voel me niet goed..

Discussie in 'Miskraam' gestart door mamatje, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje

    mamatje Actief lid

    14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik kreeg te horen dat het hartje van ons babytje niet klopte... Ik heb al bijjna heel de week last van bloedverlies en buikkrampen. Maar het wil maar niet doorzetten ik vind het nu wel heel erg frustrerend. Volgende week krijg ik een curretage als het niet op een natuurlijk manier gaat.
    Ik vind de reakties zo erg die ik krijg 'oh jullie zijn nog zo jong'
    'jullie weten in ieder geval dat jullie een babytje kunnen krijgen' enz.
    Zijn er nog meer mensen die het zelfde hebben meegemaakt of meemaken?
    groetjes mamatje
     
  2. essie83

    essie83 Lid

    20 aug 2007
    13
    0
    0
    juf kinderdagverblijf
    brabant
    hey meis
    Wat vervelende voor jullie!......heel veel sterkte ermee.Ik weet precies hoe je je voelt. Heb inmiddels mijn tweede miskraam gehad. Bij mij is het vruchtje er zelf afgekomen. Maar weet dat het wachten erop verschrikkelijk is. Ook wij krijgen van die opmerkingen van....Jullie zijn nog jong....jullie kunnen wel zwanger worden en de volgende keer beter. Is inderdaad erg frustrerend maar vaak krijg je deze reactie's van mensen die het zelf nog nooit hebben mee gemaakt. Die weten niet beter en vaak bedoelen ze het goed. Zeg tegen die mensen gewoon hoe jullie het voelen, vaak bekijken ze het dan opeens heel anders teminste dat was bij mij het geval. Probeer een beetje positief te blijven ook al is dit heel moeilijk. En als je je verhaal kwijt wil zijn hier genoeg meiden (inclusief ik) die willen luisteren!
    Heel veel sterkte!
    liefs essie83
     
  3. Niet meer actief

    hoi meid
    wat erg zeg
    ik herken de reacties enzo wel
    ik wil je heel veel sterkte wensen!
    een digi knuff voor jou ;)
     
  4. Anoek1

    Anoek1 Fanatiek lid

    23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi

    Ten eerste veel sterkte. Die reacties herken ik helaas, zit je niet op te wachten, vooral nu niet.
    Ik heb dat ook tegen mensen gezegd, dat het klopte wat ze zeiden maar dat ik het wel heel erg vond dat het mis was gegaan want we willen graag een kindje. De reacties daarop waren wel weer heel lief. Vaak weten mensen niet zo goed wat ze moeten zeggen, vooral niet als ze het zelf niet hebben meegemaakt. Ze zeggen het om je op te beuren, echt waar al voelt het niet zo.
    Probeer er veel over tepraten en huil, wordt kwaad
    Sterkte

    Liefs
     
  5. mamatje

    mamatje Actief lid

    14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Bedankt voor jullie reakties. Zaterdagnacht heb ik veel pijn gehad het is gewoon niet te omschrijven. Uiteindelijk zondag ochtend hebben we de ziekenhuis gebeld dat het echt gewoon niet meer ging. IK mocht komen en mijn lichaam had het vruchtje zelf afgestoten. De gyn zou met een eendenbekje kijken hoe het er allemaal uitzag ze heeft uiteindelijk een tang gepakt en zei dat het er al uit was met behulp van de tang floepte het eruit. Ze zou kijken of alles er al uit was maar helaas.. dat was niet het geval.. Ze moesten mij schoonmaken. Na de curretage voelde ik me heel erg emotioneel en leeg.. Nu lig ik thuis en wordt verzorgd door mijn man. Het was iets heel ergs ik hoop dat ik het nooiit meer mee zal maken.. :(
     
  6. Marije1980

    Marije1980 Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Heel veel sterkte mamatje! Het is echt verschrikkelijk wat je nu mee maakt. Probeer het goed te verwerken en het een plekje te geven.

    Het maakt geen donder uit hoe jong je bent en het is maar een schrale troost dat je nu weet dat je zwanger kunt worden.
    Die opmerkingen heb ik ook allemaal aangehoord. Óók van mensen die ook een miskraam hebben meegemaakt en nu wel gezonde kindjes hebben. Mensen weten gewoon niet goed wat ze moeten zeggen. Het is voor de meesten gewoon niet voor te stellen dat jij er verdriet van hebt, want "het is toch nog niks?".
    Mijn ervaring is ook dat je na een aantal weken niet al te veel steun en begrip meer moet verwachten. Anderen gaan verder met hun leven en dat is ook wel logisch. Daarom is het zo fijn dat dit forum bestaat, waar je wel je verhaal kwijt kunt, ook al is het al zo lang geleden.

    Heel veel sterkte.
     
  7. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Heel veel sterkte toegewenst!
    Ik weet wat je doormaakt en ook ik heb die reacties gehad. Nota bene van de gyn zelf! Ik vond de opmerkingen ook zeer pijnlijk, maar zoals iemand anders hier het al beschreeft, ik snap nu dat mensen die dit nog nooit mee hebben gemaakt dit soort opmerkingen maken. Ze willen je opvrolijken, maar begrijpen (denk ik) niet hoeveel pijn het doet als je erachter komt dat het hartje van je baby niet meer klopt!
     
  8. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Die ervaring heb ik ook. En daarom ben ik ook zeer blij dat ik af en toe mijn hart hier echt kan luchten! Iedereen begrijpt je hier! Dat is zo fijn aan dit forum!
     
  9. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Die reacties herken ik ook wel. Al zijn er bij mij weinig mensen in de omgeving die weten van de MK's.

    Vaak weten mensen gewoon niet wat ze moeten zeggen en proberen je met een of andere opmerking te troosten, niet erbij stilstaande, dat die goedbedoelde opmerking wel eens heel hard zou kunnen aankomen.

    Ik had net MK 2 gehad en kwam op een verjaardag een zwangere tegen. Onze dochter was toen bijna 1 jaar en er werd gevraagd of we al aan een tweede toewaren, waarop ik antwoordde, dat we er had mee bezig waren, maar dat we net MK2 te verwerken hadden gehad. Die zwangere zei toen, ach jij hebt tenminste bewezen dat je een gezond kindje op de wereld hebt gezet, bij die van mij moeten we dat nog maar afwachten. Bleeh.
    Ik ben toen maar even de kamer uitgelopen, omdat ik het wel even erg moeilijk kreeg en ik niet in een kamer vol visite in tranen uit wilde barsten. Je zult mij niet horen klagen over die MK's, maar ik heb er wel veel verdriet van.

    En het klopt inderdaad, dat we een prachtige, gezonde dochter van inmiddels 18 maanden hebben, maar dat zo'n prachtmeidje naar meer 'smaakt', daar staat niet iedereen bij stil.
     
  10. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    owwww grrrrr die reacties altijd van sommige mensen!
    Ik herken het heel erg.
    Of de mensen ermee bedoelen dat het minder erg is als je nog jong bent :(

    Meis heel vee sterkte!
     

Deel Deze Pagina