Hallo, Momenteel zit ik in mn 3e miskraam. Alle 3 rond de 5 weken is het mis gegaan. Naar mijn idee geen toeval meer dus wil graag langs de gyn voor een gesprek. Zijn er nog tips was ik zeker zou moeten vragen? Of rekening mee moet houden? Wat kan ik verwachten?
Erg he die miskramen.. Loop je al bij een gyn? Anders moet je eerst langs de huisarts voor een verwijzing. Je hebt al een kindje zie ik. Mocht je arts beginnen over je hebt al een kind dus je weet dat t kan.. Probeer voorbereid te zijn met een antwoord. Ze zijn in Nl erg goed in afschepen en botte reacties.
Oke bedankt voor je reactie. Ik wil sowieso een onderzoek waarom het elke keer mis gaat. Dus daar ga ik sowieso op staan. Voor de rest weet ik niet wat ik kan verwachten en wat ze eigenlijk zouden kunnen onderzoeken. Ik dacht ga bij mn vk een verwijzing vragen. Eens kijken of dat ook kan.
Ze gaan waarschijnlijk een bloedonderzoek doen bij jou en je partner. Waarschijnlijk krijg je ook een inwendige echo tijdens je consult met de gyn. Aanvullende onderzoeken hangen af van je voorgeschiedenis. Hou er wel rekening mee dat ze geen oorzaak kunnen vinden, dat is helaas in verreweg de meeste gevallen zo. Sterkte!
Hallo allemaal, Graag wil ik hier even me verhaal kwijt. Vorige jaar februari kwamen we erachter dat we zwanger waren, en dat meteen de eerste ronde nooit verwacht wat waren we blij! Helaas met de 11 weken echo kwamen ze er achter dat het kindje al 3 weken dood in me buik zat & het hartje dus bij 8.5 gestopt was met kloppen.. Op de natuurlijke manier kwam het kindje er niet uit dus toen besloten om gecurriteerd te worden. Alles was goed verlopen maar wat een enorm verdriet hebben we hiervan gehad. Maar met in ons achterhoofd dat het kindje niet gezond is geweest toch ons zelf bij elkaar geraapt en verder gegaan met onze droom.. helaas duurde deze langer dan we gehoopt hadden. Afgelopen mei hadden we eigenlijk een afspraak in het zkh om te gaan kijken welke stappen ze gingen ondernemen. Dolblij waren we dan ook dat we er een aantal dagen voor het zkh erachter kwamen we toch zwanger bleken te zijn. Onze eerste echo hebben we dan ook al met de 5 weken gehad bij de gynaecoloog, daarna nog een echo met de 6 weken & ja hoor het hartje klopte 😍 maar toch constant met de angst lopen of het deze keer dan wel goed zou gaan? Dus hadden we gister een extra echo gepland bij een echo bureau om ons zelf gerust te stellen , Gister was ik dan ook 8.5 week zwanger. Tijdens de echo zei ze dat het kindje prima op de groei lag & ik dus precies 8.5 week zwanger was. Maar ze kon de hartslag niet vinden 😢 de moed zakte in me schoenen en wist zelf dus eigenlijk al genoeg! Toch zei ze misschien is het te vroeg dus kom over een paar dagen maar terug. Ik zelf wist dat dit onzin was , bij me eerste zwangerschap zagen ze daar al met 6 weken dat het hartje klopte. Ik me verloskundige gebeld en zei vertelde me inderdaad dat we er 99procent van uit moeten gaan dat het mis is! 😢 Zometeen terug na de verloskundige voor een inwendige echo. Wat een verdriet weer & hoe is het mogelijk 2 keer precies dezelfde miskraam! Heeft hier iemand toevallig hier ook ervaring mee? Liefs xx
Kom anders eens kijken op de FB groep in mijn onderschrift. Na 2/3 miskramen heb je recht op vervolgonderzoek in Nederland. Levert dit niets op dan is het advies om verder te proberen. In de meeste gevallen lukt het daarna alsnog. Voor degenen waarbij dit niet zo is bestaat gelukkig nog de optie om uit te wijken naar het buitenland voor uitgebreider onderzoek (UZ Gent).