Hoi meiden, Ik ben nieuw met het tempen, eind vorige cyclus mee begonnen omdat die ineens langer duurde, en ik blijf er nu mee doorgaan. Ik temp elke dag om 6 uur 's morgens en voor ik mijn bed uitga. Nou heb ik vorige maand voor het eerst ovutesten gebruikt maar ik vind die niet echt betrouwbaar.. Er kwamen snel streepjes (alleen nooit echt een knaller gehad), en zelfs tot 2 dagen voor mijn nod bleef ik nog streepjes piesen Ik heb ook wel eens gehoord dat ondanks de streepjes, er ook wel eens een eitje blijft hangen, of alsnog niet springt. Nou vroeg ik me dus af, als je een duidelijke stijging van temp hebt en FF er een kruis bij zet, is het dan wel zeker dat je ei dus gesprongen is?
Daar kan je vaak wel vanuit gaan. Die temp stijging komt door progesteron en is vaak 0,5 hoger dan je temp voor je eisprong. Ovutesten zijn niet bij iedereen positief, ligt ook per merk blijkbaar wisselend. Ik had dr vandaag ook een vraag over gesteld in dit topic. M'n ovutesten zijn deze ronde (doe het voor het eerst met Sensitest) negatief, terwijl ik wel het idee heb dat m'n ei eraan zat te komen... Succes!