Ik dacht altijd dat je exact 14 dagen na eisprong ingesteld werd Ik heb ovulatietesten gebruikt en weet dus dat die vorige week dins positief was Kan je cyclus dan toch 31 dagen duren?
Op welke cyclusdag zat je toen je ovulatietest positief was? En de tijd tussen ei en nod kan varieren per vrouw. 14 dagen is maar een gemiddelde. Bij mij is dat namelijk geen 14 maar 10-11 dagen met een eisprong op cd 17. En dus wel een cyclus van 28 dagen.
Dag 12 En ik heb elke maand een cyclus van 31 dagen Test je dan ook later positief of dat wel gewoon twee weken na die eisprong?
Waren de streepjes toen even dik van kleur? Het is wat vroeg voor een cyclus van 31 dagen, maar als je lf 17-18 dagen is, kan het wel. Wanneer je positief test hangt af van je innesteling en niet de lengte van je lf Veelal test je op 12 dagen na ei wel positief.
Dan is deze maand of je cyclus korter als je een lf hebt van 14 dagen of korter. Is hij weer 31 dagen, dan heb je een lf van 17 dagen.
Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn, dan zit je in de normale waarden. Het verschilt per vrouw, en het kan ook nog eens per cyclus variƫren. Dus het kan inderdaad best zo zijn dat je fase geen 14 dagen is.