Hallo Op 27 september heb ik een miskraam gehad. Het idee was om geen cyclus af te wachten maar meteen na het bloedverlies opnieuw een kans te benutten voor een zwangerschap. Echter bleef ik na de miskraam zo'n 3 weken vloeien, en zolang je iets van afscheiding hebt (al was het de laatste dagen bruinig) heb ik begrepen dat je geen gemeenschap mag hebben. Dit hebben we dan ook niet gedaan. Ik dacht dat de cyclus dan weer hervat ná dit bloedverlies. Nu is er gisteren weer een bloeding begonnen wat ik denk dat een gewone menstruatie is. Maar dan zou ik tijdens het bloedverlies na de miskraam (zo'n 2 weken en een paar dagen erna) alweer een eisprong hebben gehad. Is dat mogelijk? Ik dacht dus dat je lichaam, zolang er bloedverlies is, nog bezig is met het opschonen van de baarmoeder en niet al met een volgende eisprong... Ik heb deze kans dan ook niet kunnen benutten, omdat ik het vanwege infectiegevaar niet oké vond aanvoelen om na 2 weken alweer verder te gaan terwijl het bloeden/ de afscheiding nog niet helemaal weg was. Jammer! Is dat wel normaal dat je alweer een eisprong krijgt terwijl de baarmoeder nog niet eens helemaal schoon is? Ik lees vaak dat vrouwen gelijk na de miskraam alweer zwanger zijn en dat het vaak ook goed lijkt te gaan zo snel op elkaar volgend... maar hebben ze dan gewoon gemeenschap terwijl ze vloeien of stopt het bij sommigen al veel sneller? Ook zag ik eergisteren nog een heel vaag streepje op een test, maar als je menstruatie eraan komt is het HCG toch al uit je lichaam, lijkt me?
Ik heb na mijn miskraam in maart ook vrij lang bloedverlies gehad en toen ik het liet checken bij de gynaecoloog bleek dat er én nog een mini restje in mijn baarmoeder zat (waardoor ik nog bloedde), maar dat er ook al nieuwe eicellen aan het rijpen waren, dus het kan wel degelijk oh en mijn testen waren toen ook nog licht positief volgensmij
Eigenlijk zou het niet moeten kunnen dat wanneer je restweefsel hebt, je een eisprong zou krijgen. Ik zou dit een/ zeker laten checken bij de gyn om te kijken of uw baarmoeder wel degelijk schoon is. Die bloeding kan dan ook gewoon een tussentijdse bloeding zijn en niet uw menstruatie.