Reacties van familie & vrienden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bonkie, Dec 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dag dames,

Ik ben benieuwd of jullie de familie & vrienden hebben verteld dat jullie proberen zwanger te worden.

En wat de reacties hierop zijn geweest :)

Liefs...!!

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Mijn dichte familie is hiervan op de hoogte en enkele vrienden ook.
    Ze reageren allemaal heel positief en zijn allemaal heel erg benieuwd voor ons!
    Het is wel leuk als je er eens met iemand anders over kan praten.
    Groetjes Joke

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij houden het zoveel mogelijk stil, maar geven wel steekjes onder water zeg maar.. Allebei onze ouders zouden het geweldig vinden wanneer het zo was dus het is wel leuk ze toch aan het denken te zetten en een beetje spanning te creeeren hihi.

4. women21

women21 Bekend lid

Aug 13, 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Hahahaha mijn schoonzus is er zelf achter gekomen, door mij een wijntje aan te bieden (kijken of ik het aan zou nemen of niet) en tegen haar dochtertje te zeggen dat wij maar eens gauw een neefje of nichtje moet "maken".. door mijn reactie hierop (wat ik overigens niet doorhad) wist zij dat wij voor een 1e beebje gaan :p

Maar allemaal heel positieve berichten gehad :D iedere keer als ik mijn fam. ook zie (met namen schoonfam.) hebben ze het erover... echt te grappig

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Wij hebben er voor gekozen om het niet te vertellen, meer om vragen te voorkomen als het wat langer op zich laat wachten. Ik wilde absoluut geen vragen hebben van: "en nog niet zwanger? Jullie zijn toch al een tijdje bezig". Dat ga je dan krijgen, ze houden dan elke maand bij...

Gelukkig zijn we niet lang bezig geweest, maar dan nog had het waarschijnlijk onnodige druk achter het zwanger worden gezet.
    Ik had mijn ouders trouwens wel laten doorschermen dat we op korte termijn een kinderwens hadden, maar die reageerde heel nuchter. Die had zoiets van: "wacht eerst maar eens even af, het kan best wel een paar maanden duren".

6. women21

women21 Bekend lid

Aug 13, 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Wij zouden het overigens ook voor ons houden hoor, maar met zo'n familie word het je toch knap lastig gemaakt. Het is ons niet gelukt om er onder uit te komen ;)

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij houden het ook voor ons.

Hebben alleen de ouders verteld dat we een kinderwens hebben en wel zien waar het schip strandt.

Ze weten niet dat we er echt heel intensief mee bezig zijn.

8. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Wij hebben het bij de eerste wel verteld maar daar kom je wel op terug als je 2 jaar moet wachten voordat je zwanger bent dus nu weet niemand het...

9. liane

liane Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    3,349
    0
    36
    Female
    ik vertel het ook niet van te voren, alleen tegen een vriendin of heel misschien 2 :)
    maar voor de familie probeer ik het geheim te houden.

10. annette08

annette08 Bekend lid

Nov 23, 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op onze bruiloft zijn er weddenschappen afgesloten wanneer de eerste baby zou komen, dus denk dat er niemand verbaasd opkijkt wanneer we melden dat het zover is.
    Wel jammer is natuurlijk dat er wel naar gevraagd wordt, of in ieder geval naar gekeken wordt als ik eens een wijntje afsla omdat ik er gewoon geen zin in heb.... (zussen smachten er ook naar om tante te worden..!)
    Heb het verder niet echt verteld aan iemand, maar zoals ik al zei, denk dat veel mensen wel weten dat we er mee bezig zijn!

groeten annette

11. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Wij hebben het niet aan de ouders verteltd. Maar we krijgen gewoon al hints van iedereen. Mijn vader gaf me als extra cadeautje voor mijn verjaardag een barbiepop. Mijn schoonmoeder zei dat ze het beste leuk zou vinden om oma te worden en mijn tante gaf al aan dat ze best wil komen oppassen....

De enige die het echt concreet weet is een vriendin van me (die hier ook op het forum zit trouwens :) )

12. Maya82

Maya82 Actief lid

Nov 9, 2009
    337
    0
    0
    België
    wij gingen t ook tegen niemand zeggen, maar ondertussen weten wel veel vrienden het...
    alleen mijn ouders mogen het zeker niet weten, want ze zijn anti-baby, jammer genoeg wel maar ja, niets aan te doen he...

13. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Bij onze dochter hebben we het niet gezegd omdat ik ook zoiets had van '' krijg je elke maand te horen van, ben je nog niet zwanger '' daar had ik geen zin in..en als we voor een tweede gaan zou ik het wederom weer niet zeggen..wel krijgen we nu elke keer de vraag van '' wanneer komt jullie tweede? '' of van zijn jullie al bezig voor een brusje? wel heb ik tegen mijn mamma gezegt dat we graag nog een kindje willen en er niet teveel leeftijdsverschil tussen willen.

14. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Bij mij weet iedereen het, in mijn familie en vriendenkring kan niemand zijn mond houden. Maar ach tja soms duurt het even voordat het zover is. Af en toe checken ze wel of ik al zwanger ben door een wijntje aan te bieden. Het maakt me niet zoveel uit. Niet iedereen is in 1 maand zwanger en dat het bij mij wat langer duurt. Mijn lichaam heeft :( meer tijd nodig denk ik. Wat ik overigens wel frusterend vind maar zeg dat ik het niet frusterend vind haha.

Succes iedereen

15. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha wij hebben het er zo vaak over of maken er zovaak grapjes over dat iedereen gek van ons wordt, haha.
    Er is dus ook niemand die vraagt: " En, al in verwachting?"
    Het leuke is dus dat het juist averechts blijkt te werken, hoe minder je zegt, hoe nieuwsgieriger iedereen wordt. Hoe meer we er over praten, hoe minder iedereen vraagt of zegt.
    Haha. :p

16. Alita

Alita Niet meer actief

Wij hebben het de vorige keer niet verteld en nu ook niet! Ik vindt het iets tussen ons tweetjes en daarbij heb ik geen zin dat de hele familie zit te wachten totdat we zwanger zijn....

17. Ocean31

Ocean31 Lid

Jan 20, 2009
    20
    0
    0
    Wij hebben ook besloten om het aan niemand te vertellen, anders krijg je maar constant de vraag van: en? al zwanger? zou ik gek van worden.
    Nee, we houden het lekker voor ons zelf!:p

18. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Degene die het weten zijn jullie, beste vriendin van mij en collega van mn man.
    Zodat we toch nog een beetje ons verhaal soms kwijt kunnen of frustraties.

19. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Mijn ouders en wat familie eromheen weten ervan en vriendinnen ook. Schoonfamilie niet en die horen het pas als ik zwanger ben en over die 12 weken omdat zij nooit ergens positief op reageren. Het is voor mn man de eerste, zijn broers hebben beide 2 dochters en toen zij vertelden dat ze vader werden was het niets anders dan gezeur, gebemoei en lelijke dingen zeggen...dus daar passen wij voorlopig voor.

20. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh... Wat naar!
    Dat kan ik me gewoon niet voorstellen!
    Alhoewel... Ik heb ook zo'n rare schoonfamilie.
    Toen een vriendin van mij eens aan mijn schoonmoeder vroeg of ze ook niet graag oma wilde worden zei ze: Wat interesseert mij dat nou, dat moeten ze zelf weten!

Nou ja zeg.... :$

Share This Page