Morning after pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Marieke1983, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi,

Misschien een beetje raar onderwerp op een zwangerschapsforum dit..

Mijn vriend en ik willen heeeeeel graag kinderen. Maar ik moet nog afstuderen en dat wil ik natuurlijk eerst. Dus toen dit weekend precies 1 dag voor mijn eisprong het condoom afgleed, heb ik na lang nadenken en overleggen met mijn vriend de morning after pil gehaald.
    Het is de eerste keer. Het is maar 1 pil en ik heb hem 4 uur geleden ingenomen. Nu heb ik flinke krampen in mijn onderbuik. Is dat normaal?

groetjes Marieke

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wat staat er beschreven in de bijsluiter van de MAP?

Volgens mij horen krampen er wel bij en heb je een dikke kans dat je een onttrekkingsbloeding krijgt.

Sterkte en ik zou zeggen, maar lekker met een warme kruik op je buik je bed in.

Groet van Kiki

3. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ja, normaal! MAP is een hormonenbom die alles platgooit. Hou er wel rekening mee dat je ongi hierdoor net vroeger of later kan komen.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

oke, bedankt! volgens de bijsluiter waren krampen normaal, maar verderop stond dat je bij heftige krampen gelijk de ha moest bellen. mijn krampen waren best fors maar zijn nu gelukkig bijna helemaal over.

5. ruelF

ruelF Niet meer actief

Ik heb wel vaker een morning after pil genomen. Zo ook na mijn vorige menstruatie. Nu heb ik een week voor mijn eigenlijke ongesteldheid, gisteren, een kleine bloeding gehad (eerst beetje rood en daarna bruinig). Dat was 1 dag en is nu weer over. Ik heb op internet gelezen dat er een kans is dat je alsnog zwanger wordt na het nemen van de morning after pil.

Ik heb in november een miskraam gehad van een ongeplande zwangerschap. Het is toch ongelooflijk als ik nu weer zwanger ben?! Ik ben toen ook op het forum geweest. Ik heb problemen gekregen met mijn ouders en ik heb nu nog steeds geen contact met mijn vader en broertje. Mijn zus was lichtelijk geïrriteerd omdat ik alle aandacht op zou eisen op haar bruiloft. Nu weet ik niet wat ik moet doen als ik weer zwanger blijk te zijn. Blijkbaar wil dat kindje dan nogal graag als hij/zij een morning after pil weet te overleven. Als ik het weg laat halen weet ik niet of ik dat met de juiste overtuiging doe. Ik kan wel zeggen dat ik emotioneel nog niet over het miskraam heen ben, maar dat is niet zo. De belangrijkste reden zou denk ik zijn dat ik de confrontatie met mijn omgeving na de vorige keer nog niet aan durf....

Help me please :cry:

6. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Je kan alleen maar afwachten. De MAP is heel efficiënt als je hem snel inneemt maar kan tot 72 uur na het onveilige contact een innesteling verhinderen. Een vrouw heeft al niet zoveel kans om zwanger te worden iedere maand en dan moet je al geluk hebben dat je net rond de eisprong zat. (Een eicel leeft maar 24 uur en kan maar ongeveer 12 uur bevrucht worden). De kans dat je zwanger bent is dus wel héél erg klein als je de MAP op tijd genomen hebt!

Bovendien is een MAP een hormonenbom die je lichaam helemaal overhoop gooit, een bloeding is dus helemaal niet ongewoon net zoals anderzijds het uitblijven van je menstruatie. Wacht nog even af en als je minimum 14 dagen na het onveilige contact nog niet ongesteld bent kun je best even een testje doen (wat niet wilt zeggen dat je zwanger bent!)

Ik weet niet welke anticonceptie je gebruikt, maar misschien moet je er toch eens over nadenken om over te schakelen naar bv een spiraaltje? De MAP is bijzonder ongezond!

7. ruelF

ruelF Niet meer actief

Bedankt. Ik dacht ook zoiets inderdaad, maar het is nog steeds mogelijk. Er is al eerder gebleken dat ik zeer vruchtbaar ben...

Ik gebruik als anticonceptie gewoon condooms. Dat gaat weleens mis, maar niet vaker dan 2 keer per jaar en dat vind ik niet zo heel erg.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina