vraagje: over voor het eerst temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door hhoneybee, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hhoneybee

hhoneybee Lid

17 jan 2008
    35
    0
    0
    Hallo allemaal,

Waarschijnlijk ben ik de zoveelste die hierom vraagt, maar voor mij is het totaal nieuw.
    Ik voel iedere maand duidelijk mijn eisprong dus de reden dat ik nu voor het eerst begonnen ben met temperaturen is op advies van mijn huisarts.

Ik vraag me alleen af wat precies het verloop is van je temperatuur. Neemt je temperatuur toe naarmate je eisprong nadert en blijft deze vrij hoog totdat je ongie eraan komt?
    Ik kan vrijdag of zaterdag testen en mijn temperatuur is al een paar dagen 37,7 en vandaag 37,4. Is dit vrij normaal?

Hoor het heel graag!

Groeten Honeybee

2. hhoneybee

hhoneybee Lid

17 jan 2008
    35
    0
    0

Ik denk dat ik het al die tijd niet goed heb gedaan. Ik deed nl. altijd rond het avondeten temperaturen (na mijn werk) en nu lees ik dat iedereen dit 's ochtends doet.
    Ondanks dat zit ik vanmorgen ook op 37.0.

Hoor nog steeds graag jullie gedachten hierover.

Groetjes Honeybee

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Je moet je temperatuur opnemen VOORDAT je opstaat, dus thermometer naast je bed leggen.

Je temperatuur is meestal laag voor je eisprong, de dag NA je eisprong gaat ie meestal drastisch omhoog. Dit blijft zo tot rond je menstruatie. Bij sommige vrouwen gaat eerst de temperatuur naar beneden en worden ze daarna ongesteld, bij anderen andersom. En je temperatuur kan in een keer erg naar beneden gaan, of geleidelijk.

Verder hebben sommige vrouwen een dip in hun temperatuur op de dag van de eisprong, maar dit hoeft niet. Ook kun je een 'innestelingsdip' hebben, ongeveer tussen de 7a10 dagen na je eisprong. Dit zou een goed teken kunnen zijn (dat je zwanger bent dus), maar er is geen garantie natuurlijk. Hetzelfde geldt voor het zogenaamde triphasic pattern. Dit wil zeggen dat je temperatuur na de stijging na je eisprong NOG een stijging doormaakt, waardoor je dus drie fasen in je temperatuur hebt.

Zo, in een notendop. Hopelijk heb ik niet teveel extra info gegeven... :(

Oh ja... en term die je hier veel zult zien is DPO. Dit staat voor days past ovulation. Mensen kunnen je bijv vragen hoeveel dpo je was toen je die temperatuur had.

Succes!

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Over je temperatuur:

die eerste twee zeggen dus idd niks. Die tweede... had je die in bed gemeten? Dan is ie vrij hoog, maar ik kan er eigenlijk niet echt iets over zeggen omdat ik het niet kan vergelijken met temperaturen van voor je eisprong.

Je moet dus een hele cyclus meten voordat je wat kunt zeggen over een hoge temperatuur.

Bij mij is bijv m'n temperatuur altijd rond de 36,4 voor m'n ei en rond de 36,7/36,8 erna (nu heel hoog :p), maar er zijn ook vrouwen die rond de 37,0 zitten voor hun ei en bijv op 37,4 erna.

5. hhoneybee

hhoneybee Lid

17 jan 2008
    35
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik ga voorlopig (als ik tussentijds niet zwanger wordt) temperaturen 's ochtends en dan zie ik wel wat er gebeurd en wanneer.

Groetjes Honeybee

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, maarje bent zwanger! Fantastisch! :D

Heb ik voor niks zo'n heel verhaal getypt :)

7. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    nee hoor !

ik vond het ook interessant

8. minny1985

minny1985 Actief lid

25 jan 2008
    260
    0
    0
    hoi meiden ik heb een vraagje dit is ook
    mijn eerste maand dat ik doe tempen..
    de eerste 13 dagen van mijn cyclus is mijn temp rond de 36.30 / 36.40 nu is hij al 4 dagen rond de 36.10 / 36.20 is dat niet laag?

ik heb wel gister een eergister van dat vruchtbaarslijm gehad je temp gaat toch omhoog na je eisprong?

bedankt alvast voor je reactie :D

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dan zit je waarschijnlijk tegen je eisprong aan, of heb je die vandaag gehad. De dag voordat je temperatuur omhoog gaat heb je doorgaans je eisprong, dus je kunt het pas na je ei zien. Lekker doorklussen dus, waarschijnlijk heb je een dezer dagen een hogere temperatuur. Succes :D

Deel Deze Pagina