Eerdere eisprong door vitaminen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Semmie83, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Sinds een dag of 4 neem ik op advies van de huisarts davitamon mama met visolie. Mijn cyclus is altijd gelijk, maar het lijkt wel of ik nu al (voordat ik ovulatietesten gebruik) mijn eisprong heb! Tenminste, gezien mijn afscheiding. Kan dat? 4 dagen te vroeg? Iemand ervaring?

En nog een vraag, is eenmaal per 2 dagen vrijen echt het beste? Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Thanx alvast voor de reacties!

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik heb dezelfde vitamines een tijd geleden gebruikt, maar heb niks raars ondervonden. Maar alles kan natuurlijk. Je cyclus kan ook zomaar, zonder reden opeens afwijken.

En ze zeggen inderdaad dat om de dag het beste is, maar dat wordt ook weer door andere tegen gesproken. Zo zou het niks moeten uitmaken als het zaad gewoon van goede kwaliteit is. Volgens mij zijn ze er zelf nog niet helemaal uit. 1 Gyn van mij zegt dat het niks uitmaakt en 1 gyn zegt juist om de dag. Vandaar dat ik het eens ben gaan opzoeken en iedereen spreekt zich tegen. Maar ja er komt natuurlijk ook nog een portie geluk bij kijken.

Genieten van elkaar is hoe dan ook het belangrijkste.
    Ik hoop dat het snel raak is bij je.

3. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Esther!
    Wel raar eigenlijk dat ze elkaar tegenspreken.. Maar goed, ik kan er dus wel vanuit gaan dat 'ze' 48 uur overleven in mijn bm en eierstokken..

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    sommige meiden nemen etos zwanger worden pillen, daarmee kan je je cyclus verkorten maar ook verlengen denk met jou vitamine ook.

Gebruik je ovutestten?

Zou in je vruchtbare week om de dag klussen en op moment dat je eisprong nadert elke dag tot hij is geweest.

5. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Ja over die Etos pillen heb ik ook vaker gehoord dat ze de cyclus soms korter maken maar soms ook juist langer.
    Ik heb kruidvat vitaal zwanger geslikt (en nog steeds), maar mijn cyclus bleef onregelmatig..
    Dus het zou kunnen dat je eisprong eerder is door de vitaminen, maar het kan ook toeval zijn..

En over dat vrijen..tja ik vind eigenlijk gewoon dat je het niet teveel moet plannen, maar gewoon doen als het ervan komt.
    Natuurlijk kan je, als je weet dat je eisprong nadert wel het zekere voor het onzekere nemen.
    Ik heb getemperatuurd, en de ronde dat ik zwanger werd hebben we niet gevreeën vlak voor de eisprong maar wel erna..

6. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Bedankt voor de tips. Ik denk dat we het beste om de dag kunnen klussen en op het moment van een positieve ovulatietest nog een keer extra. Iedere dag klussen bijv 3 of 4 dagen achter elkaar is voor ons teveel. En volgens mij is er dan toch minder sperma per keer denk ik. Wat denken jullie? Ik gebruik overigens zwanger en kids ovutesten. Ze zijn goedkoop maar ik vraag me soms wel af hoe betrouwbaar ze zijn. Maar dat is een ander topic (-;

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Vitamines kunnen je cyclus wel degelijk beïnvloeden. Het is niet voor niets dat je in de MMM vaak ook advies krijgt over welke vitamines je moet slikken. Maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Daarnaast is het ook mogelijk dat je dit slijm hebt, maar de eisprong nog een paar dagen op zich laten wachten. Het kan zelfs weer weggaan en terugkomen. Ik heb het allemaal al een keer meegemaakt ;). Veel succes!

8. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Hoi Nana,

Bedankt voor je reactie! zo zie je maar, alles kan!
    Wat betreft hetgeen je beschreef.. Het weer weggaan en opnieuw verschijnen van het rekbare slijm, wanneer had je die cyclus je eisprong? Ik had de afgelopen 2 dagen rekbaar slijm (te vroeg) maar vandaag niet en mij ovutest is vandaag zeker niet donkerder (denk lichter) dan 2 dagen geleden. Maar een positieve ovutest heb ik nog niet gehad. Ben even in de war.. Normaal wordt het streepje steeds donkerder met de dagen tot de eisprong. Tja, maar even afwachten..

Deel Deze Pagina