Hoge temperatuur, kunnen jullie meekijken?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Saira14, 10 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saira14

Saira14 Lid

6 dec 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik snap er niks van...Sinds vorige maand ben ik vanaf de 20e dag van mn cyclus begonnen met temperaturen. Echter blijft hij hoog tot de dag van vandaag (vandaag is de 10e dag van mn cyclus). Is het normaal om een temperatuur rond de 37 graden te hebben na je menstruatie? Ik had voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan die negatief was. Sinds gisteren begonnen met de ovulatietest die ook negatief was. Verder heb ik een hele natte en glibberige vagina. Gisteren kon ik slijm uitrekken tussen mn vingers. Verder ben ik af en toe misselijk, iets wat ik voorheen nooit had. Ter info: 2 maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Kunnen jullie mij meer vertellen over mijn temperatuurkaartje?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      51,3 KB
      Weergaven:
      6
  2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je rectaal/via de billen dus, elke ochtend op dezelfde tijd, direct na het wakker worden en voor je je bed uitgaat?

3. Saira14

Saira14 Lid

6 dec 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja ik meet mn temperatuur rectaal op, en elke dag rond dezelfde tijd, rond 6 uur in de ochtend. Ook direct na het wakker worden en voordat ik opsta. Ik weet helaas niet wat mn temperatuur normaliter was omdat ik sinds kort pas ben begonnen met het meten van mn temperatuur. Vandaag had ik overigens een ovulatietest gedaan en er was een licht streepje te zien.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Hoeveel uur slaap krijg je minimaal per nacht?

5. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Niet ziek, griep of zo?

6. manaolana

manaolana Niet meer actief

Hoe was je temperatuur toen? Want wij zien nu alleen de temperaturen van deze cyclus.

7. Saira14

Saira14 Lid

6 dec 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik slaap ongeveer 6 a 7 uurtjes per dag en in het weekend wel langer. Ik ben verder niet ziek of grieperig. Mijn temperatuur was vandaag wel 36,9 graden, iets gezakt dus. Ik weet zeker dat ik ook niet zwanger ben. Ik maak me meer zorgen om mijn temperatuur omdat ik bij alle temperatuurkaartjes van anderen zie dat ze allemaal netjes onder de 37,0 zitten en na de ovulatie boven de 37,0. Hieronder mijn cyclus van vorige maand. Was op de 20e begonnen met het meten van mijn temperatuur.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      48,3 KB
      Weergaven:
      6
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Je temp kan in je ongi periode hoger liggen.
    Dat is geen probleem.
    Hij gaat dan vanzelf zakken de komende dagen.

Maar als jij elke dag om 6 uur tempt, dan voer je het niet goed in want ik zie meerdere open bolletjes en dat betekent een ander tijdstip gemeten of het verkeerde tijdstip ingevuld.

Mocht je vandaag ook om 6 uur hebben gemeten dan heb je geen 6-7 uur slaap gehad want je berichtje is van 01.21 uur. Dat zou betekenen maar 4,5 uur slaap.

Voor een betrouwbare temp heb je minimaal 5 uur aaneengesloten slaap nodig.

9. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Blt (bbt) is bij iedereen anders. Meen ergens gelezen te hebben dat je gewicht, lengte, eet-leefpatroon je blt bepaalt.

Zoals RogiJuli al aangaf moet je elke dag stipt zijn met temperaturen, op tijd invullen en voldoende slapen. Wat later naar bed, laat in de avond zwaar eten en of een glasje wijn kan je blt al doen veranderen de volgende dag. Ook per cyclus kan je blt anders zijn.

Wellicht heeft het te maken met stoppen pil/ hormonen. Even door tempen en de juiste tijd van tempen invullen.

10. Saira14

Saira14 Lid

6 dec 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb net terug gekeken en ik zie dat ik bij sommige PM heb aangeklikt i.p.v. AM. Maar het was niet altijd precies om 6 uur, maar rond 6 uur. Ik heb vandaag niet om 6 uur gemeten maar om 8 uur omdat het gisteren laat was geworden. Ik ben daarna weer verder gaan slapen.
    Ik hoop dat mijn temperatuur blijft dalen tot mijn eisprong. Goed nieuws: vandaag zijn 2 duidelijke strepen te zien bij de ovulatietest, iets wat ik vorige maand niet had. Ik zal het nu maar moeten aanzien. Bedankt voor de info!

11. Saira14

Saira14 Lid

6 dec 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oke, dat wist ik dus niet dat het allemaal invloed heeft op je blt. Ik zal inderdaad ff door tempen zodat ik een beter overzicht heb in mn cyclus. Thanxs voor je info!

Deel Deze Pagina