Nou meiden vanmiddag als ik uit mijn werk kom begin ik maar eens met een ovu test. Heb het nog nooit eerder gedaan! Ik heb ze besteld via deze site en ze liggen nu in huis. Om eerlijk te zijn vind ik het nogal spannend allemaal. Hoop dat het voor mij ook werkt! Of ben ik nu nog te vroeg met testen (zie banner). Wanneer kan je daar het beste mee beginnen? En het moet toch gewoon 1x per dag op hetzelfde tijdstip iedere dag, of heb ik dat verkeerd begrepen?
op de beschrijving staat precies beschreven op welke dag je moet beginnen met ovulatietesten... maar als je een dag(of 2) eerder begint en je hebt er genoeg waarom niet..geeft niks hoor.... hoop in ieder geval dat het je een klein beetje zal helpen inzicht te krijgen in je vruchtbare dagen... succes meid
Ik ben er deze maand ook voor het eerst mee begonnen. Heb nu 5x getest en nog niks ontdekt... Volgens mijn tests (van CB) is het afhankelijk van je cyclus wanneer je moet beginnen, staat er bij jou niet zo'n schemaatje bij? En 1x per dag op hetzelfde tijdstip is goed (4 uur van te voren niet plassen en niet te veel drinken!)...maar als je meer zekerheid wilt moet je eigenlijk 2x per dag testen (zie eerdere topics hierover of de tekst bij 'wij vrijen al jaren verkeerd' bij de info. Succes!
Wat betekent een licht streepje bij een ovu test? Ik weet dat het negatief is, maar ik bedoel houdt dit in dat het een beetje vruchtbaar is ofzo?
Ik geloof het wel ja... hoe donkerder hij wordt, hoe vruchtbaarder je bent (hoe meer LH in je urine)... Issie donkerder dan de controlestreep, dan zit je aan je LH-piek en springt je eitje tussen 24-48 uur na die test...
Gister begon ik een heel licht streepje te zien, vandaag was het streepje bijna net zo rose als het controle lijntje. Als ik mijn temperatuurschema bekijk, zie ik dat ik zoveel deze als de vorige keer ineens een tempdaling heb, die ws ook nu binnen een paar dagen weer omhoog zal gaan. Mijn cyclus duurt ongeveer 27 dagen. En ik vermoed dat ik rond dag 16 mijn eisprong heb. Ik zit nu op dag 14. Spannend hoor!
Ik ben vandaag ook voor het eerst begonnen met ovutesten. Ik gebruik de digitale testen, en ook al staat er in de gebruiksaanwijzing dat je geen conclusies mag verbinden aan een evt. 2e streepje op de test zelf, toch zag ik een heel licht streepje en ga er dus vanuit dat er al een beetje LH in mijn urine zit. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe vaak jullie klussen rondom de eisprong. Als jullie positieve testen hebben, doen jullie het dan om de dag, of toch maar voor de zekerheid elke dag? Ik ben er zelf eigenlijk nog niet uit wat het beste is. Hey Irene, ik zie dat jij dus ook bent begonnen te testen, ook om net als ik wat meer inzicht in je cyclus te krijgen. Ik test maar 1 keer per dag op hetzelfde tijstip: de testen zijn nl. best duur. Succes, joh, ik hoop maar dat deze testen jou ook wat meer rust geven. Ik heb er zelf wel een heeeeeel goed gevoel bij. Liefs, Marla
Wat ik me afvraag... moet je perse 4 uur je plas in houden of mag het ook 3-3,5 uur? haha ik kan het écht niet zo lang ophouden...
Je probeert het zo lang mogelijk op te houden maar als je na 3 uurtjes niet meer kan dan zal dat best wel oke zijn lijkt me, succes hopelijk levert het snel een positieve test op.
marla,normaal klussen we om de dag,maar nu maar afwachten met die ovutesten,als ik 2 duidelijke strepen zie doen we het waarschijnlijk wel even iedere dag. ik ga maar 1 keer per dag testen hoor,weet trouwens ook niet of ik 4 uur mn plas op kan houden...
Hai meiden, Ik had vrijdag ochtend positief getest met de CB digitale.... hele leuke smiley. Zaterdag ochtend heb ik getest met de matcare testen van deze site.... ik had maar 2 uur mijn plas opgehouden, want trok het niet meer hahahaha en wat denk vet positief hoor. Ik heb zelf ook heel erg moeite met het ophouden
hoi hoi Ook ik ben deze maand voor het eerst met ovutesten begonnen. Ik testte dan om 7:00 's ochtends zodat ik 4 uur van te voren niet naar de wc was geweest. Na 6 testen of zo had ik twee hele dikke strepen, dat voelde echt als iets bijzonders, stom he?! Nu nog even geduld hebben of het gewerkt heeft. O ja, wij hebben rondom de eisprong drie dagen achter elkaar gevreeen. Ik hoop voor jullie dat de ovutesten veel positieve zw. testen gaan geven! Groetjes Marie
Helemaal niet stom, ik had precies hetzelfde! Toen ik positief teste maakte ik spontaan een vreugde sprongetje hahaha Moet je nagaan als we een positieve zw.test in handen hebben Liefs