Regelmatige cyclus maar zeer lichte menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xCassie, 25 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xCassie

xCassie Lid

7 jan 2023
    11
    1
    3
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoi hoi, een vraagje waar ik toch al even mee zit. Ik heb heel lang de pil genomen en toen ik gestopt was om aan onze kinderwens te beginnen duurde het ook een aantal maanden vooraleer mijn cyclus terug op gang kwam. Ondertussen is deze al een half jaar heel constant. Ongeveer 30 dagen en de ovulatie voel ik overduidelijk. Ik heb dan zo’n 3 dagen lage buikpijn en 1 van die dagen geeft ook altijd een zeer positieve ovulatietest weer. Dus ik ga er wel vanuit dat er een ovulatie plaatsvindt. Mijn menstruatie is echter altijd enorm licht. Wel een dag of 4-5 maar vrij weinig. Met inlegkruisjes heb ik eigenlijk wel genoeg. Ik heb wel dezelfde kwaaltjes als toen ik nog de pil nam maar er is bijna geen bloed te bespeuren en meestal is het aan de donkere kant. Ik vraag me dus echt af of dit normaal is. De huisarts zegt dat het geen kwaad kan maar ik blijf er mij toch een beetje zorgen om maken. Iemand die dit herkent? Alvast bedankt x

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Ja hoor, hier ook. Ik bloed 2 à 3 dagen en kan het meeste ook af met inlegkruisjes. Voor het gemak doe ik vaak wel een tampon in en die verwissel ik voor de hygiëne na een uur of 4-6, maar die zit dan nooit vol. Ik was er ook onzeker over, maar de huisarts gaf bij mij hetzelfde aan als bij jou. En ik was direct de eerste ronde zwanger :)

3. xCassie

xCassie Lid

7 jan 2023
    11
    1
    3
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh ok dat is geruststellend :) en gefeliciteerd met je zwangerschap!

zegenwens vindt dit leuk.
  4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.021
    4.994
    113
    Vrouw
    Hopelijk is het snel raak!

5. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972
    616
    93
    Vrouw
    Herkenbaar! Dag 1 was ik vaak normaal (niet heel veel) ongesteld en de dagen erna bijna niet meer.

xCassie vindt dit leuk.
  6. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Ik heb dit ook, max 3 dagen heel licht bloedverlies met nauwelijks pijn. 2x zwanger geweest ondertussen dus het heeft geen effect op je kansen naar mijn ervaring.

xCassie vindt dit leuk.
  7. lscalo

lscalo Nieuw lid

27 dec 2022
    2
    1
    3
    Vrouw
    Ik herken je onzekerheid hierin. Mijn menstruatie is sinds de verwijdering van mijn koperspiraal ook heel licht. Maximaal drie dagen, waarvan de eerste dag licht, de tweede dag medium en de derde dag weer lichter. Ik ben in de derde ronde zwanger geworden, dus voor mij heeft het geen vervelende gevolgen gehad!

xCassie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina