netjes dus tja moet je daar maar op vertrouwen maar als jij minim 3 x in de week sex heb zou ik niet eens aan ovu testen etc beginnen
Tja, mijn mannetje heeft ploegendiensten en dan is het wel makkelijk wanneer ik weet dat ik snachts wakker moet worden Vandaar de ovutesten. Maar ja, deze maand goed geklust vanaf de posi ovutest tot aan de hoge temp 4x.. Moet haast genoeg zijn haha. Nu maar afwachten he.