Eventjes mn ei kwijt... Ben vandaag behoorlijk emotioneel incontinent. Kan wel om alles janken, heb de hele dag al een blehg gevoel en heb nergens zin in. Laatste dagen droom ik erg veel, afgelopen nacht over een bevalling, behoorlijk gedetailleerd. De nacht ervoor over mijn overleden oma (al bijna 1 jaar geleden overleden) als ik er aan terug denk, stromen de tranen weer over mijn wangen. Verder vandaag heel erg de twijfel of we ooit zwanger raken. We zijn nu ruim 9 maanden bezig en het lijkt wel een eeuwigheid te duren. Nog 2 dagen en dan is mijn NOD maar heb er voor deze ronden maar weinig vertrouwen in en dat maakt me weer verdrietig. Deze ronde waren we wel perfect getimed met klussen! Misschien weer een pluspuntje maar toch heb ik zo'n 'nah, t wordt hm niet' gevoel. Ik zeg wel elke ronden weer opnieuw, het komt van zelf wel. Maar zo langzaam aan begin ik toch wel een beetje het vertrouwen te verliezen. (mijn moeder was 2x direct de eerste keer zwanger) En dan is net mn vriend een lang weekend naar Duitsland, heel leuk voor hem maar hij is pas 1 dag weg en ik mis hem al verschrikkelijk! Nog een paar daagjes en dan is die weer thuis. Misschien neem ik zo wel een goed glas wijn en daarna lekker naar bed. Nu kan het nog!
hey liesjuh, meid wat kan je je beroerd voelen he misschien een vriendin uitnodigen om samen een wijntje te drinken? het komst vast goed ik heb ook gedacht het zal ons niet gegund zijn en toch zwanger geraakt geef de moed niet op het gaat echt lukken soms duurt het langer of heb je hulp nodig maar probeer positief te blijven voor nu een dikke knuffel en drink lekker je wijntje slaap lekker alvast
Wat een rot gevoel! Probeer te vertrouwen en lief te zijn voor jezelf. En te accepteren dat t op een gegeven moment gewoon echt geen leuke tijd meer is. Het kwartje moet de goede kant opvallen!!
Misschien niet helemaal gepast maar ik moest zo lachen om je bewoording "emotioneel incontinent" On topic, wat vervelend dat je je zo rot voelt Als je graag een kindje wilt is elke cyclus eentje te veel. Het geeft niet om eens een vreselijke baaldag te hebben, laat je emoties de vrije loop, werk alles je systeem uit. Hopelijk lucht het je op en kan je daarna er weer met goede moed tegenaan.
Heeyy meid! Vervelend is dat he ik weet helaas heel goed hoe je je voelt, wij zijn sinds november bezig voor een 2e, onze dochter was in 2 rondes raak. Ik was nu vorige maand (ronde 9 dacht ik) zwanger maar helaas een vroege miskraam geworden. Ik heb me zo vaak klote gevoeld en zorgen gemaakt en dat mag, je mag je echt slecht voelen lekker huilen en het even de vrije loop laten. Dat hebben we allemaal wel een keer. Ik zit nu na de miskraam in de 1e ronde en sta nu eigenlijk op het kan me niet schelen modus. Het komt wel, alleen soms duurt het wat langer als we zelf zouden willen. Dus lekker een dagje huilen en dan weer door met duimen komt goed!
Het is niet erg om te een dag ontzettend rot te voelen, maar probeer er niet in te blijven hangen. Ik zelf heb meestal 1 baaldag en dan ga ik daarna weer vol goede moed verder. Als je er zelf al geen vertrouwen in hebt, komt het nooit goed. Dat is tenminste hoe ik het zie Wij zijn nu 2 jaar verder en nog nooit zwanger geweest, maar ik hou me vast aan het idee dat er echt wel een baby gaat komen! En tuurlijk is iedere maand er weer een te veel, maar met down zijn bereik je niet zo veel. Probeer vertrouwen te hebben.
Wat rot dat je je zo voelt. Hier nu in de 8e maand en op een gegeven moment raakt je geduld gewoon een beetje op. Ik snap je helemaal! Ook dat gevoel van 'het zal toch wel weer niet'. Soms heb je van die dagen dat je alleen maar moet huilen. Ik zou zeggen: gooi het er lekker uit en misschien helpt het om er met iemand die je vertrouwt over te praten? Sterkte en hopelijk snel een mooie positieve test voor je. Gebruik je ovulatietesten trouwens?
Wat een ontsettend lieve reacties allemaal!! Voel me gelukkig stukken beter. Vandaag is m'n NOD, nog geen bloed maar vanmorgen wel een negatieve test. Ik gebruik geen ovulatietesten, maar ik temperatuur en ik kan elke maand heel duidelijk m'n eisprong voelen ( en die klopt elke maand precies met de oplopende temperatuur!!) Petje af voor de dames die al zo lang bezig zijn en nog goede moed hebben! Knap hoor! Ergens voel ik ook wel dat het vanzelf een keer komt maar elke maand voelt als eentje te veel. Helaas weinig op te beïnvloeden... En ach, we moeten het maar weer wat positiever zien: volgende ronde nog meer reden om lekker te klussen 😜
Haha ja dat is de goede instelling En gelukkig zijn hier vrouwen zat die precies snappen hoe je je voelt en waar je lekker kan klagen en al je emoties kan delen. Dat lucht toch vaak ook wel op.