Hai meiden, Ik ben nu voor de derde keer zwanger. OP de eerste was ik goed voorbereid, dwz ik heb alles wat slecht was (alchohl en sigaretten) laten staan toen ik dacht dat ik wel eens zwanger kon zijn. Dit is een perfecte zwangerschap geweest en we hebben een prachtig meisje!) Nu ben ik in januari onverwacht zwanger geraakt, in die 2 weken voor nod heb ik wel gerookt en gedronken. Dit eindigde in een miskraam met 6 wkn. Nu ben ik weer (toch weer onverwacht, want we wilden nog even wachten) zwanger, 1 dag voor nod heel licht positieve test. (Joepie!!! want ik wil heel een tweede) Maar helaas ben ik bang dat ook deze weer eindigt in een MK of (MA?) - de testen worden niet donkerder (is nu 2 dagen na NOD) - Ik heb buikpijn - ik heb bloedverlies (een beetje, maar wel meer dan een klein stipje op het papier) Hoe kan dat nou? Ik weet wel dat ik tijdens die 2 weken voor NOD niet "op en top gezond" heb geleefd (geen foliumzuur, roken, drinken - niet veel hoor trouwens...en ik stop er accuut mee na de pos. test) maar dat kan niet de oorzaak zijn van de miskramen. Tenminste dat zegt iedereen. Ik vind het zo raar, de 1e keer alles perfect, nu ineens 2 miskramen...bij deze heb ik wel een röntgen laten maken bij de tandarts (wist dus niet dat ik zwanger was), maar ook daarvan zegt men dat het risico zooooo klein is, zelfs dat het helemaal geen kwaad kan... Zou er iets aan mijn lichaam veranderd kunnen zijn? Geeft " oud zaad" meer kans op een miskraam? pfff...dit is NIET leuk!
Ik zou er niet te hard van uitgaan dat je nu weer een miskraam hebt. Dat testen over twee dagen niet donkerder worden, zegt geen klap. Bovendien is het niet zozeer het donkerder worden, dat iets zegt over toenemend HCG, als wel het sneller verschijnen van de teststreep. Verder komt bloedverlies veel voor, en gaat het in 50% van de gevallen gewoon goed. Ik snap dat je bang bent dat het mis zal gaan, (dat heb ik hier ook steeds), maar het is nog niet zover. Roken en drinken zijn natuurlijk nooit gezond, maar die eerste weken tot aan je positieve test zit je baby grotendeels nog niet aangesloten op jouw bloedbaan en zal het daar weinig schade van ondervonden hebben. Pas bij de innesteling gaat zich een placenta vormen, die wel een rechtstreekse binding heeft met jouw bloedbaan. Ik hoop dat het deze keer wel goed gaat! Sterkte!
Lieve Juenco, Denk nou asjeblieft niet dat jouw drinken of roken direct de veroorzaker is van jouw miskraam hoor... De eerste weken heeft je kindje zijn eigen rugzakje en zit hij of zij nog helemaal niet gekoppeld aan jouw bloedbaan. Het is natuurlijk nooit gezond, maar ga asjeblieft jezelf niet de schuld geven! Er is vast iets misgegaan bij de celdeling en dat kan de beste overkomen (t is mij al 2x op rij overkomen en ik leef hartstikke gezond) Succes met deze 3e keer! Mocht het toch weer misgaan dan zou ik eens wat onderzoeken in het ziekenhuis aanvragen. Misschien is er wel een logische verklaring voor je miskramen. Ik heb nu chromosomenonderzoek lopen en daar krijgen we eind aug de uitslag van. De kans is klein maar you'll never know... Liefs BB
Helaas, ik kreeg een klein beetje bloedverlies. Gister heel veel en de test was ook nagenoeg negatief. Het kan toeval zijn natuurlijk, maar ik vind het zo gek dat mijn lichaam me nu in de steek laat. Ik weet wel...we hebben een gezonde dochter, dus mijn lichaam kan het wel. Maar ja, de "naïviteit" is er wel af nu Hopelijk volgende maand, ennuh, ik ga na het klussen niet meer roken/drinken én ik ga foliumzuur slikken. Het lag niet aan mij, weet ik, maar dat is alles wat ik kan doen nu. Dank voor jullie lieve reacties!!