hoe zeker is een eisprong nav je temp?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by alice1974, Apr 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. alice1974

alice1974 Actief lid

Oct 11, 2010
    385
    0
    0
    bijna advocaat, nu samen met man 2 bedrijven; 1 in
    Barendrecht
    Hallo dames,

Ik zit er aan te denken om deze maand te temperaturen. Ik heb mezelf ingelezen maar ik heb 1 vraag:

Als je een eisprong hebt, dan zakt de temp om vervolgens omhoog te gaan, toch?
    Als dit gebeurt, is het dan ook zo dat je ervan uit kan gaan dat er ook daadwerkelijk een eisprong is geweest? of niet?

Maar, als je temp niets laat zien en je hebt posi ovutesten, kan je dan uitgaan dat er een eisprong is geweest of niet?

Kortom, is tempen betrouwbaarder dan ovutesten betreffend een eisprong en zegt dat tempen dan ook wat?

Wat een hoop vragen hihihi.

Misschien dat jullie hier wat van weten?

2. lily26

lily26 Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    1,009
    0
    0
    Hallo,

Je temp hoeft niet altijd te dalen voor eisprong(je kunt hieraan dus ook niet zien dat je ei eraan komt). Als je temp met 0.3 stijgt en daar 3 dgn blijft(dus niet weer zakt) dan kun je aannemen dat je ei geweest is. Ovulatietesten is ook ooit nog wat onzeker...is hij wel posi of niet...verschilt pp. Ik denk dat tempen een beter beeld geeft. Maar samen doen levert denk ik wel het beste resultaat.

Heb je vragen of wil je je kaartje delen,kun je je misschien wel bij algemeentempkaartjes topic voegen..daar weten ze er veel van en kun je elke dag je temp delen..;)

Succes!

3. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

Apr 10, 2008
    579
    0
    0
    Volgens mij is temperaturen de meest betrouwbare methode, mits je het altijd op 's ochtends voor het opstaan op hetzelfde tijdstip doet. Naar mijn weten stijgt je temp altijd na de eisprong. Het enige nadeel is dat je het pas een paar dagen later echt zeker weet dat je ei is geweest. Het is dan ook eigenlijk makkelijker om er ook ovutesten bij te gebruiken, zodat je weet dat je ei eraan komt.

Hoop dat je zo antwoord op je vraag hebt

4. alice1974

alice1974 Actief lid

Oct 11, 2010
    385
    0
    0
    bijna advocaat, nu samen met man 2 bedrijven; 1 in
    Barendrecht
    Kan je aan je temp. zien dat je een goede eisprong hebt gehad of zegt het niets over de kwaliteit van de eisprong?

5. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

Apr 10, 2008
    579
    0
    0
    Nee, ik denk niet dat je daar iets van kan afleiden. Je weet pas als het een goed ei is geweest als je temperatuur hoog blijft en je dus zwanger bent;)

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Alice Je kan niet aan je temp. zien dat je een goede eisprong hebt gehad. Ik heb wel een eisprong maar die is dus niet goed van kwaliteit. Aan mijn tempkaartje is dat niet te zien. Alleen aan je bloedwaardes.

Share This Page