Uitgaan van OVUtest of afscheiding?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Safoura, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Dag dames,

Ik ben deze ronde 4 dagen eerder ongesteld geworden dan gedacht. Nadat ik over de teleurstelling heen was zag ik het kleine positieve eraan want dat zou betekenen dat mijn vruchtbare dagen nog in mijn vakantie zouden vallen en we dus in alle ontspannenheid konden klussen.

Dat hebben we ook braaf gedaan maar op dag van vertrek nog geen positieve test, dat was vrijdagochtend. Zaterdagochtend had ik een smiley en hebben we geklust, zaterdagavond nog steeds een smiley en zondag niet meer. Toch maar voor de zekerheid geklust.

Maar gister (maandag) ineens heel veel afscheid en kon ik draadjes trekken.

Ik begrijp het dus echt niet meer wanneer mijn ei heeft plaatsgevonden.

Is dit zondag gebeurd en is de afscheiding erna gekomen of kan dat niet?

Sorry als het een beetje onduidelijk is maar ik ben nu bang dat ik alsnog mijn eitje heb gemist. Gister namelijk als een blok in slaap gevallen na mijn eerste werkdag!

2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat ik van ovulatietesten heb begrepen is dat je eisprong tussen de 24-48 uur na je positieve ovulatietest zou springen.
    Dus in jouw geval wrs tussen zondagochtend en maandagavond (aangezien je test zaterdagavond nog steeds positief was)
    Zaadcellen leven wel 2-3 dagen dus hoe dan ook: ik denk dat jullie een redelijke kans hebben deze maand!
    Ik duim voor je!

3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Als je Zaterdag of Zondag heb ''geklust'' en maandag je afscheiding was in de vorm van vloeibaar draderig slijm, vooral bij het afvegen na het plassen (dat je er letterlijk draadjes mee kan trekken) dan was maandag je eisprong en heb je een goede kans deze maand!!!

Ik heb het op de dag zelf van eisprong gedaan en in een keer raak ik heb geen testen gebruikt maar ik ben afgegaan op afscheiding ik heb dan wel ook het geluk dat ik mijn eisprong voel...

Ik zal voor je duimen dat het raak is!!!

4. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Inderdaad, zoals hierboven staat! Ik heb ook al een paar keer ovulatietesten gebruikt, en mijn afscheiding check ik ook. Ik heb een erg regelmatige cyclus van 28 dagen dus ideaal controleerbaar. Ik heb ook altijd (beginnen aan ronde 4) op vrijdag een eisprong en (soms) woensdag en donderdag een 'positieve' ovulatietest.. Dus ik denk dat je goed geklust hebt! ;) Ennn heel veel succes, spannend!

5. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Dank dames voor jullie geduim! Geeft me een rustiger gevoel dat ik er deze ronde "op tijd" ben bij geweest! En nu weer wachten, grrrrr...

Deel Deze Pagina