intensief sporten en afvallen bij zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door patries38, 17 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi verloskundigen,
    Zoals je ziet ben ik in verwachting, geweldig gewoon!
    Vraagje nu: ik ben drie weken met Sonja Bakker bezig met prima resultaat, vijf kilo kwijt. Verder sport ik al drie jaar heel intensief.
    Vijf ochtenden per week, ik loop dan 10 km, 5 km fietsen en buikspieroefeningen en gewichten.Ik voel mij ook heel goed. Ik ben dit gaan doen vanwege ernstig bekkeninstabiliteit in mijn tweede zwangerschap.
    Kan ik dit blijven doen?
    Ook het dieet?
    Ik pas het overigens wel wat aan, ik eet iets meer dan het dieet aangeeft vanwege het sporten.
    Bedankt alvast,
    groetjes Patricia

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Patricia,

je kunt blijven sporten. Luister wel naar je lichaam, als je moe wordt moet je (tijdelijk) rustiger aan doen. Buikspieroefeningen mag je doen tot ongeveer 16 weken zwangerschap. Het is niet de bedoeling dat je nu nog meer afvalt. Eet goed en gevarieerd, kijk eens op www.voedingscentrum.nl. Daar staat wat je als zwangere moet eten. Neem daarnaast voldoende vocht en omdat je zoveel sport ook een zwangerschapsmultivitamine. Ik weet niet wat dat dieet inhoudt. Maar belangrijk is dus om nu niet meer af te vallen.

Mirjam

Deel Deze Pagina