Wie weet dit B12 tekort en zwanger worden??

Discussion in 'Zwanger worden' started by bruce2004, Aug 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

Oct 12, 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Ik heb een vraagje aan degeen die dit misschien weet.

Mijn man en ik zitten er over na te denken om een 2e kindje te krijgen, maar we zitten even te dubben hierover, want ik heb sinds mijn operatie verleden jaar (gastric bypass) een vit b12 en vit D te kort, van maart t/m juni heb ik wekelijks een injectie gehad met b12 en omdat me b12 op peil was krijg ik het nu om de 3 mnd, dus eind aug moet ik weer een injectie halen, nu is me vit D nog niet op peil, maar daar krijg ik pillen voor.

Zou ik nu gewoon foliumzuur kunnen slikken nu de b12 op peil is of werkt dat tegen. En hoe zit dat met de vit d te kort, heeft dat consequenties met evt zwangerschap .....ik kom er maar niet uit op Google etc. Ik zal in de loop van de week even de HA bellen hierover maar dacht misschien dat iemand dit weet uit eigen ervaring.

2. Tal1987

Tal1987 Actief lid

Jul 18, 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Hey

Ikzelf heb vorig jaar ook B12 en vitamine D tekort gehad (en daarnaast nog een resem andere problemen)...dus ook spuiten B12 gehad en pillen voor vitamine D. Had ook foliumzuurtekort, maar van mijn dokter mocht ik dat toen nog niet innemen, want dan zou hij later niet meer kunnen testen of mijn B12-niveau goed zou zijn of niet...want foliumzuur kan een vertekend beeld geven.

Vitamine D weet ik eigenlijk niet of dit een probleem is voor zwangerschap, maar ik denk maar: als je tip top in orde bent, dan ben je ten minste zeker...

B12 en foliumzuur zijn alleszins wel super noodzakelijk voor de ontwikkeling van een vruchtje...dus die zouden zeker wel in orde moeten zijn denk ik.

Lieve groetjes

Chantal

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou eerst weer n bloedtest laten doen omdat jij grote kans hebt, dat je b12 nu weer lager is!!

4. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

Oct 12, 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Ik heb zo'n 4 à 5 wkn geleden me laten testen omdat ik me weer zo vermoeid voelde en toen was me waarde rond de 750.. Was goed volgens de HA assistente.

@tal1987 kreeg je meerdere injecties in je zwangerschap of gelijk aan wat je normaal kreeg? Want wat ik lees is dat de injecties gewoon in de zwangerschap door moeten gaan. Hoe zit dat trouwens na de zwangerschap kan je wel dan borstvoeding gaan geven?

5. Tal1987

Tal1987 Actief lid

Jul 18, 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet zwanger geweest hoor...was vorig jaar gewoon enorm ziek geworden (zelfs een week in het ziekenhuis gelegen) en toen vastgesteld dat ik enorm veel te kort had door slecht werkende darmen..

Heb toen 6 injecties gehad met B12 en daarnaast alle problemen met mijn darmen opgelost (nu ja, opgelost, ik kan het onder controle houden waardoor ze wel naar behoren werken nu)..en nu blijft mijn B12-peil gewoon goed dus heb geen injecties meer nodig (voorlopig toch). Ik word wel nog regelmatig gecontroleerd;

Nog geen ervaring dus hoe het allemaal zit tijdens een zwangerschap (we zijn sinds kort nog maar aan het proberen voor een eerste).

Maar ik merk het wel als mijn B12 weer de dieperik in zou gaan volgens mij: had toen gewoon echt geen energie (ik kon niks opbrengen) + heel mijn mond stond vol pijnlijke aften)..da's voor mij het signaal om weer naar de HA te gaan en me te laten testen.

Hopelijk krijg je snel een antwoord!

Lieve groetjes Chantal

6. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

Oct 12, 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    @tal1987... Oké dacht namelijk dat je wel al had meegemaakt in een zwangerschap. Maar goed ik ga sowieso vd week ff me inlichten hiervoor bij de HA, wil toch dat het aankomende kindje goed groeit etc. Iig dank je voor je antwoord.

Share This Page