Wie oh wie kan mij zeggen of je ook een temperatuurstijging kan hebben (duidelijk te zien op temp. kaartje) maar toch geen eisprong??? Dus dat temperatuur wel stijgt, maar er geen ei is??? Misschien een idiote vraag, maar zat het me oppeens te bedenken.....
eeeuhh....ja, dat klopt, maar ik bedoel natuurlijk: zonder ziek te zijn!! Ik heb twee temp.kaartjes met mooie stijging, maar vroeg me af of stijging misschien kan komen door hormoonveranderingen terwijl er toch geen ei komt?!??!?
Je temp.stijging komt door de aanmaak van progesteron. Progesteron wordt gemaakt door het corpus luteum, hetgeen overblijft NA je eisprong. Dus ja, een temp.stijging suggereert een eisprong. Over de kwaliteit van het ei is natuurlijk niets te zeggen. Dat hoeft niet altijd goed te zijn (en das heel normaal).
dank je; weet nu weer hoe het zit!!! Lastig he, zwanger worden doe je niet ''zomaar''; veel factoren spelen mee.....jij bent ook al even bezig?? Succes!!!
Ja, alle factoren moeten optimaal zijn. Daarom is een kind krijgen ook zo'n wonder! Wij hopen inderdaad al een tijdje op zo'n enorm geschenk, maar geduld hebben ligt niet in de aard van de mens... En al helemaal niet bij mij! Ik hoop voor jou ook snel een klein wondertje!
ow, ik ben ook totaal geen geduldig type.......dus welkom bij de ''ongeduldigen'', haha.......ik ben tegenwoordig wel iets meer ''berustend''; zo van: we zien het deze ronde wel.....